Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINA ULAŞMALARI SÜRECİNDE İKİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR

Yıl 2022, Cilt: 35 Sayı: 1, 1 - 27, 28.04.2022
https://doi.org/10.19171/uefad.890849

Öz

u araştırmanın amacı ilkokul ikinci sınıf öğretmenlerinin Suriyeli sığınmacı öğrencilere matematik kazanımlarını edindirme sürecinde karşılaştıkları zorlukları ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa'da Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu okullarda görev yapan 13 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin Suriyeli sığınmacı öğrencilerin diğer derslere göre matematik dersini daha çok sevdikleri ve matematik dersinde daha başarılı oldukları görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler matematik dersi kazanımlarına ilişkin olarak Suriyeli sığınmacı öğrencilerin genel olarak aritmetik ve geometrik kazanımlarda zorlanmazken akademik dil gerektiren problem çözme veri toplama kazanımlarına ulaşmada zorlandıkları görüşündedirler

Kaynakça

  • Anıs, R. (2019). Devlet ilkokullarında eğitim gören Suriyeli öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alpaslan, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Attar, Z., Blom, E. & Le Pichon, E. (2020). Towards more multilingual practices in the mathematics assessment of young refugee students: effects of testing language and validity of parental assessment. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13670050.2020.1779648.
  • Aydoğdu, M. & Ayaz, M.F. (2008). Matematikte öğrencilere problem çözme yeteneğinin kazandırılması. New World Sciences Academy, 3(4), 588-596.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Banks, J. A. (2005a). Cultural diversity and education: Foundations, curriculum, and teaching. Allyn & Bacon.
  • Banks, J. A. (2005b). Improving multicultural education: Lessons from the intergroup education movement. Teachers College Press.
  • Berger, R. (2015). Now I see it, now I don’t: Researcher’s position and reflexivity in qualitative research. Qualitative Research, 15(2), 219-234.
  • Birgin, O. & Tutak, T. (2006). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi, IETC 2008’de sunuldu, Eskişehir.
  • Brilliant, J. J. (2000). Issues in counseling immigrant college students. Community College Journal of Research and Practice, 24, 577-586.
  • Caniglia, J. (2018). Teaching function mathematics skills to refugees. Adults Learning Mathematics: An International Journal, 13(1), 7-16.
  • Collier, P. (2007). The bottom billion: Why the poorest countries are failing and what can be done about it. Oxford University Press.
  • Coşkun, İ. & Emin M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyelilerin eğitiminde yol haritası fırsatlar ve zorluklar (SETA).http://file.setav.org/Files/Pdf/20160906135243_turkiyedekisuriye-lilerin-egitiminde-yol-haritasi-pdf.pdf
  • Çalışkan, M. (2019). İkinci sınıf Matematik dersi sayı yuvarlama ve tahmin konusunda oyun ve etkinliklerin başarıya etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Çelik, U. (2020). Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin yaklaşımları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Çiftçi, Y. A. & Aydın, H. (2014). Türkiye’de çok kültürlü eğitimin gerekliliği üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 197-218.
  • Demir, Ö. (2019). Geometrik cisimlerin öğretiminde somut materyal kullanımının öğrencilerin başarısına, tutumlarına ve öz-yeterliğine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Duman, T. (2019). Toplumsal Uyum İçin Eğitimin Önemi: Türkiye’deki Suriyeliler Örneği. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (41) , 343-368.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi temel eğitim politikaları (SETA) http://file.setav.org/Files/Pdf/20160309195808_turkiyedeki-suriyelicocuklarinegitimi- pdf.pdf
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Sage Publications.
  • Gökbulut, Y., Sidekli, S. & Sayar, N. (2013). Dört işlem becerisi nasıl geliştirilir. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2013(1), 31-41.
  • Greenberg, P. (1994). How and why to teach all aspects of preschool and kindergarten math. Young Children, 49 (2), 12-18.
  • Human Rights Watch (HRW). (2015). Geleceğimi hayal etmeye çalıştığımda hiçbir şey göremiyorum-Türkiye‟deki Suriyeli mülteci çocukların eğitime erişiminin önündeki engeller - kayıp nesil olmalarını önlemek. httpchs://www.hrw.org/sites/default/files/report_pdf/turkey1115tu_web.pdf
  • Işık, A. & Konyalıoğlu, A. C. (2010). Matematik öğretiminde görselleştirme yaklaşımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (11), 462-471.
  • İnci Kuzu, Ç. & Mlehan Al Jadaan, M. (2021). The problem faced by Syrian refugee students in the general education process and especially in mathematics education. Current Research in Social Sciences, 7(2), 61-75.
  • Jafari, K. K., Tonğa, N. & Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 134 – 146.
  • Joseph, G. G. (1992). The crest of the peacock: Non-European roots of mathematics. Penguin.
  • Kaçar Tunç, G. (2020). Nitel araştırmalarda konumsallık ve düşünümsellik: Yakınlık ve mesafe arası müzakere. HUMANITAS (Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi), 8(16), 249-266.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü. & Tüfekçi Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139 – 2149.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass
  • Mukhopadhyay, S. &Greer, B. (2001). Modelling with a purpose: Mathematics as a critical tool. B. Atweh, H. Forgasz, & B. Nebres (Eds.). Sociocultural research on mathematics education (pp.295-311). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ortadoğu Stratejik Araştırmalar Merkezi. (2015). Suriyeli sığınmacıların Türkiye’ye etkileri. http://tesev.org.tr/wpcontent/uploads/2015/11/Suriyeli_Siginmacilarin_Turkiyeye_Etkileri.pdf in’den alınmıştır.
  • Özmen, Z. K. (2020). The problems that Syrian refugee children, class teachers and Turkish children face in the school environment from the standpoint of trainee teachers. Retrieved from https://academicjournals.org/journal/ERR/article-full-text-pdf/BAEEEC564685.
  • Özgün, E. (2019). İlkokul öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin akademik başarı ve okul ortamı uyumuna ilişkin gözlemlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Özdemir, E. (2017). Suriyeli mülteciler krizinin Türkiye’ye etkileri. Uluslararası Kriz ve Siyaset Araştırmaları Dergisi, 1(3), 114-140.
  • Pausigere, P. (2012). Challenges and possibilities in emergency education: Insights for maths teaching and learning at a Johannesburg refugee school. Retrieved from https://www.ru.ac.za/media/rhodesuniversity/content/sanc/documents/ME21C.pdf
  • Planas, N., (2005). Social representations as mediators of mathmetics learning in multi ethnic classrooms. European Journal of Psychology of Education, 20, 91-104.
  • Rani, M. (2013). Mathematics as a world language or mathematics as a collection of dialects. International Journal of Engineering and Management Research, 3, 56-63.
  • Sakız, H. (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: Bir bütünleşme önerisi. Göç Dergisi, 3(1),65-81.
  • Şahin, M. & Doğan, Y. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Nitel bir çalışma. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1),13-33.
  • Tekin, U. (2007). Avrupa’ya göç ve Türkiye. İÜBF Dergisi, 37, 43-56.
  • Ukpokodu, O.N. (2011). How do i teach Mathematics in a culturally responsive way? Identifying empowering teaching practices. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ955945.
  • Uyandıran, M. (2020). Türkiye'de geçici koruma kapsamındaki Suriyeli öğrencilerin okullarda sosyalleşme sürecindeki uyum problemleri ve çözüm önerileri. (Yayınlanmamış yüksek lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uysal, A. (2019). Geçici koruma altında olan Suriyeli öğrencilerin lise düzeyinde eğitimlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Bir çoklu durum çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Uzun, E. M. & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(7), 72-83.
  • Wagner, E. (2017). Refugee education: Is technology solution? Retrieved from https://inee.org/system/files/resources/18_PromisingPractices_TECH%2BCOMPILATION_WEB.pdf
  • Wiren, E. (2012). Migrants in education: what factors are important. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Yavuz Mumcu, H. & Yıldız, S. (2015). Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1290-1306.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüce, E. (2018). Geçici koruma altında bulunan Suriyeli öğrencilerin okula uyumları. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

CHALLENGES FACED BY 2nd GRADE TEACHERS DURING THE PROCESS OF SYRIAN STUDENTS' ACCESS TO MATHEMATICS LEARNING OUTCOMES

Yıl 2022, Cilt: 35 Sayı: 1, 1 - 27, 28.04.2022
https://doi.org/10.19171/uefad.890849

Öz

The purpose of this qualitative study is to present the challenges faced by 2nd-grade teachers in the process of helping Syrian refugee students acquire mathematics learning outcomes. The study group of the research consisted of 13 teachers working in schools in Bursa where Syrian refugee students are concentrated. Study data were collected by means of semi-structured interviews and analyzed with descriptive analysis. Findings revealed that the teachers reported that Syrian refugee students liked mathematics more than other classes and that they were more successful in mathematics. Regarding the mathematics learning outcomes, the teachers stated that while Syrian refugee students generally did not have difficulty reaching arithmetic and geometric outcomes, they had difficulty achieving problem-solving and data collection outcomes that required academic language.

Kaynakça

  • Anıs, R. (2019). Devlet ilkokullarında eğitim gören Suriyeli öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alpaslan, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Attar, Z., Blom, E. & Le Pichon, E. (2020). Towards more multilingual practices in the mathematics assessment of young refugee students: effects of testing language and validity of parental assessment. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13670050.2020.1779648.
  • Aydoğdu, M. & Ayaz, M.F. (2008). Matematikte öğrencilere problem çözme yeteneğinin kazandırılması. New World Sciences Academy, 3(4), 588-596.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Banks, J. A. (2005a). Cultural diversity and education: Foundations, curriculum, and teaching. Allyn & Bacon.
  • Banks, J. A. (2005b). Improving multicultural education: Lessons from the intergroup education movement. Teachers College Press.
  • Berger, R. (2015). Now I see it, now I don’t: Researcher’s position and reflexivity in qualitative research. Qualitative Research, 15(2), 219-234.
  • Birgin, O. & Tutak, T. (2006). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi, IETC 2008’de sunuldu, Eskişehir.
  • Brilliant, J. J. (2000). Issues in counseling immigrant college students. Community College Journal of Research and Practice, 24, 577-586.
  • Caniglia, J. (2018). Teaching function mathematics skills to refugees. Adults Learning Mathematics: An International Journal, 13(1), 7-16.
  • Collier, P. (2007). The bottom billion: Why the poorest countries are failing and what can be done about it. Oxford University Press.
  • Coşkun, İ. & Emin M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyelilerin eğitiminde yol haritası fırsatlar ve zorluklar (SETA).http://file.setav.org/Files/Pdf/20160906135243_turkiyedekisuriye-lilerin-egitiminde-yol-haritasi-pdf.pdf
  • Çalışkan, M. (2019). İkinci sınıf Matematik dersi sayı yuvarlama ve tahmin konusunda oyun ve etkinliklerin başarıya etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Çelik, U. (2020). Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin yaklaşımları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Çiftçi, Y. A. & Aydın, H. (2014). Türkiye’de çok kültürlü eğitimin gerekliliği üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 197-218.
  • Demir, Ö. (2019). Geometrik cisimlerin öğretiminde somut materyal kullanımının öğrencilerin başarısına, tutumlarına ve öz-yeterliğine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Duman, T. (2019). Toplumsal Uyum İçin Eğitimin Önemi: Türkiye’deki Suriyeliler Örneği. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (41) , 343-368.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi temel eğitim politikaları (SETA) http://file.setav.org/Files/Pdf/20160309195808_turkiyedeki-suriyelicocuklarinegitimi- pdf.pdf
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Sage Publications.
  • Gökbulut, Y., Sidekli, S. & Sayar, N. (2013). Dört işlem becerisi nasıl geliştirilir. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2013(1), 31-41.
  • Greenberg, P. (1994). How and why to teach all aspects of preschool and kindergarten math. Young Children, 49 (2), 12-18.
  • Human Rights Watch (HRW). (2015). Geleceğimi hayal etmeye çalıştığımda hiçbir şey göremiyorum-Türkiye‟deki Suriyeli mülteci çocukların eğitime erişiminin önündeki engeller - kayıp nesil olmalarını önlemek. httpchs://www.hrw.org/sites/default/files/report_pdf/turkey1115tu_web.pdf
  • Işık, A. & Konyalıoğlu, A. C. (2010). Matematik öğretiminde görselleştirme yaklaşımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (11), 462-471.
  • İnci Kuzu, Ç. & Mlehan Al Jadaan, M. (2021). The problem faced by Syrian refugee students in the general education process and especially in mathematics education. Current Research in Social Sciences, 7(2), 61-75.
  • Jafari, K. K., Tonğa, N. & Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 134 – 146.
  • Joseph, G. G. (1992). The crest of the peacock: Non-European roots of mathematics. Penguin.
  • Kaçar Tunç, G. (2020). Nitel araştırmalarda konumsallık ve düşünümsellik: Yakınlık ve mesafe arası müzakere. HUMANITAS (Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi), 8(16), 249-266.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü. & Tüfekçi Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139 – 2149.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass
  • Mukhopadhyay, S. &Greer, B. (2001). Modelling with a purpose: Mathematics as a critical tool. B. Atweh, H. Forgasz, & B. Nebres (Eds.). Sociocultural research on mathematics education (pp.295-311). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ortadoğu Stratejik Araştırmalar Merkezi. (2015). Suriyeli sığınmacıların Türkiye’ye etkileri. http://tesev.org.tr/wpcontent/uploads/2015/11/Suriyeli_Siginmacilarin_Turkiyeye_Etkileri.pdf in’den alınmıştır.
  • Özmen, Z. K. (2020). The problems that Syrian refugee children, class teachers and Turkish children face in the school environment from the standpoint of trainee teachers. Retrieved from https://academicjournals.org/journal/ERR/article-full-text-pdf/BAEEEC564685.
  • Özgün, E. (2019). İlkokul öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin akademik başarı ve okul ortamı uyumuna ilişkin gözlemlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Özdemir, E. (2017). Suriyeli mülteciler krizinin Türkiye’ye etkileri. Uluslararası Kriz ve Siyaset Araştırmaları Dergisi, 1(3), 114-140.
  • Pausigere, P. (2012). Challenges and possibilities in emergency education: Insights for maths teaching and learning at a Johannesburg refugee school. Retrieved from https://www.ru.ac.za/media/rhodesuniversity/content/sanc/documents/ME21C.pdf
  • Planas, N., (2005). Social representations as mediators of mathmetics learning in multi ethnic classrooms. European Journal of Psychology of Education, 20, 91-104.
  • Rani, M. (2013). Mathematics as a world language or mathematics as a collection of dialects. International Journal of Engineering and Management Research, 3, 56-63.
  • Sakız, H. (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: Bir bütünleşme önerisi. Göç Dergisi, 3(1),65-81.
  • Şahin, M. & Doğan, Y. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Nitel bir çalışma. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1),13-33.
  • Tekin, U. (2007). Avrupa’ya göç ve Türkiye. İÜBF Dergisi, 37, 43-56.
  • Ukpokodu, O.N. (2011). How do i teach Mathematics in a culturally responsive way? Identifying empowering teaching practices. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ955945.
  • Uyandıran, M. (2020). Türkiye'de geçici koruma kapsamındaki Suriyeli öğrencilerin okullarda sosyalleşme sürecindeki uyum problemleri ve çözüm önerileri. (Yayınlanmamış yüksek lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uysal, A. (2019). Geçici koruma altında olan Suriyeli öğrencilerin lise düzeyinde eğitimlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Bir çoklu durum çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Uzun, E. M. & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(7), 72-83.
  • Wagner, E. (2017). Refugee education: Is technology solution? Retrieved from https://inee.org/system/files/resources/18_PromisingPractices_TECH%2BCOMPILATION_WEB.pdf
  • Wiren, E. (2012). Migrants in education: what factors are important. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Yavuz Mumcu, H. & Yıldız, S. (2015). Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1290-1306.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüce, E. (2018). Geçici koruma altında bulunan Suriyeli öğrencilerin okula uyumları. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Dağlı 0000-0002-8538-4271

Sedat Yüksel 0000-0001-8760-6694

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 35 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağlı, K., & Yüksel, S. (2022). SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINA ULAŞMALARI SÜRECİNDE İKİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR. Journal of Uludag University Faculty of Education, 35(1), 1-27. https://doi.org/10.19171/uefad.890849