Öğretimin niteliğini artırmada bilişsel süreçlerin incelenmesinin ciddi fırsatlar sunacağı beklentisi dikkatleri soyutlamanın açıklaması ile ilgili RBC + C (recognizing, building with, constructing + consolidation ) modeline yöneltmiştir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, uygun bir öğrenme ortamında, lise öğrencilerinin Parçalı Fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreçleri incelenmiştir. Çalışma gönüllü iki lise öğrencisi ile grup çalışması şeklinde gerçekleştirilmiş olup, öğretimde öğrencilerin ön deneyim ve bilgilerini kullanabilmelerine imkan veren, beş problem tasarlanmış ve sıralı olarak kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin daha önce oluşturdukları bilgiyi, sonrakilerde de kullandıkları, Parçalı Fonksiyon bilgisini belirli bir düzeyde doğru olarak oluşturdukları ve pekiştirdikleri gözlenmiştir. Çalışma ayrıca, problem tabanlı öğretimin bilginin yapılandırılmasına güçlü katkısını ortaya koymuştur
Soyutlama Süreci Pekiştirme Parçalı Fonksiyonlar Bağlam İçinde Öğrenme Yapılandırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 1 |