BibTex RIS Kaynak Göster

Kontrbas Eğitiminde Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Yeri ve Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 605 - 622, 01.08.2009

Öz

Kaynakça

  • Antep, E. (2006). Türk Bestecileri Eser Kataloğu, Ankara: Sevda – Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Arlı, M. ve Nazik, M. H. (2003). Bilimsel Araştırmaya Giriş, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Finkelstein, S. (1995). Besteci Ve Ulus, İstanbul: Pencere Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (1998). Çağdaş Türk Bestecileri / Contemparary Turkish Composers, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • İlyasoğlu, E. (2007). 71 Türk Bestecisi, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma Gözlem ve Teknikleri, Ankara: Tek Işık Aş.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Özeren, H. S. E. (2003). Müzik Eğitiminde Geleneksel Öğelere Yer Verilmesi, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, (229-231). 30-31 Ekim 2003, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/HSE- Ozeren.html
  • Say, A. (2000 ). Müzik Tarihi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sun, M. (1993). Türk Kalarak Çağdaşlaşma (Türkiye’nin Kültür Sanat Sorunları), Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Tarman, S. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Uçan, A. (1994). İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yazıcıoğlu, S. (2006), Kontrbasın Yapısı ve Tarihsel Gelişimi, (Yüksek Lisans Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kontrbas Ana Sanat Dalı, İstanbul.
  • YÖK, (2006). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatı, İstanbul: Yalın Yayıncılık.

Kontrbas Eğitiminde Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Yeri ve Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 605 - 622, 01.08.2009

Öz

Çağdaş Türk Müziği, konservatuvarlarda verilen müzik eğitimi içerisinde yer alması gereken, ulusumuzun renklerini ve özgünlüğünü taşıyan önemli bir müzik türüdür. Bu çalışmada, Çağdaş Türk Kontrbas Müziği dağarcığının konservatuvarlarda verilmekte olan kontrbas eğitimi müfredatları içerisinde yer alabilecek özelliklere sahip olup olmadığı ve konservatuvarlarımızda verilmekte olan kontrbas eğitiminde Çağdaş Türk Kontrbas Müziği eserlerine ne derecede yer verildiği araştırılmıştır. Bilimsel geçerlilik ve güvenilirlikle saptanan veriler ışığında Çağdaş Türk Kontrbas Müziği ve eğitiminin gelişimine katkıda bulunması amaçlanmıştır. Çağdaş Türk Müziği bestecileri ve yapıtları incelenmiş, içlerinden kontrbas için yazılmış ve Çağdaş Türk Kontrbas Müziği dağarcığını oluşturabilecek eserler seçilmiştir. Bu eserlerin eğitim dağarcığına ve kontrbas konser dağarcığına katılması; kontrbas eğitimi alan öğrencilerin, kendi ulusunun renklerini taşıyan eserleri seslendirerek çalgıyla bütünleşmelerine ve Çağdaş Türk Kontrbas Müziği’nin yaygın olarak tanınmasına katkıda bulunacaktır

Kaynakça

  • Antep, E. (2006). Türk Bestecileri Eser Kataloğu, Ankara: Sevda – Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Arlı, M. ve Nazik, M. H. (2003). Bilimsel Araştırmaya Giriş, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Finkelstein, S. (1995). Besteci Ve Ulus, İstanbul: Pencere Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (1998). Çağdaş Türk Bestecileri / Contemparary Turkish Composers, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • İlyasoğlu, E. (2007). 71 Türk Bestecisi, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma Gözlem ve Teknikleri, Ankara: Tek Işık Aş.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Özeren, H. S. E. (2003). Müzik Eğitiminde Geleneksel Öğelere Yer Verilmesi, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, (229-231). 30-31 Ekim 2003, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/HSE- Ozeren.html
  • Say, A. (2000 ). Müzik Tarihi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sun, M. (1993). Türk Kalarak Çağdaşlaşma (Türkiye’nin Kültür Sanat Sorunları), Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Tarman, S. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Uçan, A. (1994). İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yazıcıoğlu, S. (2006), Kontrbasın Yapısı ve Tarihsel Gelişimi, (Yüksek Lisans Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kontrbas Ana Sanat Dalı, İstanbul.
  • YÖK, (2006). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatı, İstanbul: Yalın Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Özgür Akkor Bu kişi benim

Uğur Türkmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akkor, H. Ö., & Türkmen, U. (2009). Kontrbas Eğitiminde Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Yeri ve Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 605-622.