BibTex RIS Kaynak Göster

Ali Canip Yöntem'in Eğitim ve Edebiyat Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 397 - 415, 01.08.2009

Öz

Kaynakça

  • Cemiloğlu, M. (2003). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Demirel, Ö, (2003). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitime Program Geliştirme, Ankara.
  • Gökalp, Z. (1916). “Millî Terbiye-I”, Muallim, S:1, İstanbul.
  • Gökalp, Z. (1990). Türkçülüğün Esasları, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Hıfzı Tevfik, (1927). “Orta Tedrisatta Edebiyat”, Vakit.
  • Hızal, A. (1982). Programlı Öğretim Yönteminin Etkenliği: Karşılaştırmalı- Uygulamalı Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Kavcar, C. (1982). Edebiyat ve Eğitim, Ankara üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 119, Ankara.
  • Köprülüzade Mehmet Fuat, (1927). “Orta Tedrisatta Edebiyat Programları Meselesi”, Hayat, S: 37.
  • Önder, N. K. (1986). Öğretimde Program, İlke ve Yöntemler, Konya.
  • Özcan, M. (1997). “Ali Canib’in Edebiyat Eğitimi ve Öğretimiyle İlgili Görüşleri”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S: 4, Konya.
  • Tanpınar, A. H. (1982). 19 Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Yayınları, İstanbul.
  • Uğurcan, S. (1989). “Ali Canip ve Edebiyat Eğitimi”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S: 1.
  • Varış, F. (1967). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Yöntem, A. C. (1327a) “Bizde Edebiyat Dersleri”, Genç Kalemler, C. 2, nu. 10-(2).
  • Yöntem, A. C. (1327b). “Üslup-Şahsiyet”, Genç Kalemler, C. 2, nu. 11.
  • Yöntem, A. C. (1338a). “Güzideler Sınıfı”, Genç Anadolu, S.2, 10 Kânunısani, s. 1- 2.
  • Yöntem, A. C. (1338b). “Anadolu Yavrusuna Verilecek Terbiyede Gaye”, Genç Anadolu, nu:2.
  • Yöntem, A. C. (1919). “Türk Çocuğuna Nasıl Bir Terbiye Vermeli?”, Tedrisat Mecmuası, C. 2, nu: 51.
  • Yöntem, A. C. (1927a). “Orta Tedrisatımızda Edebiyat”, Hayat, C. 2, S.33.
  • Yöntem, A. C. (1927b). “Orta Tedrisatımız İçin Hangi Eserleri Seçeceğiz?”, Hayat, C. 2, S: 34.
  • Yöntem, A. C. (1927c). “Orta Tedrisatta Edebiyat Programına Dair”, Hayat, C. 2, S: 36.
  • Yöntem, A. C. (1927ç). “Bugünün En Hayati Meselelerinden: Liselerde Edebiyat Tedrisatı”, Güneş, nu. 14.
  • Yöntem, A. C. (1927d). “Edebiyat Dersi Yoluna Girdi”, Güneş, nu. 15.
  • Yöntem, A. C. (1927e) “Muaddel Edebiyat Programındaki Bir Fıkraya Dair”, Hayat, C. 2, S: 51.
  • Yöntem, A. C. (1927f) “Edebiyat Tedrisatının Yeni Veçhesi Çocukları Kozmopolit Yapar mı?”, Hayat, C. III, S: 54.
  • Yöntem, Ali Canip (1927g). “Lise Edebiyat Programının Tadili Münasebetiyle: Muaddel Program Karşısında Tedrisatımız ve Muallimlerimiz”, Hayat, C. 2, S. 40.
  • www.wikipedia.org/wiki/GustaveLanson

Ali Canip Yöntem'in Eğitim ve Edebiyat Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 397 - 415, 01.08.2009

Öz

Türkiye’de eğitim üzerindeki fikirler ve çabalar Tanzimat’tan sonra hızlanmıştır. Tanzimat’tan sonra Batılı eğitim anlayışlarının ülkede hâkim olması ve Batılı okulların açılması önemli eğitim hareketleridir. Ali Canip Yöntem, eğitim hakkındaki ilk fikirlerini II. Meşrutiyet’ten sonra ortaya koymuştur. Eğitim ve edebiyat eğitimi hakkındaki fikirlerinin ise Cumhuriyet döneminde zenginleştiği ve uygulamaya geçtiği görülmektedir. Ali Canip Yöntem, 1924’te ilk Türkçe-Edebiyat programlarının hazırlanmasında görev almış, bu program hakkında eleştiri ve önerilerini ortaya koymuştur. Ali Canip Yöntem, edebiyat eğitimine edebiyat dersleri için ders kitabı ve yardımcı ders kitabı yazarak da katkıda bulunmuştur. Araştırma, Ali Canip Yöntem edebiyat eğitimi hakkındaki fikirleri ve yazdığı ders kitaplarıyla Türk eğitim tarihindeki önemini ve katkısını ortaya koymayı amaçlamaktadır

Kaynakça

  • Cemiloğlu, M. (2003). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Demirel, Ö, (2003). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitime Program Geliştirme, Ankara.
  • Gökalp, Z. (1916). “Millî Terbiye-I”, Muallim, S:1, İstanbul.
  • Gökalp, Z. (1990). Türkçülüğün Esasları, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Hıfzı Tevfik, (1927). “Orta Tedrisatta Edebiyat”, Vakit.
  • Hızal, A. (1982). Programlı Öğretim Yönteminin Etkenliği: Karşılaştırmalı- Uygulamalı Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Kavcar, C. (1982). Edebiyat ve Eğitim, Ankara üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 119, Ankara.
  • Köprülüzade Mehmet Fuat, (1927). “Orta Tedrisatta Edebiyat Programları Meselesi”, Hayat, S: 37.
  • Önder, N. K. (1986). Öğretimde Program, İlke ve Yöntemler, Konya.
  • Özcan, M. (1997). “Ali Canib’in Edebiyat Eğitimi ve Öğretimiyle İlgili Görüşleri”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S: 4, Konya.
  • Tanpınar, A. H. (1982). 19 Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Yayınları, İstanbul.
  • Uğurcan, S. (1989). “Ali Canip ve Edebiyat Eğitimi”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S: 1.
  • Varış, F. (1967). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Yöntem, A. C. (1327a) “Bizde Edebiyat Dersleri”, Genç Kalemler, C. 2, nu. 10-(2).
  • Yöntem, A. C. (1327b). “Üslup-Şahsiyet”, Genç Kalemler, C. 2, nu. 11.
  • Yöntem, A. C. (1338a). “Güzideler Sınıfı”, Genç Anadolu, S.2, 10 Kânunısani, s. 1- 2.
  • Yöntem, A. C. (1338b). “Anadolu Yavrusuna Verilecek Terbiyede Gaye”, Genç Anadolu, nu:2.
  • Yöntem, A. C. (1919). “Türk Çocuğuna Nasıl Bir Terbiye Vermeli?”, Tedrisat Mecmuası, C. 2, nu: 51.
  • Yöntem, A. C. (1927a). “Orta Tedrisatımızda Edebiyat”, Hayat, C. 2, S.33.
  • Yöntem, A. C. (1927b). “Orta Tedrisatımız İçin Hangi Eserleri Seçeceğiz?”, Hayat, C. 2, S: 34.
  • Yöntem, A. C. (1927c). “Orta Tedrisatta Edebiyat Programına Dair”, Hayat, C. 2, S: 36.
  • Yöntem, A. C. (1927ç). “Bugünün En Hayati Meselelerinden: Liselerde Edebiyat Tedrisatı”, Güneş, nu. 14.
  • Yöntem, A. C. (1927d). “Edebiyat Dersi Yoluna Girdi”, Güneş, nu. 15.
  • Yöntem, A. C. (1927e) “Muaddel Edebiyat Programındaki Bir Fıkraya Dair”, Hayat, C. 2, S: 51.
  • Yöntem, A. C. (1927f) “Edebiyat Tedrisatının Yeni Veçhesi Çocukları Kozmopolit Yapar mı?”, Hayat, C. III, S: 54.
  • Yöntem, Ali Canip (1927g). “Lise Edebiyat Programının Tadili Münasebetiyle: Muaddel Program Karşısında Tedrisatımız ve Muallimlerimiz”, Hayat, C. 2, S. 40.
  • www.wikipedia.org/wiki/GustaveLanson
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erol Ogur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ogur, E. (2009). Ali Canip Yöntem’in Eğitim ve Edebiyat Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 397-415.