BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Alanında Üstün Bir Yetenek: İdil Biret (Görüş ve Önerileri)

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 123 - 142, 01.04.2009

Öz

Kaynakça

  • Akkutay, Ülker. (1984). Enderun Mektebi. Ankara: Gazi Eğitim Fak. Yayınları.
  • Akyüz, Yahya (1982). Türk Eğitim Tarihi: Başlangıcından 1982’ye.Ankara Ünv. Eğitim Bilimleri Fak. Yayınları:114, Ankara.
  • Birkan, Ü.(2004). İdil Biret: Piyanodaki Harika. Ankara: Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Cutts, Norma E.; Moseley Nıcholas (2001). Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi. Çeviren: İsmail Ersevim. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Enç, Mithat (1973). Üstün Beyin Gücü: Gelişim ve Eğitimleri. Ankara: Ankara Ünv. Eğitim Fak. Yayınları.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Ofset
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keysan, Asude (1986). Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği’nde Üstün Zekâlıların Eğitimi. Yayınlanmış ders ödevi, Ankara: Gazi Ünv. Eğitim Fakültesi.
  • Levitin, D. J. (1994) Absolute memory for musical pitch: Evidence from the production of learned melodies Perception & Psychophysics, 56 (4), 414- 423.
  • Malkoç, T.(2003) http://ustunveozel.sitemynet.com/muzikegitimi.htm
  • Say, A. (2002).Müzik Sözlüğü (1. baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Schonberg, H. (1970) The lives of the Great Composers. Newyork: W.W. Norton and Company.
  • Winner, Ellen; Martino, Gail Wilhelm (2002). Giftedness in Non-Academic Domains: The Case of the Visual Arts and Music. (Eds. Heller K.A., Mönks F.J., Sternberg R.J. and Subotnik R.F.) International Handbook of Giftedness and Talent. 2nd Edition Elsevıer Science Ltd. ss. 95-111.
  • Xardel, D. (2007). Dünya Sahnelerinde Bir Türk Piyanisti-İdil Biret. İstanbul: Can Yayınları
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (3. baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • A Gifted and Talented Pianist in Music: İdil Biret
  • (Her Vision and Suggestions)

Müzik Alanında Üstün Bir Yetenek: İdil Biret (Görüş ve Önerileri)

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 123 - 142, 01.04.2009

Öz

Özel eğitime gereksinim duyan bireyler arasında üstün yeteneğe sahip
olanlar, fark edilmesi ve tanımlanması oldukça güç olan bir gruptur. Ancak
üstün yetenekliler medeniyetlerin yer altı zenginlikleridir. Bu nedenle ortaya
çıkartılıp işlenmeleri toplumların ilerlemesini kolaylaştıracak, hızla gelişen
dünyada bir adım önde olmayı sağlayacaktır. Üstün yetenekli çocukların
yetenek dağılımları oldukça geniştir. Müzikal yetenek bu dağılımın ayrı bir
bölümünü oluşturur. Müzik alanında üstün yetenekli çocukların
potansiyellerinin erken yaşta fark edilmesi ve çocuğun bu alanda doğru
şekilde yönlendirilmesi toplum açısından önem taşımaktadır.
Bu çalışmada, müzik alanında üstün yeteneğe sahip, dünyaca ünlü piyano
sanatçımız İdil Biret’in; üstün yetenekliliğin tanımı, doğası, üstün yetenekli
bireylerin gereksinimleri ve eğitimi konusunda görüş ve önerilerine yer
verilmiştir.
Araştırma betimsel yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Veriler yapılandırılmış
görüşme yöntemi ile toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Ülkemizde müzik alanında üstün özellikler gösteren çocukların aileleri
tarafından fark edilmesi ve doğru eğitimcilere yönlendirilmesi oldukça güç,
hatta çoğu zaman şans eseri gerçekleşmektedir. Araştırma sonucunda, bu
süreci yaşamış ve üstün yeteneğini en güzel şekilde değerlendirmiş olan
sanatçımız İdil Biret’in görüşleri doğrultusunda, müzik alanında üstün
yetenekli çocukların ailelerine ve eğitimcilerine yol gösterebilecek bulgulara
ulaşılmıştır. Bu bulgulara göre üstün yetenek; bireyin enerji seviyesi, iç
disiplini, ailenin bilinçli yaklaşımı, içinde bulunduğu çevrenin kültürel
özellikleri ve yüksek motivasyon ile, alanında uzman eğitimcilerin
sorumluluğunda işlenmeli ve topluma kazandırılmalıdır.

Kaynakça

  • Akkutay, Ülker. (1984). Enderun Mektebi. Ankara: Gazi Eğitim Fak. Yayınları.
  • Akyüz, Yahya (1982). Türk Eğitim Tarihi: Başlangıcından 1982’ye.Ankara Ünv. Eğitim Bilimleri Fak. Yayınları:114, Ankara.
  • Birkan, Ü.(2004). İdil Biret: Piyanodaki Harika. Ankara: Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Cutts, Norma E.; Moseley Nıcholas (2001). Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi. Çeviren: İsmail Ersevim. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Enç, Mithat (1973). Üstün Beyin Gücü: Gelişim ve Eğitimleri. Ankara: Ankara Ünv. Eğitim Fak. Yayınları.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Ofset
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keysan, Asude (1986). Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği’nde Üstün Zekâlıların Eğitimi. Yayınlanmış ders ödevi, Ankara: Gazi Ünv. Eğitim Fakültesi.
  • Levitin, D. J. (1994) Absolute memory for musical pitch: Evidence from the production of learned melodies Perception & Psychophysics, 56 (4), 414- 423.
  • Malkoç, T.(2003) http://ustunveozel.sitemynet.com/muzikegitimi.htm
  • Say, A. (2002).Müzik Sözlüğü (1. baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Schonberg, H. (1970) The lives of the Great Composers. Newyork: W.W. Norton and Company.
  • Winner, Ellen; Martino, Gail Wilhelm (2002). Giftedness in Non-Academic Domains: The Case of the Visual Arts and Music. (Eds. Heller K.A., Mönks F.J., Sternberg R.J. and Subotnik R.F.) International Handbook of Giftedness and Talent. 2nd Edition Elsevıer Science Ltd. ss. 95-111.
  • Xardel, D. (2007). Dünya Sahnelerinde Bir Türk Piyanisti-İdil Biret. İstanbul: Can Yayınları
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (3. baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • A Gifted and Talented Pianist in Music: İdil Biret
  • (Her Vision and Suggestions)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Güven Bu kişi benim

Burcu Sezginsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, E., & Sezginsoy, B. (2009). Müzik Alanında Üstün Bir Yetenek: İdil Biret (Görüş ve Önerileri). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 123-142.