Askeri okullar olan Mühendishâne-i Bahrî-i Hümayun ve Mühendishâne-i
Berrî-i Hümayun ile başlayan eğitim öğretim kurumlarındaki modernleşme, Sultan
II. Mahmud döneminde askeri okulların dışında da modern eğitim kurumlarının
teşkiliyle devam etmiştir. Sultan II. Mahmud ile başlayan bu hareket, gerek
Tanzimat döneminde gerekse Tanzimat sonrasında yeni öğretim kurumlarının teşkili
ile sürdürülmüştür.
1846 yılında ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim şeklinde üç
kademeden oluşan bir hiyerarşik yapı oluşturma kararı alınmıştır. Bu yapılanma
Tanzimat Dönemi’nin sonlarına kadar gerçekleştirilememiş olsa da yine Tanzimat
Dönemi içerisinde, 1869 yılında çıkarılan Maârif-i Umumiye Nizâmnâmesi, yeni
tarz öğretim kurumları arasındaki hiyerarşi için bir dönüm noktası olmuştur. Bu
çalışmada yeni tarzda kurulan öğretim kurumları arasındaki hiyerarşik yapı oluşumu
süreci ortaya konmaya çalışılacaktır.
Osmanlı Eğitim Sistemi Osmanlı Mekteplerinde Hiyerarşi Osmanlı Eğitiminin Modernleşme Süreci Eğitim Tarihi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 25 Sayı: 2 |