Bu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İlköğretim 7. Sınıf
öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki tutumlarına etkileri üzerinde
durulmuştur. “İnsan ve Çevre” ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlendiği
bu çalışmaya Bursa ilinin Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen dört farklı
okuldan toplam 101 öğrenci katılmıştır. Uygulama sonuçlarına ilişkin veriler, 20
sorudan oluşan İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Anketiyle toplanmış ve SPSS 13.00 paket programında değerlendirilmiştir. Dört
okul arasında yapılan karşılaştırma sonuçlarına göre İşbirlikli Öğrenme Yönteminin,
Fen ve Teknoloji dersine katılan öğrencilerin %65’inin tutumları üzerinde olumlu
yönde etkili olduğu, %20’sinin tutumları üzerinde olumsuz yönde etkili olduğu ve
%15’inin tutumları üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 25 Sayı: 1 |