Prof. Dr. Başaran GENÇDOĞAN
Öğrenim Durumu:
Derece Bölüm/Program Üniversite Yıl
Lisans Psikoloji Ege Üniversitesi 1983
Y. Lisans Psikolojik Danışma ve Rehberlik Atatürk Üniversitesi 1993
Doktora Psikolojik Danışma ve Rehberlik Atatürk Üniversitesi 2001
Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı :
Depresyon ile Kendini Kabul Arasındaki İlişkiler. Danışman: Doç. Dr. Nihal ÖREN
Doktora Tezi Başlığı ve Danışmanı :
Zung Depresyon Ölçeğinin Lise ve Üniversite Öğrencileri İçin Geçerlik ve Güvenirliği ile
Faktör Yapısı. Danışman: Prof. Dr. Nihal ÖREN
Akademi Öncesi Görevler:
Görev
Unvanı
Görev Yeri Yıl
Psikolog T.C. Adalet Bakanlığı Eskişehir Ceza ve Tutukevi 1987-1988
Psikolog T.C. Adalet Bakanlığı Erzurum Ceza ve Tutukevi 1988-1989
Psikolog Atatürk Üniversitesi 1989-1992
Akademik Görevler:
Görev
Unvanı
Görev Yeri Yıl
Ar.Gör. K.K. Eğitim Fakültesi Atatürk Üniversitesi 1992-2000
Öğr.Gör. Eğitim Fakültesi Cumhuriyet Üniversitesi 2000-2001
Yar.Doç. Eğitim Fakültesi Cumhuriyet Üniversitesi 2001-2002
Yar.Doç. K.K. Eğitim Fakültesi Atatürk Üniversitesi 2002-2012
Doç. Dr. K.K. Eğitim Fakültesi Atatürk Üniversitesi 2012-2016 Ekim
Doç. Dr. Edebiyat Fakültesi Manas Üniversitesi Bişkek-Kırgızistan 2016-Ekim-2017
Prof. Dr. K.K. Eğitim Fakültesi Atatürk Üniversitesi 2017 Temmuz-
Yönetilen ve Bitirilmiş Yüksek Lisans Tezleri:
1. Bülent, KURT “Ortaöğretim Kurumlarında Eğitsel Rehberlik Hizmetlerinin Uygulama ve
Değerlendirme Boyutları Açısından İncelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2003.
2. Yusuf, ESER “Motorlu Taşıt Sürücü Kurslarında Trafik ve Çevre Bilgisi Dersini Almış
Sürücülerin Yeterlik Düzeyleri” Atatürk Üniversitesi, 2004.
3. Ferhat, ŞİRİN “Lise Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışının İncelenmesi: Mersin İl
Örneği” Atatürk Üniversitesi, 2006.
4. Feray, TURAN “İlköğretim Öğrencilerinin Rehberlik Hizmetlerini Algılamaları ile Rehber
Öğretmenlerin Faaliyetleri Arasındaki İlişkiler ” Atatürk Üniversitesi, 2009.
5. Hakan, SARIÇAM “Üniversite Öğrencilerinin Red Duyarlılıkları İle Benlik Saygısı ve
Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2010.
6. Semanur KODAN “Üniversite Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerinin Yordanmasında
Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Etkisi ".” Atatürk Üniversitesi, 2010.
7. Muhammet Aykut ULUSOY “Rehberlik Servisleri Tarafından Uygulanan Bireyi Tanıma
Tekniklerine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2013.
8. Mehmet Enes SAĞAR “Lise Öğrencilerinin Madde Bağımlılığına Yönelik tutumları ile
Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2014.
9. Esra GÜMÜŞ “Kohlberg'in ahlaki gelişim kuramına göre ortaokul öğrencilerinin ahlaki
gelişim düzeyi ile cinsiyet rollerinin incelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2014.
10. Meva DEMİR “Okul Tükenmişliğinin Yordanmasına Sınav Kaygısının, Öğretmen
Tutumlarının ve Akademik Başarının Etkisi” Atatürk Üniversitesi, 2015.
11. Mehmet Buğra ÖZHAN “Lise öğrencilerinin mesleki değerleri ile beş faktör kişilik
özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2015.
12. Ragıp Ümit YALÇIN “Üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve mutluluk düzeyleri
arasındaki ilişkinin incelenmesi” Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim
Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans, 2016.
13. RABİA ŞEYHOĞLU “İlköğretim ve ortaöğretim okullarında yürütülen konsültasyon
uygulamalarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi” Atatürk Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans, 2016.
14- Sümeyra Candan “3-10 yaş arası gelişimsel problemleri olan çocuklarda çocuk merkezli
oyun terapisinin etkisinin incelenmesi” Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans, 2017.
15- HURİZAT HANDE TURP “Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin öznel iyi
oluş ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi” Atatürk Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans, 2017.
16- BURAK DEMİRBAŞ “Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin sağlık kaygısına
bağlı tükenmişlikleri ve psikolojik dayanıklılıkları” Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Anabilim Dalı Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans, 2022.
17- SALİHA AYDIN “Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin psikolojik
dayanıklılıklarının belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeylerine göre
incelenmesi” Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yüksek Lisans, 2022.
18- ÇAĞLA ÇETİN “Ortaokul öğrencilerinin iletişim becerilerine sinema/video destekli
psikolojik danışmanın etkisi” Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim
Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans, 2022.
Yönetilen ve Bitirilmiş Doktora Tezleri Çalışmaları:
1. Safiye SARICA, “ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sınav kaygısı, saldırganlık
eğilimi ve problem çözme becerilerindeki yetersizliklerin sağaltımında, grupla çözüm odaklı
kısa terapinin etkileri” Atatürk Üniversitesi, 2007.
2. Fahri, SEZER, “Müzikle terapinin sınav kaygısı, öfke ve psikolojik belirtiler üzerindeki
etkisi” Atatürk Üniversitesi, 2009.
3. Öner, GÜLBAHÇE, “Üniversite öğrencilerinin sportif aktivitelerde bulunma tercihlerinin
bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi-Investigation of university students’
sportive activity preferences in terms of some psycho-social variables” Atatürk Üniversitesi,
2011.
4. İsmail, SEÇER, “Akran Zorbalığına Uğrayan Ergenlerin Mağduriyet Algılamaları ve
Kullandıkları Başa Çıkma Stratejilerine Grupla Psikolojik Danışmanın Etkisinin İncelenmesi”
Atatürk Üniversitesi, 2014.
5. Bünyamin, ATEŞ, “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Fobi ile Başa Çıkaklarında Çözüm
Odaklı Grupla Psikolojik Danışmanın Etkisinin İncelenmesi” Atatürk Üniversitesi, 2014.
6. Özkan, ÇIKRIKÇI, “ Ergenlerde biliş ötesi becerilerin eğitsel strese etkisi: Yapısal eşitlik
modellemesi ” Atatürk Üniversitesi, 2015.
7. AHMET HAKTAN SİVRİKAYA. Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 6. sınıf
öğrencilerinde beden eğitimi dersi başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği Anabilim Dalı Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009
8. ESİN ŞAHİN Açık ilköğretim ve ilköğretim Türkçe ders kitaplarındaki soruların OKS
Türkçe sorularıyla örtüşme düzeyi. Atatürk Üniversitesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 2006
9. Semanur, KODAN “ Evlilik Modelinin Oluşturulması” Atatürk Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 2018.
10. Gülçin, Güler ÖZTEKİN “Tek Ebeveynli Çocuklar ve Ebeveynleri Üzerinde Çocuk-
Ebeveyn İlişki Terapisi Odaklı Psikoeğitim Programının Etkisi” Atatürk Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 2021.
Projeler
Üniversite Fonunca Desteklenen ve Bitirilmiş Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP)
1. GENÇDOĞAN, B. (2016) “ 3- 10 Yaş Gelişim Sorunları Olan Çocuklar Üzerinde
Oyun Terapisinin ve Filial Terapinin Etkisi ”
2. GENÇDOĞAN, B., SEÇER, İ (2014) "Grupla Psikolojik Danışmanın Akran
Zorbalığına Maruz Kalan Ergenlerin Mağduriyet Algılamaları ve Başa Çıkma
Stratejilerine Etkisi".
3. GENÇDOĞAN, B., KODAN ÇETİNKAYA, S. (2013) "Evli Bireylerin