Müzik eğitiminde çalgı eğitimi genel mesleki ve özengen (amatör)
amaçlara yönelik düzenlenmektedir. Araştırmada özengen öğrencilerle yoğunlaşma
(konsantrasyon) becerisi, Suzuki “Yetenek Eğitimi” ve Bartok “Mikrokosmos”
piyano eğitimi yöntemleriyle çalışılmıştır. Böylece yoğunlaşma becerisinin
geliştirilmesinde bu yöntemlerin kullanılması bakımından, piyano eğitimine katkı
sağlamak amaçlanmıştır.
Çalışma yarı deneysel, eşitlenmemiş kontrol gruplu desendir. Yoğunlaşma
hedefleri, bu iki piyano eğitimi yöntemi ile ilköğretim 4. sınıf özengen
öğrencilerinden oluşturulan iki çalışma grubuna uygulanmıştır. Araştırmanın
aşamaları ön test, eğitim, son test ve değerlendirmedir. Ön testler ile son testlerin
video kayıtları, farklı kıdemlerde üç uzman gözlemci tarafından değerlendirilmiştir.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, güvenirlik katsayısı, eşleştirilmiş
ve bağımsız gruplar t testleri, non parametrik ki kare, Wilcoxon ve Mann Whitney U
istatistiklerinden yararlanılmıştır.
Bulgular Suzuki ve Mikrokosmos yöntemleriyle eğitim alan öğrencilerin ve
gruplara ayırmadan tüm öğrencilerin ön-son testlerinde anlamlı bir fark olduğu
yönündedir.
Sonuçlar, Suzuki ve Mikrokosmos yöntemleriyle piyano eğitimi alan
çalışma grubunun yoğunlaşma becerilerinin geliştiğini göstermektedir.
Yoğunlaşma Dikkat Eksikliği Bozukluğu Suzuki “Yetenek Eğitimi Yöntemi Bartok “Mikrokosmos” Yöntemi Özengen Piyano Eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2010 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 2 |