Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Kanıt Temelli Öğrenme Örneği: Resimli Çocuk Kitaplarından Kanıtlar

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 26, 31.05.2022

Öz

Bu araştırma resimli çocuk kitaplarının kanıt temelli öğrenme yöntemi için bir araç olarak kullanılabilirliğini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenen 28 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kanıt temelli öğrenme çalışma kâğıdı kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda resimli çocuk kitaplarının kanıt temelli öğrenme yönteminde bir kanıt olarak kullanılabileceği görülmüştür.

Kaynakça

  • Alabaş, R. (2007). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde kanıt temelli öğrenme modeli: Bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Altıkulaç, A. ve Gökkaya, A. K. (2014). Tarih Öğretiminde Hatıratların Kullanımının Tarihsel Empati Becerisine Etkisi. Turkish Studies, 9(1), 21-35. doi: 10.7827/TurkishStudies.6504.
  • Ateş, S. (2013). İlkokulda peitextual okumadan metinler arası okumaya resimli hikâye kitabı okuma süreci. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1567-1585.
  • Bakmaz, H. (2016). Sosyal bilgiler dersinde para ve pulların kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi.
  • Balkaya, A. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde tarihsel kanıtların etkililiği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Başpınar, N. (2021). Kanıt temelli öğrenmeyi hayat bilgisi dersi “güvenli hayat” ünitesinde uygulamak: Bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Bozkurt, F. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde kanıt temelli öğrenme uygulamaları, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24, 334-353.
  • Cooper, H. ve Dilek, D. (2004). Children’s thinking in history: Analysis of a history lesson taught to 11year olds at Ihsan Sungu School. International Journal of Historical Learning, Teaching and Research, 4(2), 56-65.
  • Coulthard, K. (2003). “The words say it”: Young bilingual learners responding to visual texts. In E. Arizpe & M. Styles (Eds.), Children Reading Pictures: Interpreting Visual Texts (pp. 164-189). London, England: Routledge Farmer.
  • Çelikkaya, T. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araç-Gereç ve Materyal Kullanımının Önemi. Sever, R. ve Koçoğlu, E. (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (s. 39-69). Pegem Akademi Yayınları.
  • Çelikkaya, T., ve Boyraz, F. (2018). Kanıt temelli öğretimin 2005 sosyal bilgiler öğretim programındaki öğretmen kılavuz kitaplarına yansıması. Kastamonu Education Journal, 1227-1236.
  • Çetin, H. (2021). Resimli çocuk kitaplarında resim-metin ilişkileri ve bazı sınıflandırmaların değerlendirilmesi: bir meta-sentez çalışması, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 533-545.
  • Çetinkaya, F. Ç., Durmaz, M., Sönmez, M. (2019). Bir metinlerarasılık örneği: Kırmızı başlıklı kız varyantları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1148-1174
  • Doğan, Y. (2007). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel yazılı kanıtların kullanımı. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Glesne, C. (2015). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction (5.bs.). Pearson Education.
  • Güngör Akıncı, B. A., ve Dilek, D. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde temsilî resim kullanımıyla tarihsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 36(36), 5-27
  • Harnett, P. (1993). Identifying progression in childrens understanding: The use of visual materials to assess primary school children‟s learning in history. Cambridge Journal of Education, 23 (2).
  • Işık, H. (2008). İlköğretim 4. Sınıf sosyal bilgiler tarih konularının öğretiminde kanıt temelli öğrenme modeli: bir aksiyon araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Kabapınar, Y. (2012). Kuramdan uygulamaya hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (7. bs.). Pegem Akademi.
  • Kibar, H. (2019). Ortaöğretim tarih ders kitapları kanıt temelli öğrenme yaklaşımının neresindedir?: Bir saptama çalışması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Koldaş, M., ve Pamuk, A. (2020). Tarih ders kitaplarında kanıt temelli öğrenme yaklaşımı: Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı örneği, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(16), 6413-6436.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, Sage
  • Patterson, N. C., Lucas, A. G.& Kithinji, M. (2012). Higher order thinking in social studies: An analysis of primary source document use, Social Studies Research and Practice,7(2),68-85
  • Sağlam, H. İ. ve Bilgiç, S. (2018). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde kanıt temelli öğrenmenin etkililiğine ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 60- 71.
  • Şekerci, H. (2021). İlkokul sosyal bilgiler dersinde otantik öğrenme yaklaşımı kapsamında kanıt temelli etkinliklerin kullanımı, Eğitim ve Bilim, 46(207), 85-125.
  • Şekerci, H. ve Kabapınar, Y. (2019). Sosyal bilgiler derslerinde storyline yaklaşım ile bütünleştirilmiş kanıt temelli etkinliklerin kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 659-684. doi:10.16986/HUJE.2018045318 Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammet Sönmez 0000-0001-6516-7635

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sönmez, M. (2022). Bir Kanıt Temelli Öğrenme Örneği: Resimli Çocuk Kitaplarından Kanıtlar. Uygulamada Eğitim Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 1-26.