Bu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi,
Fizik ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının
fiziğe ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemektir. Araştırma, Fizik
Öğretmenliği Programı birinci sınıfta 35, beşinci sınıftan 32 olmak üzere toplam 67
öğretmen adayı ile Matematik Öğretmenliği Programını birinci sınıftan 36, beşinci
sınıftan 33 olmak üzere toplam 69 matematik öğretmen adayı ile yapılmıştır. Veri
toplama aracı olarak Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde;
faktör analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, standart hata ve bağımsız t-testi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Fizik Öğretmenliği Programı birinci sınıf
öğrencilerine göre beşinci sınıftaki öğrencilerin öz-yeterlik inanç puan
ortalamalarının yüksek çıkması, fizik programına devam ettikleri süre içerisinde
fiziğe karşı öz-yeterlik inançlarının arttığını göstermektedir. Ancak, Fizik öğrencileri
için istatistiksel olarak anlamlı bulunan fark, Matematik öğrencileri için
bulunamamıştır. Fizik öğretmenliği programına devam eden öğrencilerin, özyeterlik
inanç düzeylerinin çok daha yüksek olması için ilgili öğretim elemanlarınca
bilişsel ve duyuşsal önlemlerin alınması gerekli görülmektedir.
Fizik Eğitimi Öz-Yeterlik İnancı Fizik Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnancı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 1 |