BibTex RIS Kaynak Göster

Postmodern Düşünce Çerçevesinde Müzik Sanatı

Yıl 2010, Cilt: 23 Sayı: 1, 267 - 291, 01.04.2010

Öz

Kaynakça

  • Adair, G., 1994. Postmodernci Kapıyı İki Kere Çalar, Çev. Dikbaş N. (1994). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Adorno, T. W., 1999. Pop Müzik Üzerine, Toplumbilim Müzik Özel Sayısı, Çev. Çelik, E. Sayı 9, İstanbul.
  • Attali, J., 2005. Gürültüden Müziğe. Gülüş Gülcügil Türkmen (Çeviren). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 2001).
  • Baudrillard, J., 2004. Tüketim Toplumu, (Çev: Deliçaylı, H. ve Keskin, F.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z., 1997. Postmodernity and its Discontents, Cambridge: Polity Press.
  • Bauman, Z., 1999. “Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar”, Çev. Ökten, Ü., (1. Basım). İstanbul: Sarmal Yayınevi, , s. 67, 68, 77.
  • Braudel, F., 1993. Maddi Uygarlık. M Kılıçbay (Çeviren). Ankara: Gece Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1986).
  • Best, S. and Kellner D., 1998. Postmodern Teori, Eleştirel Soruşturmalar, Çev. Küçük, M. (1. Basım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Birkök, C., 1998. Modernizmden Postmodernizme: Yeni Problemler, Yeni Türkiye, sayı: 19–20, s. 525–537, İstanbul.
  • Charon, J. M., 1992. Medya Dünyası, Çev. Tatlıpınar, O., İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Chevassus, B. R., 1998. Musique et postmodernite, Presses Universitaires de France 1998, (Çev. Usmanbaş, İ. (2002). Müzikte Postmodernlik, (1. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Connor, S., 2005. Postmodernist Kültür-Çağdaş Olanın Kuramlarına Bir Giriş. Doğan Şahiner (Çeviren). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1996).
  • Cook, N., 1999. Müziğin ABC’si, Çev. Doğan, T. (1999). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • De Koninck, T., 2003. Yeni Cehalet ve Kültür Problemi. İ. Uysal (Çeviren) İstanbul: Epos Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 2001).
  • Dochherty, T. D., 1995. “Postmodernizm: Bir Giriş”, Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Çev. Alogan, Y., 1995. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Doltaş, D., 1991. Postmodernizmin Getirdikleri ve Götürdükleri, Çağdaş Düşünce ve Sanat, İstanbul.
  • Doltaş, D., 1993. Batı’da ve Bizde Postmodernizm, sayı 1025, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Douglas M. and Isherwood B., 1979. Tüketimin Antropolojisi, Çev. Aytekin, E. A. (1999). Ankara: Dost Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. ve Solmaz, P. B., 2005. Sinema ve müzik: Materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulması, Pozitif Matbaacılık, Ankara, s. 39-47.
  • Erol, A., 2002. Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, (1. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Erol, A., 2009. Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, (3. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Erol, A., 2009. Müzik Üzerine Düşünmek, (1. Basım). İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Ertem, Ş., 1997. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümündeki Piyano Eğitiminde Müzikalite Kavramının Önemi ve Oluşumunun İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Featherson, M., 1996. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Küçük, M. (1994). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fraser, N. L. and Nicholson, L., 1994. “Felsefesiz Toplumsal Eleştiri”: Feminizm ve Postmodernizm Arasında Bir Karşılaşma”, Çev. Küçük, M. (1994). Modernite Versus Postmodernite, Ankara: Vadi
  • Fukuyama, F., 1993. Tarihin Sonu mu?, Çev. Kaplan, Y., Kayseri: Rey Yayınları.
  • Giddens, A., 1998: Modernliğin Sonuçları, Çev: Ersin Kuşdil, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Habermas, J., 1994. “Modernlik: Tamamlanmamış Bir Proje”, Nemci Zeka (Ed.), Postmodernizm, (Çev. Gülengül Naliş, Dumrul Sabuncuoğlu ve Deniz Erksan), İstanbul: Kıyı Yayınları.
  • Hassan, I., 1982. The Dismemberment of Orpheus toward a Postmodern Literature, Winconsin: The University of Winconsin Press.
  • Huisman, D., 2000. Sokrates Internette. K.Eksen (Çeviren). İstanbul: Güncel Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1997).
  • Huyssen, A., 1994. “Postmodernin Haritasını Yapmak”, Çev. Küçük, M. (1994). Modernite versus Postmodernite, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Jacklén, A., 2003. “Science and Religion: Getting Ready for Future.” Zygon, 38 (2), 220.
  • Jameson, F., 1994. “Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı”, Çev. Erksan, D. (Postmodernizm’de, Derleyen: Nemci Zeka), İstanbul: Kıyı Yayınları.
  • Kaemmer, J. E., 1993. Music in Human Life, Anthropological Perspectives on Music, Austin: University of Texas Press., akt., Erol, A. (2009). Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, (3. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Kaplan, A., 2008. Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Kellner D., 1988. Toplumsal Teori Olarak Postmodernizm: Bazı Meydan Okumalar ve Sorunlar, (Der. Küçük, M. (1994). Modernite Versus Postmodernite, (2. Basım). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Kranz, W., 1984. Antik Felsefe, Çev. Baydur, S. Y., Sosyal Yayınlar: İstanbul.
  • Kutluk, F., 2009. Yeni Bir Müzik Kültürü (Mü)? Erciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Konser Salonu, Konferans, 16 Mart 2009.
  • Lasn, K., 1999. Kültür Bozumu, Çev. Ilgaz, A. (2004). İstanbul: Bağımsız
  • Lull, J., 2000. Popüler Müzik ve İletişim. Turgut İblağ (Çeviren). İstanbul: Çivi Yazları. (Orijinal kitabın basım yılı 1987).
  • Lull, J., 2001. Medya, İletişim, Kültür. N. Güngör (Çeviren). Ankara: Vadi Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1996).
  • Lunn, E., 1995. Marksizm ve Modernizm, Çev. Alogan, Y. İstanbul: Alan Yayınları.
  • Lyotard, J. F., 1997. Postmodern Durum, Çev. Çiğdem, A., Ankara: Vadi Yayınları.
  • Lyotard, J. F., 2000. Postmodern Durum, Çev. Çiğdem, A., İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Mc Gregor, C., 2000. Pop Kültür Oluyor. G.Özferendeci (Çeviren). İstanbul: Çivi Yazıları. (Orijinal kitabın basım yılı 1983).
  • Moles, A., 1971. “Kültürün Toplumsal Dinamiği” (Socio-Dynamique de la Culture, ed. Mouton, 1971, Paris-La Haye), Çev. Bilgin, N. (1983). İzmir: Ticaret Matbaacılık T.A.Ş.
  • Odabaşı, Y., 1994. Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tükenen Topluma Dönüşümü, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Odabaşı, Y., 1999. Postmodernizm ve Tüketici, Tüketim Kültürü, İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Oskay, Ü., 2001. Müzik ve Yabancılaşma, İstanbul: Der Yayınları.
  • Robins, K., 1999. İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikası, Çev. Türkoğlu, N. (1999). (1. Basım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rorty, R., 1994. “Habermas, Lyotard and Postmodernite”, Çev. Küçük, M., Modernite versus Postmodernite, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Rosenau, P. M., 1998. Postmodernizm ve Toplum Bilimleri, Çev. Birkan, T. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Sarup, M., 1995. Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Çev. Güçlü, A. B. (1995). (1. Basım). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Shankar, A., 2000. “Lost in Music? Subjective Personal Introspectıon and Popular Music Consumption”, Qualitative Market Research: An International Journal, 3 (1), 28–37.
  • Soykan, Ö. N., 1993. Türkiye’den Felsefe Manzaraları, İstanbul: Yapı-Kredi Yayınları.
  • Şaylan, G., 2002. Postmodernizm, (2. Basım). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Şevki, A., 2009. Edebiyat ve Yorum, Ankara: Havuz yayınları.
  • Tarman, S., 2006. Müzik Eğitiminin Temelleri, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A., 1996. İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, s. 16.
  • Uçan, A., 2000, Türk Müzik Kültürü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, s. 48.
  • Ünal, B., 2004. “Postmodern Perspektifte Müzik Videoları ve Nez'in Sakın Ha Videosunun Analizi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım,V., 2006, Müzik ve Mekansal Paradigma, Eskişehir: Anadolu Sanat Der., Anadolu Üniversitesi Yayınları, Sayı 17.
  • Yıldırım, V. ve Koç, T., 2008. Müzik Felsefesine Giriş, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.

Postmodern Düşünce Çerçevesinde Müzik Sanatı

Yıl 2010, Cilt: 23 Sayı: 1, 267 - 291, 01.04.2010

Öz

Bu süreç içerisinde ortaya çıkan değişim ele alındıktan sonra müzik kavramının tanımı üzerinde durulmuştur. Daha sonra, postmodern müzik başlığı altında, postmodern müziğin özelliklerine değinilip, müzik ve postmodernlik arasındaki ilişkiyi ortaya koyan örneklere yer verilmiştir. Akabinde, postmodern toplumda tüketim kavramı ve kitle iletişim araçları ele alınmıştır. Bununla birlikte, postmodernizm süreç içerisindeki değişimde, kitle iletişim araçları ve kitle iletişim araçları tarafından yayılan tüketim kavramının müzik üzerindeki etkileri dikkate alınarak, üretimin öneminin yitirilip yerini seyirlik tüketime bıraktığından bahsedilmiştir

Kaynakça

  • Adair, G., 1994. Postmodernci Kapıyı İki Kere Çalar, Çev. Dikbaş N. (1994). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Adorno, T. W., 1999. Pop Müzik Üzerine, Toplumbilim Müzik Özel Sayısı, Çev. Çelik, E. Sayı 9, İstanbul.
  • Attali, J., 2005. Gürültüden Müziğe. Gülüş Gülcügil Türkmen (Çeviren). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 2001).
  • Baudrillard, J., 2004. Tüketim Toplumu, (Çev: Deliçaylı, H. ve Keskin, F.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z., 1997. Postmodernity and its Discontents, Cambridge: Polity Press.
  • Bauman, Z., 1999. “Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar”, Çev. Ökten, Ü., (1. Basım). İstanbul: Sarmal Yayınevi, , s. 67, 68, 77.
  • Braudel, F., 1993. Maddi Uygarlık. M Kılıçbay (Çeviren). Ankara: Gece Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1986).
  • Best, S. and Kellner D., 1998. Postmodern Teori, Eleştirel Soruşturmalar, Çev. Küçük, M. (1. Basım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Birkök, C., 1998. Modernizmden Postmodernizme: Yeni Problemler, Yeni Türkiye, sayı: 19–20, s. 525–537, İstanbul.
  • Charon, J. M., 1992. Medya Dünyası, Çev. Tatlıpınar, O., İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Chevassus, B. R., 1998. Musique et postmodernite, Presses Universitaires de France 1998, (Çev. Usmanbaş, İ. (2002). Müzikte Postmodernlik, (1. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Connor, S., 2005. Postmodernist Kültür-Çağdaş Olanın Kuramlarına Bir Giriş. Doğan Şahiner (Çeviren). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1996).
  • Cook, N., 1999. Müziğin ABC’si, Çev. Doğan, T. (1999). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • De Koninck, T., 2003. Yeni Cehalet ve Kültür Problemi. İ. Uysal (Çeviren) İstanbul: Epos Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 2001).
  • Dochherty, T. D., 1995. “Postmodernizm: Bir Giriş”, Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Çev. Alogan, Y., 1995. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Doltaş, D., 1991. Postmodernizmin Getirdikleri ve Götürdükleri, Çağdaş Düşünce ve Sanat, İstanbul.
  • Doltaş, D., 1993. Batı’da ve Bizde Postmodernizm, sayı 1025, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Douglas M. and Isherwood B., 1979. Tüketimin Antropolojisi, Çev. Aytekin, E. A. (1999). Ankara: Dost Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. ve Solmaz, P. B., 2005. Sinema ve müzik: Materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulması, Pozitif Matbaacılık, Ankara, s. 39-47.
  • Erol, A., 2002. Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, (1. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Erol, A., 2009. Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, (3. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Erol, A., 2009. Müzik Üzerine Düşünmek, (1. Basım). İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Ertem, Ş., 1997. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümündeki Piyano Eğitiminde Müzikalite Kavramının Önemi ve Oluşumunun İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Featherson, M., 1996. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Küçük, M. (1994). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fraser, N. L. and Nicholson, L., 1994. “Felsefesiz Toplumsal Eleştiri”: Feminizm ve Postmodernizm Arasında Bir Karşılaşma”, Çev. Küçük, M. (1994). Modernite Versus Postmodernite, Ankara: Vadi
  • Fukuyama, F., 1993. Tarihin Sonu mu?, Çev. Kaplan, Y., Kayseri: Rey Yayınları.
  • Giddens, A., 1998: Modernliğin Sonuçları, Çev: Ersin Kuşdil, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Habermas, J., 1994. “Modernlik: Tamamlanmamış Bir Proje”, Nemci Zeka (Ed.), Postmodernizm, (Çev. Gülengül Naliş, Dumrul Sabuncuoğlu ve Deniz Erksan), İstanbul: Kıyı Yayınları.
  • Hassan, I., 1982. The Dismemberment of Orpheus toward a Postmodern Literature, Winconsin: The University of Winconsin Press.
  • Huisman, D., 2000. Sokrates Internette. K.Eksen (Çeviren). İstanbul: Güncel Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1997).
  • Huyssen, A., 1994. “Postmodernin Haritasını Yapmak”, Çev. Küçük, M. (1994). Modernite versus Postmodernite, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Jacklén, A., 2003. “Science and Religion: Getting Ready for Future.” Zygon, 38 (2), 220.
  • Jameson, F., 1994. “Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı”, Çev. Erksan, D. (Postmodernizm’de, Derleyen: Nemci Zeka), İstanbul: Kıyı Yayınları.
  • Kaemmer, J. E., 1993. Music in Human Life, Anthropological Perspectives on Music, Austin: University of Texas Press., akt., Erol, A. (2009). Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, (3. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Kaplan, A., 2008. Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Kellner D., 1988. Toplumsal Teori Olarak Postmodernizm: Bazı Meydan Okumalar ve Sorunlar, (Der. Küçük, M. (1994). Modernite Versus Postmodernite, (2. Basım). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Kranz, W., 1984. Antik Felsefe, Çev. Baydur, S. Y., Sosyal Yayınlar: İstanbul.
  • Kutluk, F., 2009. Yeni Bir Müzik Kültürü (Mü)? Erciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Konser Salonu, Konferans, 16 Mart 2009.
  • Lasn, K., 1999. Kültür Bozumu, Çev. Ilgaz, A. (2004). İstanbul: Bağımsız
  • Lull, J., 2000. Popüler Müzik ve İletişim. Turgut İblağ (Çeviren). İstanbul: Çivi Yazları. (Orijinal kitabın basım yılı 1987).
  • Lull, J., 2001. Medya, İletişim, Kültür. N. Güngör (Çeviren). Ankara: Vadi Yayınları. (Orijinal kitabın basım yılı 1996).
  • Lunn, E., 1995. Marksizm ve Modernizm, Çev. Alogan, Y. İstanbul: Alan Yayınları.
  • Lyotard, J. F., 1997. Postmodern Durum, Çev. Çiğdem, A., Ankara: Vadi Yayınları.
  • Lyotard, J. F., 2000. Postmodern Durum, Çev. Çiğdem, A., İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Mc Gregor, C., 2000. Pop Kültür Oluyor. G.Özferendeci (Çeviren). İstanbul: Çivi Yazıları. (Orijinal kitabın basım yılı 1983).
  • Moles, A., 1971. “Kültürün Toplumsal Dinamiği” (Socio-Dynamique de la Culture, ed. Mouton, 1971, Paris-La Haye), Çev. Bilgin, N. (1983). İzmir: Ticaret Matbaacılık T.A.Ş.
  • Odabaşı, Y., 1994. Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tükenen Topluma Dönüşümü, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Odabaşı, Y., 1999. Postmodernizm ve Tüketici, Tüketim Kültürü, İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Oskay, Ü., 2001. Müzik ve Yabancılaşma, İstanbul: Der Yayınları.
  • Robins, K., 1999. İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikası, Çev. Türkoğlu, N. (1999). (1. Basım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rorty, R., 1994. “Habermas, Lyotard and Postmodernite”, Çev. Küçük, M., Modernite versus Postmodernite, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Rosenau, P. M., 1998. Postmodernizm ve Toplum Bilimleri, Çev. Birkan, T. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Sarup, M., 1995. Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Çev. Güçlü, A. B. (1995). (1. Basım). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Shankar, A., 2000. “Lost in Music? Subjective Personal Introspectıon and Popular Music Consumption”, Qualitative Market Research: An International Journal, 3 (1), 28–37.
  • Soykan, Ö. N., 1993. Türkiye’den Felsefe Manzaraları, İstanbul: Yapı-Kredi Yayınları.
  • Şaylan, G., 2002. Postmodernizm, (2. Basım). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Şevki, A., 2009. Edebiyat ve Yorum, Ankara: Havuz yayınları.
  • Tarman, S., 2006. Müzik Eğitiminin Temelleri, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A., 1996. İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, s. 16.
  • Uçan, A., 2000, Türk Müzik Kültürü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, s. 48.
  • Ünal, B., 2004. “Postmodern Perspektifte Müzik Videoları ve Nez'in Sakın Ha Videosunun Analizi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım,V., 2006, Müzik ve Mekansal Paradigma, Eskişehir: Anadolu Sanat Der., Anadolu Üniversitesi Yayınları, Sayı 17.
  • Yıldırım, V. ve Koç, T., 2008. Müzik Felsefesine Giriş, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Beste Çevik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çevik, D. B. (2010). Postmodern Düşünce Çerçevesinde Müzik Sanatı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 267-291.