BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Yönetici ve Öğretmen Beklentileri

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 497 - 514, 01.08.2009

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10. 21 Temmuz 2008 tarihinde http://193.140.216.63/200324BUKET%20AKKOYUNLU.pdf adresinden alınmıştır.
  • Altun, E. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenleri Türkiye’de ne işe yarar? Eğitimdeyiz, 1(1), 12–14.
  • Altun, E. ve Ateş, A. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları. İlköğretim Online Dergisi, 7(3), 680–692. 31 Ekim 2008 tarihinde http://ilkogretim- online.org.tr/vol7say3/v7s3m11.pdf adresinden alınmıştır.
  • Cradler, J. (1996). Implementing technology in education: Recent findings from research and evaluation studies. Far West Laboratory. 31 Ekim 2008 tarihinde http://www.wested.org/techpolicy/recapproach.html adresinden alınmıştır.
  • Er, K. F. (2007). İlköğretim bilgisayar ders programına ilişkin öğretmen görüş ve beklentileri: Bir durum çalışması, Çanakkale ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim okullarında öğretmen-yönetici ilişkilerinde sorun yaratan konular (Bingöl örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/bto.html adresinden alınmıştır.
  • Keller, J. (2000). Learning from our mistakes. Technology & Learning, 20(11), 60.
  • McCarthy, P. J. (1998). Teacher attitudes towards computers and the relationship between attitudes towards computers and level of involvement with computers among New York City Special Education teachers. Unpublished doctoral dissertation. Columbia University, Teachers College, New York.
  • Seferoğlu, S. S. ve Akbıyık, C. (2007). Bilişim teknolojilerinin okullarda kullanımı: Bilgisayar öğretmenlerinden beklentiler. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi. 12–14 Mayıs 2007, Bakü, Azerbaycan. 21 Temmuz 2008 tarihinde http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/sempozyum_bildiri.pdf adresinden alınmıştır.
  • Usluel-Koçak, Y. ve Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz- yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 143-157.
  • Williams, D., Coles, L., Wilson, K., Richardson, A. ve Tuson, J. (2000). Teachers and ICT: Current use and future needs. British Journal of Educational Technology, 31(4), 307-320.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı. 31 Ekim 2008 tarihinde http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/bilgisayar_ogretim.doc adresinden alınmıştır.

Bilgisayar Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Yönetici ve Öğretmen Beklentileri

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 497 - 514, 01.08.2009

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim öğretim ortamlarında etkili
kullanımını sağlamak bilgisayar öğretmenlerinin görevleri arasındadır. Bu
çalışmada ilköğretim okullarında çalışan bilgisayar öğretmenlerinin çalışma
ortamlarında karşılaştıkları değişik durumlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu
bağlamda bilgisayar öğretmenlerinin karşılaştığı yönetici ve öğretmen
beklentileri incelenmiştir.
Çalışma grubu Türkiye’nin değişlik illerinde görev yapan 121 bilgisayar
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak bir
anket kullanılmıştır. Veriler ortalama, yüzde ve frekans kullanılarak
çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul yöneticilerinin ve
öğretmenlerin bilgisayar öğretmenlerinden beklentileri eğitim öğretim dışı
etkinliklerde yoğunlaşmaktadır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10. 21 Temmuz 2008 tarihinde http://193.140.216.63/200324BUKET%20AKKOYUNLU.pdf adresinden alınmıştır.
  • Altun, E. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenleri Türkiye’de ne işe yarar? Eğitimdeyiz, 1(1), 12–14.
  • Altun, E. ve Ateş, A. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları. İlköğretim Online Dergisi, 7(3), 680–692. 31 Ekim 2008 tarihinde http://ilkogretim- online.org.tr/vol7say3/v7s3m11.pdf adresinden alınmıştır.
  • Cradler, J. (1996). Implementing technology in education: Recent findings from research and evaluation studies. Far West Laboratory. 31 Ekim 2008 tarihinde http://www.wested.org/techpolicy/recapproach.html adresinden alınmıştır.
  • Er, K. F. (2007). İlköğretim bilgisayar ders programına ilişkin öğretmen görüş ve beklentileri: Bir durum çalışması, Çanakkale ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim okullarında öğretmen-yönetici ilişkilerinde sorun yaratan konular (Bingöl örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/bto.html adresinden alınmıştır.
  • Keller, J. (2000). Learning from our mistakes. Technology & Learning, 20(11), 60.
  • McCarthy, P. J. (1998). Teacher attitudes towards computers and the relationship between attitudes towards computers and level of involvement with computers among New York City Special Education teachers. Unpublished doctoral dissertation. Columbia University, Teachers College, New York.
  • Seferoğlu, S. S. ve Akbıyık, C. (2007). Bilişim teknolojilerinin okullarda kullanımı: Bilgisayar öğretmenlerinden beklentiler. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi. 12–14 Mayıs 2007, Bakü, Azerbaycan. 21 Temmuz 2008 tarihinde http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/sempozyum_bildiri.pdf adresinden alınmıştır.
  • Usluel-Koçak, Y. ve Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz- yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 143-157.
  • Williams, D., Coles, L., Wilson, K., Richardson, A. ve Tuson, J. (2000). Teachers and ICT: Current use and future needs. British Journal of Educational Technology, 31(4), 307-320.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı. 31 Ekim 2008 tarihinde http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/bilgisayar_ogretim.doc adresinden alınmıştır.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

S. Sadi Seferoğlu Bu kişi benim

Cenk Akbıyık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2009). Bilgisayar Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Yönetici ve Öğretmen Beklentileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 497-514.