BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle İşlenmesinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 25 Sayı: 1, 249 - 258, 01.04.2012

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Bozkurt, O., Orhan, A. T., Keskin, A. ve Mazi, A. 2008. Fen ve Teknoloji Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi. TSA. 12(2), 63-78.
  • Bülbül, Y. 2007. Ortaöğretim Çevre ve İnsan Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Çevreye Yönelik Tutumlara ve Erişiye Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Dilek, C. ve Gürdal, A. 2004. Fizik Eğitiminde Parçalı Öğretim Tekniğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (9-11 Eylül 2004). İstanbul: Marmara Üniversitesi. Bildiriler Cilt 1. Ankara Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi: 330- 336.
  • Ertekin, B. 2001. Geleneksel Öğretim Yöntemleri İle İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi (yayınlanmamış).
  • Gök, Ö. 2006. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Basınç Konusunu Anlamalarında İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güngör, S. N. 2011. İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki İnsan ve Çevre Konusunun İşbirlikli Yöntemle İşlenmesinin Öğrenci Başarısı ve Tutumu Üzerine Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kasap, H. 1996. İşbirlikli Öğrenme Fen Başarısı, Hatırda Tutma, Öğrenci Yüklemeleri ve İşbirlikli Öğrenme Gruplarındaki Etkileşim. II. Ulusal Eğitim Sempozyumunda Sunulan Bildiri, (18-20 Eylül), Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Kıncal, R. Y., Ergül, R. ve Timur, S. 2007. Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32: 156-163.
  • Kurt, I. 2001. Fen Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Başarısına, Kavram Öğrenmesine ve Hatırlamasına Etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi): Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
  • Kurtuluş, Y. 1998. Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim (Güzel Sanatlar Eğitimi) Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Okebukola, P.A. 1985. The Relative Effectiveness of Cooperative and Competitive Interaction Techniques İn Strengthening Student’s Performance İn Science Classes. Science Education, 69(4), P.501- 509.
  • Sarıtaş, E. 1998. İlköğretim I. Devrede İşbirlikli Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Öğrenme Yöntemlerinin Başarılı ve Başarısız Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Senemoğlu, N. 2003. Gelişim, Öğrenme ve Öğreti. Ankara: Gazi Kitapevi
  • Şahin, F. 1996. Fen Bilgisi Öğretiminde Grup İşbirliğinin Önemi. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu. (18-20 Eylül 1996). İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi. Bildiri Kitabı: 92-105.
  • Şimşek, Ü. 2005. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Quinn, M. M. ve A. Jannasch-Pennell. 1995. Using peers as social skills training agent for students with antisocial behavior. Preventing School Failure. 39(4). p26.
  • Tezcan, H. ve Uzun, M. 2007. Element ve Bileşiklerin Öğretiminde İşbirlikli ve Geleneksel Yöntemlerin Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (13). 105-118.
  • Webb, N. 1985. Student Interaction and Learning in Small Groups, Learning to Cooperate, Cooperate to Learn, (Edited by Robert Slavin vd.), New York Plenum Pres, 147-172.
  • Yaman, F. 2008. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerine “Madde ve Isı” Konusunda Fen ve Teknoloji Hedeflerinin Kazandırılmasında İşbirlikli Öğrenme Kuramının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Başvuru: 19.01.2012
  • Yayına Kabul: 13.03.2012

İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle İşlenmesinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 25 Sayı: 1, 249 - 258, 01.04.2012

Öz

Bu araştırmada; İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesine ilişkin başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının II. döneminde 5 hafta süreyle, Bursa Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen okullarda gerçekleştirilmiş ve çalışmaya 207 öğrenci katılmıştır. Bu okullardaki ilköğretim 7. sınıf şubelerinden biri deney grubu (n=104), diğeri de kontrol grubu (n=103) olarak belirlenmiştir. 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesi, deney gruplarında İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, kontrol gruplarında ise Geleneksel Öğretim Yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Başarı Testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. gruplarına uygulanan geleneksel öğretim yöntemlerine göre başarıyı arttırmada daha etkili olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Bozkurt, O., Orhan, A. T., Keskin, A. ve Mazi, A. 2008. Fen ve Teknoloji Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi. TSA. 12(2), 63-78.
  • Bülbül, Y. 2007. Ortaöğretim Çevre ve İnsan Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Çevreye Yönelik Tutumlara ve Erişiye Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Dilek, C. ve Gürdal, A. 2004. Fizik Eğitiminde Parçalı Öğretim Tekniğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (9-11 Eylül 2004). İstanbul: Marmara Üniversitesi. Bildiriler Cilt 1. Ankara Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi: 330- 336.
  • Ertekin, B. 2001. Geleneksel Öğretim Yöntemleri İle İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi (yayınlanmamış).
  • Gök, Ö. 2006. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Basınç Konusunu Anlamalarında İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güngör, S. N. 2011. İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki İnsan ve Çevre Konusunun İşbirlikli Yöntemle İşlenmesinin Öğrenci Başarısı ve Tutumu Üzerine Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kasap, H. 1996. İşbirlikli Öğrenme Fen Başarısı, Hatırda Tutma, Öğrenci Yüklemeleri ve İşbirlikli Öğrenme Gruplarındaki Etkileşim. II. Ulusal Eğitim Sempozyumunda Sunulan Bildiri, (18-20 Eylül), Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Kıncal, R. Y., Ergül, R. ve Timur, S. 2007. Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32: 156-163.
  • Kurt, I. 2001. Fen Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Başarısına, Kavram Öğrenmesine ve Hatırlamasına Etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi): Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
  • Kurtuluş, Y. 1998. Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim (Güzel Sanatlar Eğitimi) Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Okebukola, P.A. 1985. The Relative Effectiveness of Cooperative and Competitive Interaction Techniques İn Strengthening Student’s Performance İn Science Classes. Science Education, 69(4), P.501- 509.
  • Sarıtaş, E. 1998. İlköğretim I. Devrede İşbirlikli Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Öğrenme Yöntemlerinin Başarılı ve Başarısız Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Senemoğlu, N. 2003. Gelişim, Öğrenme ve Öğreti. Ankara: Gazi Kitapevi
  • Şahin, F. 1996. Fen Bilgisi Öğretiminde Grup İşbirliğinin Önemi. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu. (18-20 Eylül 1996). İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi. Bildiri Kitabı: 92-105.
  • Şimşek, Ü. 2005. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Quinn, M. M. ve A. Jannasch-Pennell. 1995. Using peers as social skills training agent for students with antisocial behavior. Preventing School Failure. 39(4). p26.
  • Tezcan, H. ve Uzun, M. 2007. Element ve Bileşiklerin Öğretiminde İşbirlikli ve Geleneksel Yöntemlerin Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (13). 105-118.
  • Webb, N. 1985. Student Interaction and Learning in Small Groups, Learning to Cooperate, Cooperate to Learn, (Edited by Robert Slavin vd.), New York Plenum Pres, 147-172.
  • Yaman, F. 2008. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerine “Madde ve Isı” Konusunda Fen ve Teknoloji Hedeflerinin Kazandırılmasında İşbirlikli Öğrenme Kuramının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Başvuru: 19.01.2012
  • Yayına Kabul: 13.03.2012
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Nur Güngör Bu kişi benim

Muhlis Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güngör, S. N., & Özkan, M. (2012). İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle İşlenmesinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 25(1), 249-258.