Benim araştırma çalışmalarım bilimsel yaklaşımın ilkokul sınıflarında
okuyan öğrenciler üzerindeki pratiksel uygulama olanaklarını açıklamaya yöneliktir.
Bu yöndeki ilgim iki önemli nedene dayanmaktadır. Birincisi, öğrenimde rasyonelreprodüktif
yöntemi aşmak ve ilkokulda okuyan öğrencilerin kendilerini geliştirme,
kanıtlama, kabul ettirme ve kişilik potansiyellerini göstermelerine olanak sağlama
gereksinimi kendini hissettirmektedir. İkincisi, karmaşık ve açık dinamik sistemlere
sinerjetik açıdan bakıldığında ilkokulda öğrenim gören öğrencilerin organize
olmalarına yönelik süreçleri tetikleyecek koşullar da ortadadır. Çalışmanın temel
amacı ilkokulda okuyan çocukların öğrenimine yönelik olarak bilimsel yaklaşıma
dayalı bir öğretim tasarı model örneği oluşturarak, ilkokul öğretiminin niteliksel
gelişimine katkıda bulunmaktır. Öne sürülen çalışma hipotezi ilkokul sınıflarındaki
öğretimin niteliksel değişimini sağlama yönünde şu olanakları göz önünde
bulundurmaktadır: 1. Pedagojik pratikler seyrinde, eğitim ve öğretimin tüm
hiyerarşik süreçlerinde sinerjetik yaklaşıma dayalı öğretim tasarısını uygulamak: 2.
Gerekli sinerjetik etkileşim koşulları sağlayarak, önemli kişisel sorunlarının
çözümünde öğrencilerin öğrenme yeteneklerini aktif hale getirmek.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 2 |