BibTex RIS Kaynak Göster

Liselerde Blok Ders Uygulamasının İncelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 263 - 278, 01.04.2009

Öz

Kaynakça

  • Akçadağ, T. (2005). Sorun Davranışların Yönetimi. Hüseyin Kıran (Ed.), Etkili Sınıf Yönetimi (ss. 277-310). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aksüt, M. (2006). Derslerle İlgili Süre Kullanımı. Zeki Kaya.(Ed.), Sınıf Yönetimi (ss.267- 285). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirtaş, H. (2005). Sınıf Yönetiminin Temelleri. Hüseyin Kıran. (Ed.), Etkili Sınıf Yönetimi (ss.1-34 ). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2003).Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. (Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, Ç. (2003). Amerikan Ortaöğretiminde Blok Ders Programı Çizelgelerinin Uygulanma- sının Etkinliği. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Ankara: Anı Yayıncılık, 11,140-150.
  • Kıncal, R.Y.ve Salih Zeki G. (2002). İlköğretimde Teneffüsün Yeri ve Önemi. Eğitim Araş- tırmaları Dergisi. Ankara: Anı Yayıncılık, 9, 86-94.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Ethem Matbaacılık.
  • The Investigation of Block Course in High Schools

Liselerde Blok Ders Uygulamasının İncelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 263 - 278, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, liselerde blok ders uygulamasının öğrenciler üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmanın verileri; öğrencilerin görüş, düşünce ve önerilerini belirlemeye yönelik anket formuyla, öğretmen görüşleri ise görüşme metodu ile elde edilmiştir. 2007-2008 eğitim yılında Diyarbakır İli Merkez Şehitlik Lisesi’nde görev yapan 5 öğretmen ve bu lisede öğrenim gören 109 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin; blok ders uygulamasının genel olarak öğrenmeyi olumsuz etkilediği, etkili ve kalıcı öğrenme için bir ders süresinin 40- 45 dakikadan fazla olmaması gerektiği görüşünde oldukları görülmektedir. Öğrencilerin blok ders uygulamasını öğleden sonra boş kalan zamanın sağladığı avantaj dışında olumlu bulmadıkları belirlenmiştir. Öğretmenlere göre, ders sürelerinin uzun olduğu blok ders uygulamasında teneffüs sürelerinin az olması öğrencileri olumsuz etkilemektedir

Kaynakça

  • Akçadağ, T. (2005). Sorun Davranışların Yönetimi. Hüseyin Kıran (Ed.), Etkili Sınıf Yönetimi (ss. 277-310). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aksüt, M. (2006). Derslerle İlgili Süre Kullanımı. Zeki Kaya.(Ed.), Sınıf Yönetimi (ss.267- 285). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirtaş, H. (2005). Sınıf Yönetiminin Temelleri. Hüseyin Kıran. (Ed.), Etkili Sınıf Yönetimi (ss.1-34 ). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2003).Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. (Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, Ç. (2003). Amerikan Ortaöğretiminde Blok Ders Programı Çizelgelerinin Uygulanma- sının Etkinliği. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Ankara: Anı Yayıncılık, 11,140-150.
  • Kıncal, R.Y.ve Salih Zeki G. (2002). İlköğretimde Teneffüsün Yeri ve Önemi. Eğitim Araş- tırmaları Dergisi. Ankara: Anı Yayıncılık, 9, 86-94.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Ethem Matbaacılık.
  • The Investigation of Block Course in High Schools
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taha Yalar Bu kişi benim

Tuğba Yanpar Yelken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalar, T., & Yelken, T. Y. (2009). Liselerde Blok Ders Uygulamasının İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 263-278.