BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 515 - 528, 01.08.2009

Öz

Kaynakça

  • Başaran, İ. E. (1992). Eğitime giriş (9. baskı). Ankara: Gül Yayınevi.
  • Dicle, H. (1994). Müzik eğitimcisi yetiştiren kurumlarda repertuar sorunları. Filarmoni Sanat Dergisi (130), 17-19.
  • Karslı, M. D. (2003). Öğretmenliğin Temel Kavramları. M. D. Karslı (Ed.) Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara.
  • Mimaroğlu, İ. (1995). Müzik tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk halk müziği kaynaklı eserlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Müzik Öğretmenliği Lisans Programı (1997).
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/muzik.doc. 11.05.2005

Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 515 - 528, 01.08.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda
kaynağını Türk Halk Müziğinden alan piyano eserlerinin, piyano eğitiminde
uygulanabilirlik derecesinin araştırılmasıdır.
Araştırma kapsamında, Türkiye’de piyano eğitiminin gerçekleştirildiği
eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında, piyano eğitiminde kullanılan piyano repertuarının, Türk
bestecilerinin THM kaynaklı piyano eserleri bakımından var olan veya
olması gerektiği düşünülen şekliyle belirlenmesine, dolayısıyla bu eserlerin
piyano eğitiminde ne derece kullanıldığına ilişkin verilerin elde edilmesi
amaçlanmıştır.
Sonuç olarak, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitiminde
THM kaynaklı piyano eserlerine istenilen düzeyde yer verilemediği, mevcut
kaynakların özellikle başlangıç piyano eğitimi açısından bazı güçlükler
içerdiği, kaynak sayısının yeterli görülmediği ve ulaşılmada güçlükler
yaşandığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Başaran, İ. E. (1992). Eğitime giriş (9. baskı). Ankara: Gül Yayınevi.
  • Dicle, H. (1994). Müzik eğitimcisi yetiştiren kurumlarda repertuar sorunları. Filarmoni Sanat Dergisi (130), 17-19.
  • Karslı, M. D. (2003). Öğretmenliğin Temel Kavramları. M. D. Karslı (Ed.) Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara.
  • Mimaroğlu, İ. (1995). Müzik tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk halk müziği kaynaklı eserlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Müzik Öğretmenliği Lisans Programı (1997).
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/muzik.doc. 11.05.2005
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamit Yokuş Bu kişi benim

R.erol Demirbatır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yokuş, H., & Demirbatır, R. (2009). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 515-528.