Bu çalışmada, altıncı sınıf öğrencilerinin yeni ilköğretim altıncı sınıf
matematik öğretim programında yer alan ölçme araçlarının uygulanmasına
yönelik görüşleri incelenmiştir. Ayrıca, görüş değerlendirilmesinde cinsiyet
ve yerleşke değişkenlerinin etkisi de araştırılmıştır. Bu araştırma
Afyonkarahisar İl örnekleminde 382 altıncı sınıf öğrencisinin katılımıyla
2007–2008 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada
araştırmacılar tarafından geliştirilen bir öğrenci görüş anketi ile veriler
toplanmıştır. Öğrenci görüş anketi 12 maddeden oluşmuş olup yeni
programda yer alan ölçme araçlarının ne derece uygulandığını belirlemek
için geliştirilmiştir. Elde edilen nicel veriler, betimsel istatistik ve bağımsız
örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar şöyledir:
Katılımcılar yeni ilköğretim altıncı sınıf matematik programında yer alan
performans ödevlerinin, proje ve portfolyoya göre; öz değerlendirmenin
akran değerlendirme ve matematik günlüklerine göre daha fazla
uygulandığını belirtmektedirler. Ayrıca yeni programın değerlendirilmesinde
cinsiyet ve yerleşke değişkenlerinin Klasik Ölçme araçlarının
uygulanmasında öğrenci görüşleri üzerinde önemli bir faktör olduğu
görülmüştür.
Yeni İlköğretim 6. Sınıf Matematik Programı Ölçme ve Değerlendirme Araçları Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2 |