Bu çalışma, Anadolu Üniversitesinde Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi lisans öğrencilerinden Bilgisiyarla Tasarım I dersine devam eden Resim İş
Öğretmeni adayı öğrencinin (22 öğrenci) online ortaklaşa bir etkinliğe katılımları
sırasındaki deneyimlerine dayanmaktadır. Bu etkinlik iki dönem hallnde yürütülmesi
düşünülen bir araştırma projesininin bir ön pilot çalışmasıdır. Öğrenciler ile
Bilgisiyarla Tasarım I dersi bir dönem boyunca karışık bir öğrenim yaklaşımı
kullanımıyla (yüz yüze ve online ders biçimleri birlikte) ikinci sınıf düzeyinde
yürütülmüştür. Dersin öğretmeni farklı gruplardan gelen öğrencileri birleştirerek ve
işbirliklerini sağlayarak öğrenme düzeylerini arttırmak için çeşitli yöntemler
kullanmıştır. Bu çalışma, çeşitli alanlarda kullanılan online eğitim ve swot anallzi
gibi yaklaşımların sanat eğitiminde de kullanılabileceğini ve belli noktalarda
etkinliğini ortaya çıkarmak amacı ile yapılmıştır.
This research is based on the experiences of a group of undergraduate Fine Arts Education (FAE) students at the University of Anadolu (AU) while participating in an online collaborative activity. This activity was part of an action inquiry research project that was conducted over two full cycles. The selected students were taking a one-semester module on second-year level that was presented by using a blended learning approach (combining face-to-face and online delivery modes). The course facilitator had to consider creative ways to induce a diverse group of students to actively participate and collaborate in order to enhance the student learning experience.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 2 |