Bu çalışmanın amacı; Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2008–2009 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 742 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS for Windows programından yararlanılmış, demografik değişkenlerin analizi için t-testi ve Anova kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının olumlu olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre öğretmenlik mesleğine karşı daha olumlu tutum sergiledikleri ve bölüm bazında da öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 25 Sayı: 1 |