Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A CASE STUDY ON VISUAL CULTURE TEACHING IN INTERNATIONAL ERASMUS PROGRAM (THE CASE OF UCC UNIVERSITY COLLEGE)

Yıl 2020, Cilt: 33 Sayı: 2, 522 - 557, 20.08.2020
https://doi.org/10.19171/uefad.548638

Öz

Given the need for the integration of visual culture education into art education programs and the crucial role played by communication tools in the 21st century, visual culture education needs to raise awareness based on critical inquiry and analysis. This study examines how visual culture education is conducted in the UCC (University College Capital) Erasmus+ program, and describes the activities undertaken in terms of content, instruction and evaluation in the visual culture course. The participant of this qualitative, single case study was an Erasmus student who was a prospective teacher, and who took the visual culture course for three months at UCC in Denmark as part of the Erasmus education program and was selected using a criterion sampling method. The data sources were the participant’s course-related documents, visual materials, reflexive notes and semi-structured interviews. Data were analyzed in-depth via content analysis, and classified under three main themes: “Visual culture education and content”, “Visual culture activities” and “Assessment”. At the end of the study, the participant had the opportunity to experience Danish culture in the places that were included in the visual culture course, and thus engage in intercultural interaction and gain a perspective on multicultural life. The participant assigned meanings to each object, event, fact and other items that they observed in their surroundings. The reflectivity used in the visual culture course, and how the course was conducted, provided the participant opportunities to experience the profession of teaching.

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). Durum Çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 113-149). Ankara: Anı Yayıncılık. Barnard, M. (2010). Sanat, tasarım ve görsel kültür (Güliz Korkmaz, Çev.). Ankara: Ütopya Yayınevi.Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı), SAGE Publications. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (M. Bütün Ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.Çığır, E. (2016). Görsel sanatlar öğretimine yönelik sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Demir, A. & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105. Dinçer, Ç., Aslan, B. ve Bayraktar, A. (2017). Ankara Üniversitesi Erasmus Koordinatörlerinin Erasmus Programına İlişkin Görüşleri . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50(2), 201-223.Dikovitskaya, M. (2005). The study of the visual after the culturel turn. London:The MIT Press.Duncum, P. (2001). Visual culture: development, definitions and directions for art education. Studies in art Education A Journal of Issues and Research Art Education, 42(2), 101-112.Erişti, D. (2014). Uluslararası Erasmus Programı Çerçevesinde Türkiye’ye Gelen Sanat ve Tasarım Öğrencilerinin Türk Kültürü Algıları Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(2) 82.Ersoy, A., & Günel, E. (2011). Cross-cultural experiences through Erasmus: Preservice teachers’ individual and professional development. Eğitim Araştırmaları Eurasian Journal of Educational Research, 42, 63-78.
  • Freedman, K. (2003). Teaching visual culture: curriculum, aesthetics and the school life of art. New York: National Art Education Association Teachers College Columbia University.Freedman, (2015). Images That Transform: Analyzing Visula Culture That Changes People’s Minds. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 5(3).Hatipler, M. (2016). Ekonomik boyutuyla görsel kültür ve kültür endüstrisi. İstanbul:Değişim yayınları. Leppert, R. (2009). Sanatta anlamın görüntüsü imgelerin toplumsal işlevi (. İ. Türkmen, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Mirzoeff, N. (1998). The visual culture reader. London: Routledge.Özkan, A., Mutdoğan, S. (2018). Erasmus Programı’nın Tasarım Öğrencilerinin Yaşam Ve Eğitimlerine Katkısı, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication TOJDAC, 8(2), 153-165.Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi. Rogoff, I. (1998). Studying visual culture. In N. Mizoeff (Ed.), The visual culture reader New York: Routledge. Saybaşlı, N.(2017). Sanat sahada görsel kültür çalışmalarında etnografik bilgi. İstanbul:Metis yayınları.Schirato, T. & Webb, J. (2004). Understanding the visual. London: Sage Publication. Sturken, M. & Cartwright, L. (2001). Practice of looking an introduction to visual culture. London: Oxford University Press. Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. Ve Ergene, T. (2007). Yurt dışına giden hacettepe üniversitesi erasmus öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H.U. Journal of Education] 33, 229-239.Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları (İlhan Günbayı , Çev.). Ankara: Nobel akademik yayıncılık eğitim danışmanlık.

ULUSLARARASI ERASMUS PROGRAMINDA GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN DURUM ÇALIŞMASI (UCC ÖRNEĞİ)

Yıl 2020, Cilt: 33 Sayı: 2, 522 - 557, 20.08.2020
https://doi.org/10.19171/uefad.548638

Öz

Yaşadığımız 21. yüzyıl bilişim çağında iletişim araçları hayatımızın büyük bir bölümünü kapsamaktadır. İletişim araçlarının oluşturduğu imajlar dünyasında bireylerde eleştirel sorgulama, analiz ve çözümlemeye dayalı farkındalıklar oluşturabilmek için görsel kültür eğitiminin sanat eğitimi programlarında yer alması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada UCC (University College Capital) University College erasmus+programında görsel kültür öğretiminin nasıl yapıldığını incelemek ve görsel kültür dersinin içerik, öğretim ve değerlendirilmesinde neler yapıldığını betimlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması türlerinden tek durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcısını ölçüt örnekleme ile seçilen, Erasmus öğrenim programı kapsamında Danimarka’da UCC University College’da üç ay süre ile görsel kültür dersini alan öğretmen adayı olan bir Erasmus öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verileri, katılımcının ders ile ilgili dokümanları, görsel materyalleri, yansıtıcı notları ve yarı-yapılandırılmış görüşme verilerinden oluşmaktadır. Araştırma verileri içerik analizi ile derinlemesine incelenmiş ve üç ana tema altında “Görsel kültür öğretimi ve içeriği”, “Görsel kültür etkinlikleri” ve “Değerlendirme” olarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcı görsel kültür dersiyle haftalık olarak inceledikleri mekanlarda Danimarka kültürünü deneyimlemiştir. Bu deneyimi sonucunda kültürlerarası etkileşim olanağı bulmuş ve çokkültürlü yaşama ilişkin bakış açısı kazanmıştır. Katılımcının etrafında gördüğü her bir nesne, olay, olgu ve benzeri öğelerden anlam yarattığı; görsel kültür dersinde uygulanan yansıtmaların (reflectivity) ve dersin işlenişinin katılımcıya, öğrenme ve öğretme deneyimi sonucunda öğretmenliğe ilişkin deneyimler edindirmiştir.

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). Durum Çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 113-149). Ankara: Anı Yayıncılık. Barnard, M. (2010). Sanat, tasarım ve görsel kültür (Güliz Korkmaz, Çev.). Ankara: Ütopya Yayınevi.Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı), SAGE Publications. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (M. Bütün Ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.Çığır, E. (2016). Görsel sanatlar öğretimine yönelik sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Demir, A. & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105. Dinçer, Ç., Aslan, B. ve Bayraktar, A. (2017). Ankara Üniversitesi Erasmus Koordinatörlerinin Erasmus Programına İlişkin Görüşleri . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50(2), 201-223.Dikovitskaya, M. (2005). The study of the visual after the culturel turn. London:The MIT Press.Duncum, P. (2001). Visual culture: development, definitions and directions for art education. Studies in art Education A Journal of Issues and Research Art Education, 42(2), 101-112.Erişti, D. (2014). Uluslararası Erasmus Programı Çerçevesinde Türkiye’ye Gelen Sanat ve Tasarım Öğrencilerinin Türk Kültürü Algıları Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(2) 82.Ersoy, A., & Günel, E. (2011). Cross-cultural experiences through Erasmus: Preservice teachers’ individual and professional development. Eğitim Araştırmaları Eurasian Journal of Educational Research, 42, 63-78.
  • Freedman, K. (2003). Teaching visual culture: curriculum, aesthetics and the school life of art. New York: National Art Education Association Teachers College Columbia University.Freedman, (2015). Images That Transform: Analyzing Visula Culture That Changes People’s Minds. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 5(3).Hatipler, M. (2016). Ekonomik boyutuyla görsel kültür ve kültür endüstrisi. İstanbul:Değişim yayınları. Leppert, R. (2009). Sanatta anlamın görüntüsü imgelerin toplumsal işlevi (. İ. Türkmen, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Mirzoeff, N. (1998). The visual culture reader. London: Routledge.Özkan, A., Mutdoğan, S. (2018). Erasmus Programı’nın Tasarım Öğrencilerinin Yaşam Ve Eğitimlerine Katkısı, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication TOJDAC, 8(2), 153-165.Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi. Rogoff, I. (1998). Studying visual culture. In N. Mizoeff (Ed.), The visual culture reader New York: Routledge. Saybaşlı, N.(2017). Sanat sahada görsel kültür çalışmalarında etnografik bilgi. İstanbul:Metis yayınları.Schirato, T. & Webb, J. (2004). Understanding the visual. London: Sage Publication. Sturken, M. & Cartwright, L. (2001). Practice of looking an introduction to visual culture. London: Oxford University Press. Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. Ve Ergene, T. (2007). Yurt dışına giden hacettepe üniversitesi erasmus öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H.U. Journal of Education] 33, 229-239.Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları (İlhan Günbayı , Çev.). Ankara: Nobel akademik yayıncılık eğitim danışmanlık.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Güler 0000-0003-1149-6489

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 33 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güler, E. (2020). ULUSLARARASI ERASMUS PROGRAMINDA GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN DURUM ÇALIŞMASI (UCC ÖRNEĞİ). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 522-557. https://doi.org/10.19171/uefad.548638