Derginin öncelikli amacı; değişik eğitim kademelerindeki uygulama, model geliştirme, kavram geliştirme, program geliştirme, ölçme-değerlendirme ve yönetim modelleri gibi konularda yeni bir vizyon oluşturmaktır. Tali amacı ise; eğitimcilerin akademik çalışmalara yönlendirilmesidir.
Sosyal ve Fen Bilimleri, Eğitim Bilimleri Temel Alanları, Temel Eğitim, Özel Eğitim, Yabancı Dil Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi ve Eğitim Yönetimi alanlarında, Araştırma makaleleri ve derlemeler yayınlamak üzere kurulmuş hakemli bir dergidir.
Makale Yazım Şablonunu indirmek için tıklayınız.
Telif Hakkı Devir Sözleşmesini indirmek için tıklayınız.
1- Uygulamada Eğitim ve Yönetim Bilimleri Dergisi (UEYBİD) İngilizce ve Türkçe olarak makale kabul eden bir Eğitim Bilimleri dergisidir. Belirlenen alanlar haricinde makale kabul edilmemektedir.
2- Dergipark üzerinden yayın yaptığı için dergiye gönderilen makalelerin bu sistemden gönderilmesi gerekir. Gelen makale editörlerin kontrolünden sonra ilgili alan editörüne gönderilir. Alan editörleri tarafından makalenin yazım kurallarına uygunluğu kontrol edilerek çift-kör hakem sistemine göre yazar isimleri çıkartılmak sureti ile hakem atamaları yapılır.
3- Yazım kurallarına uygun olmayan makaleler alan editörü tarafından yazarlara iade edilir ve kurala uygun şekle dönüştürülmesi istenir.
4- Makaleler Microsoft Word dosyası olarak sisteme yüklenmelidir.
5- Makalelerin 250-500 kelime arası Türkçe ve İngilizce özeti olmalıdır.
6- Makalelerde Calibri (Gövde) yazı tipi kullanılmalıdır.
7- Yazı metni 12 punto olarak düzenlenecektir. Tablolarda ise aynı yazı karakteri 8-12 punto aralığında seçilebilecektir. Satır aralıkları ise 1,5 olarak ayarlanmalı, paragraftan önce ve sonra boşluk kullanılmamalıdır.
8- Makalelerde tüm başlıklar 12 punto ve koyu(bold) olarak yazılmalıdır. Ana bölüm başlıklarının tamamı, 2. derece başlıkların ise ilk harfi büyük harfle yazılmalıdır.
9- Sayfa kenarları alt-üst-sağ-sol kısımlardan 2,5 cm olarak ayarlanmalıdır.
10- Makalelerin sunumunda başlık, yazar isimleri, özet, anahtar kelimeler, giriş, materyal ve yöntem, bulgular, sonuçlar ve tartışma ile kaynakça kısımları yer almalıdır.
11- Makalelerde yazar isimleri tam olarak yazılmalı ve asla unvan içermemelidir.
12- Metin içinde kaynaklara atıf yapılırken; (Öztürk, 2015) veya (Singh et al., 2013; Bahçeci ve ark., 2015) şeklinde yapılmalıdır. Aynı yazar ve yazarların aynı yıl yaptığı yayınlar varsa yayın yılının ardından (Yüksek, 2006a; 2006b) gibi harflendirmeler kullanılmalıdır.
13- Tablo, şekil, grafik gibi kısımların başlıkları da 12 punto olmalıdır.
14- Kaynaklar kısmı 10 punto yazı boyutunda ve APA 6 stiline uygun olarak aşağıdaki gibi hazırlanmalıdır.
15- Makaleler kaynakça hariç en fazla 20 sayfadan oluşmalıdır.
Tek Yazarlı Kitap
Aydın, A. (2004a). Düşünce tarihi ve insan doğası. İstanbul: Gendaş Yayınları.
Organ, D. W. (1988). Organizational citizenship behavior: The good soldier syndrome. Canada: Lexington Books.
Tek Yazarlı Çeviri Kitap
Rosen, R. H. (1998). İnsan yönetimi. (Çev: G. Bulut). İstanbul: MESS Yayınları.
İki Yazarlı Kitap
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Bryk, A. S., & Schneider, B. (1996). Trust in schools: A core resource for improvement. New York: Russell Sage Foundation.
İki Yazarlı Çeviri Kitap
Cooper, R., & Sawaf, A. (1997). Liderlikte duygusal zekâ (Çev: Z. Ayman & B. Sancar). İstanbul: Sistem Yayınları.
Üç Yazarlı Kitap
Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Kottkamp, R. B. (1991). Open schools-healthy schools. Newbury Park, CA: SAGE.
Editörlü Kitap
Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (Edt.) (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (Eds.) (2003). Studies in leading and organizing schools. Greenwich: Information Age Publishing.
Editörlü Kitapta Bölüm
Yayla, A. (2009). Eğitimin felsefi temelleri. İçinde H. B. Memduhoğlu, & K. Yılmaz (Edt.), Eğitim bilimine giriş(ss. 19-43). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hoy, W. K., & Tschannen-Moran, M. (2003). The conceptualization and measurement of faculty trust in schools: The omnibus t-scale. In W. K. Hoy, & C. G. Miskel (Eds.), Studies in leading and organizing schools (pp. 181-208). Greenwich: Information Age Publishing.
Çeviri Kitapta Bölüm
Finger, J., & Bamford, B. (2010). Ölçme değerlendirmenin yönetimi. (Çev: K. Yılmaz & E. Oğuz). Sınıf yönetimi stratejileri öğretmen kılavuzu [The Classroom Teacher’s Book Of Management Essentials]. (Çev. Edt: T. Karaköse). Ankara: Nobel Yayıncılık. ss. 194-243.
Book Reviews
Dent-Read, C., & Zukow-Goldring, P. (2001). Is modeling knowing? [Review of the book Models of cognitive development, by K. Richardson]. American Journal of Psychology, 114, 126-133.
Makale (1 yazar)
Yılmaz, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
Tschannen-Moran, M. (2001). Collaboration and the need for trust. Journal of Educational Administration, 39(4), 308-331.
Makale (2 yazardan 7 yazara kadar)
Çokluk-Bökeoğlu,, Ö. & Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(54), 211-233.
Oğuz, E., Yılmaz, K., & Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39-52.
Hoy, W. K., & Tarter, C. J. (2004). Organizational justice in schools: no justice without trust. International Journal of Educational Management, 18(4), 250-259.
Smith, C. A., Organ, D. W., & Near, J. P. (1983). Organizational citizenship behavior: its nature and antecedents. Journal of Applied Psychology, 68(44), 653-663.
Makale (8 ve daha fazla yazar)
Wolchik, S. A., West, S. G., Sandler, I. N., Tein, J.-Y., Coatsworth, D., Lengua, L.,…Griffin, W. A. (2000). An experimental evaluation of theory-based mother and mother-child programs for children of divorce. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 68, 843-856.
Bildiri Kitabında Basılan Bildiri
Yılmaz, K. (2015). Değerler eğitimi üzerine düşünceler: Araştırmaların bütünleştirilmesi. İçinde A. Güvenç, & M. Saygın (Edt.), Eğitimde gelecek arayışları: Dünden bugüne Türkiye’de beceri, ahlak ve değerler eğitimi uluslararası sempozyumu (ss. 79-100). Bartın, Türkiye: Atatürk Araştırma Merkezi & Bartın Üniversitesi.
Parsons, O. A., Pryzwansky, W. B., Weinstein, D. J., & Wiens, A. N. (1995). Taxonomy for psychology. In J. N. Reich, H. Sands, & A. N. Wiens (Eds.), Education and training beyond the doctoral degree: Proceedings of the American Psychological Association National Conference on Postdoctoral Education and Training in Psychology(pp. 45–50). Washington, DC: American Psychological Association.
Bildiri Kitabında Basılmayan ya da Özet Metin Olarak Basılan Bildiri
Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Karaköse, T. (2010, Mayıs). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. V. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EYEDDER. Antalya.
Turan, S. (2006, Nisan). Eğitim yönetiminde paradigmatik dönüşümler (dönüşen bir şey yok). Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Sorunları ve Çözüm Önerileri Toplantısı. EYEDDER-Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara.
Turan, S. (2001, April). School climate, supportive leadership behavior and faculty trust in Turkish public schools. American Educational Research Association (AERA). Seattle Washington, USA.
Yayınlanmamış Lisansüstü Öğretim Tezleri
Arı, G. S. (2003). İşletmelerde güven ve personel güçlendirme ilişkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma(Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Kamer, M. (2001). Örgütsel güven, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Evans, T. J. (1996). Elementary teachers’ and principals’ perceptions of principals leadership style and school social organization (Doctoral Dissertation). Western Michigan University, Kalamazoo, Michigan.
Yayınlanmamış Araştırma
Balcı, A., & Yılmaz, K. (2005). Okul yöneticisi profili araştırması. Yayınlanmamış Araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Sözlük
Türk Dil Kurumu (2005). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
Türk Dil Kurumu (1975). Felsefe terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
Ansiklopedi
Meydan Larousse (1990). Meydan Larousse ansiklopedisi. İstanbul: Meydan Yayınevi.
Rapor ya da Diğer Kurumsal Metinler
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı. (2004). 2004 yılı raporu. Yurtdışındaki vatandaşlarımıza ilişkin gelişmeler ve sayısal bilgiler. Rapor No: 129. Ankara: ÇSGB. YÖK (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Retrieved from YÖK website: http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans_programlari.htm
MEB (2009). Milli Eğitim Bakanlığı 2010-2014 stratejik planı. Ankara: MEB Yayını
MoNE (1977). Report by the ministry of national education supervision council. Ankara: MoNE Publications.
Konrad Adenauer Vakfı (1998). Türk gençliği 98 – Suskun kitle büyüteç altında. Ankara: Konrad Adenauer Vakfı Yayınları.
Kanun, Yönetmelik, Tüzük Gibi Yasal Metinler
Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmi Gazete. Yayım Tarihi: 24.06.1973. Sayısı: 14574. Numarası: 1739.
Online Kaynaklar
Akbaba-Altun, S., & Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim-Online, 7(1), 157-173. Retrieved from http://ilkogretim-online.org.tr.
Bates, R. J. (2001a). Technology, values and the management of schools. British Educational Management and Administration Society Annual Conference. 5-7 October 2001. Newport Pagnall. Retrieved from http://www.deakin.edu.au/~rbates/paper1.doc.
Oğuz, A. (2009). Öğretmen adaylarının sözlü ve yazılı anlatım becerilerine ilişkin öz yeterlik algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3). Retrieved from http://www.e-sosder.com/dergi/30018-042.pdf.
Yılmaz, K. (2009). Secondary education pre-service science and mathematics teachers’ classroom management styles in Turkey. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(2). Retrieved from http://www.ied.edu.hk/apfslt/.
ERIC Kaynakları
Shyyan, V., Thurlow, M., & Liu, K. (2005). Student perceptions of instructional strategies: Voices of English language learners with disabilities. Minneapolis, MN: National Center on Educational Outcomes, University of Minnesota. Retrieved from the ERIC database.(ED495903)
ETİK KONULAR
Uygulamada Eğitim ve Yönetim Bilimleri Dergisi (UEYBİD); Eğitim Sosyal ve Fen Bilimleri, Eğitim Bilimleri Temel Alanları, Temel Eğitim, Özel Eğitim, Yabancı Dil Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi ve Eğitim Yönetimi alanlarında, araştırma makaleleri yayınlanmak üzere kurulmuş hakemli bir dergidir. Dergi için kullanılan etik ilkeler ve kurallar “Uluslararası Yayın Etiği Komitesinin Yönergesi”nden uyarlamalar da yapılarak belirlenmiştir. Hazırlanan bu kuralların dergi bileşenlerine göre düzenlenmesinde şu özelliklere yer verilmiştir.
Yazarlara İlişkin Etik Uygulamalar
1- Yazarlar, sadece kapsamı giriş kısmında belirtilen Sosyal ve Fen Bilimleri, Eğitim Bilimleri Temel Alanları, Temel Eğitim, Özel Eğitim, Yabancı Dil Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi ve Eğitim Yönetimi alanlarına ait özgün çalışmaları dergiye göndermekle yükümlüdür.
2- Yazarlar, makalelerinin kaynakçasını düzenlerken www.ueybid.com web sitesinde yer alan yazım kurallarında verilen kaynak gösterimine dikkat etmek durumundadır.
3- Dergiye gönderilen makalelerin değerlendirme süreci sona ermeden, başka bir dergiye gönderilmesi söz konusu olmamakla birlikte yasal sorumluluk yazara aittir.
4- Çalışmalarda yazar olarak yer alacak kişilerin alanla ilgili katkı sağlamış olması esastır. Çalışmaya akademik desteği olmayan ve konu ile ilişkisi bulunmayan kişilerin yazar olarak yazılmamasına dikkat edilmelidir.
5- Yazarlar hakemlerin talep etmesi halinde gerekli rapor, istatistik sonuç, gözlem verileri vb. gibi kanıt olabilecek bilgileri ibraz etmekle yükümlüdür. Bunların saklanma süresi en az 3 yıldır.
6- Çalışmalarında hata olduğunu fark eden yazarların dergi editörlerini veya alan editörlerini haberdar etmeleri ve bu durumda ya düzeltme hakkı istemeleri ya da makalelerini yayından çekmeleri gerekmektedir.
7- Çalışmaya ilişkin etik kurul raporunun dergiye gönderilmesi yazarlara aittir.
8- Çalışmaya ilişkin (gerekiyorsa) yasal izinlerin ilgili kurumlardan alınması yazarlara aittir.
Yayınlanmak üzere gönderilen çalışmaya ilişkin bir çıkar çatışması fark edildiğinde tüm sorumluluk ile gerekli yasal ve idari yükümlülük yazara aittir.
1- Çalışmaya ilişkin etik kurul raporunun dergiye gönderilmesi yazarlara aittir.
2- Çalışmaya ilişkin (gerekiyorsa) yasal izinlerin ilgili kurumlardan alınması yazarlara aittir.
Hakemlere İlişkin Etik Uygulamalar
1- Dergide çifte körleme sistemine göre hakemlik uygulanmakta olup, yazarların hakemlerden, hakemlerin de yazarlardan haberdar olması engellenmektedir. Tüm yazışmalar Dergipark sistemi üzerinden yapılmakta ve değerlendirmeler objektif kriterlere dayanmaktadır. Hakem raporları da aynı sistem üzerinden gönderilmektedir, makalelerde düzeltme yapılmasını isteyen hakemlere çalışmaları tekrar görebilme fırsatı sağlanmaktadır.
2- Hakemler atanırken gönderilen makale veya çalışma ile doğrudan ilişkili uzmanlara gönderim yapılmaktadır.
3- Disiplinler arası çalışmalarda hakem atamaları makalenin içeriğindeki alanlara uygun olarak farklı hakemlere gönderilmekte olup, objektiflik korunmaya çalışılmaktadır.
4- Önerilen hakemler; en az doktora eğitimini tamamlamış yurt dışı, yurt içi, kamu veya vakıf üniversitelerinde görev yapan akademisyenler ile MEB’de görevli öğretmenlerden seçilebileceği gibi alanda otorite olmuş emekli öğretim üyeleri arasından da seçilebilir.
5- Hakemler 2 asıl 1 yedek olarak değerlendirme yapmak üzere atanır. 2 hakem değerlendirmesindeki görüş farklılığı durumunda 3. hakem devreye girer ve belirleyici olur.
6- Hakemler de yazarlar gibi çıkar çatışması fark ettikleri aşamada dergi yönetimini uyarmakla yükümlüdür.
7- Hakemler tarafından değerlendirme formlarında makalelere ait eksiklikler açıkça ifade edilmeli, gerekçeler iyi belirlenmeli ve yazarlara bu konuda net dönütler verilmelidir.
8- Hakem eleştirileri edebi kurallara göre beyan edilmektedir. Herhangi bir üslup bozukluğu durumunda ilgili hakem uyarılır ve davranışını düzeltmesi istenir. Tekrarı halinde ise gerekli önlemleri almak dergi yönetiminin tasarrufundadır.
9- Hakemlerin kendilerine verilen süre içerisinde değerlendirmelerini tamamlamaları gerekmekte ve burada belirtilen etik sorumluluklara uymaları beklenmektedir.
Editörlere İlişkin Etik Uygulamalar
Editörler derginin işleyişini düzenlerken aşağıda belirtilen kılavuzları dikkate almak ve bu kılavuzlardaki ilkelere bağlı kalmak zorundadır. Zira Editörler dergide basılan tüm makalelerden sorumludur.
1- Dergi Editörleri için Etik Davranışlar ve En İyi Uygulamalar Kılavuzu (COPE Kılavuzu)
2- Dergi Editörleri için Pratik Uygulamalar ve İletişim Kılavuzu (COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors)
3- Dergi Editörleri için En İyi Pratik Uygulamalar Kılavuzu (COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors)
Editörlerin etik görevleri ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
Genel Görevler
*Derginin çağdaş niteliklere ulaşması ve alana katkı sağlaması konusundaki çaba öncelikle editörlerin sorumluluğudur. Bu konuda geliştirme çalışmaları alan editörleri ile birlikte dergi editörlerinin kontrolünde sağlanmaktadır.
*Editörler, yazarlarla hiyerarşik bir mesafe oluşturmadan açıkça her konuda yazarlara rehberlik etmekle yükümlüdür.
Editör-Hakem İlişkileri
*Editörler, makale ve çalışmaların alan editörlerince doğru hakemlere gönderilmesi konusunda gerekli kontrolleri yapmalıdır.
*Editörler hakemlerden bir makaleyi değerlendirmeden önce makaleye ilişkin çıkar çatışmaları bulunmadığını belirtmelerini talep etmekle yükümlüdür.
*Editörler, makalelerin değerlendirilmesinde her türlü takip ve değerlendirme belgelerini hakemlere sağlamakla yükümlüdür.
*Editörler, hakem değerlendirme sürecinin çifte körleme ile sürdürüldüğünden emin olmalı ve yazarlara hakemleri, hakemlere de yazarları asla beyan etmemelidir.
*Editörler, hakemlerin zamanında görevlerini yapmalarına ve eksiklikler hakkında geri bildirim sağlamalarına dikkat etmelidir.
*Editörler, belirli periyotlarda hakemlerin görüşlerini alıp daha iyi bir değerlendirme süreci için veri toplamalıdır.
*Editörler, nezaket kurallarını ihlal eden hakemlere uyarıda bulunarak diğer önlemleri almakla yükümlüdür.
*Editörler, hakem kurulunu her zaman genişletme eğiliminde bulunmalı ve güncelleme konusunda gerekli çabayı göstermelidir.
Editör-Yazar İlişkileri
*Derginin belirli yazım kuralları vardır ve bu kurallar herhangi bir ikilem yaratmayacak düzeyde açıkça ifade edilmiştir. Editörler, yazım kuralları konusunda yapılan değişiklikleri anında yazarlara bildirmek ve yazım kuralları ilanını yenilemekle mükelleftir.
*Editörler, gönderilen makaleyi inceler ve ilgili alan editörüne iletir. Alan editörleri bu makaleyi gözden geçirerek değerlendirme aşamasına geçer veya reddeder. Reddedilen makalenin gerekçesi objektif olarak yazara bildirilir. Değerlendirme aşamasında alanla ilgili hakem seçimi yapılarak yazım kurallarına uygunluk ve kaynakça yazımının kontrolleri sağlanır. Değerlendirmeler bittikten sonra durum editörlere iletilir ve süreç başlatılır.
*Makalelerin gönderilme tarihi ve yayına kabul edilme tarihi editörler tarafından makalenin başlığında yazılır.
*Editörler, yazarların makaleye ilişkin sorularına cevap verme yükümlülüğündedir. Makalenin akıbeti hakkındaki sorular editörler tarafından cevaplanır.
Editör-Editörler Kurulu İlişkileri
*Editörler, editör yardımcıları/alan editörlerine eklemeler yapma ve görevini yerine getirmeyen editör yardımcıları/alan editörlerinin görevine son verme hakkına sahiptir.
*Editörler tarafından yeni görev alan editör kurulu üyelerine yayın ve yazım kuralları tebliğ edilerek bu kurallara dikkat etmeleri bildirilmelidir.
*Editörler, editör yardımcıları/alan editörlerine görev verirken alanda uzman ve katkı sağlayacak kişileri seçmelidir.
*Editör, görevlendirdiği editör kurulu üyelerinden derginin gelişimini desteklemeleri, hakem atamalarında hassas davranmaları, objektif ilkeleri asla aşmamaları, yazım kurallarında belirlenen mutlak kararları uygulamaları gibi ciddi görevleri yürütmelerini beklemekte olup gerekli kontrolleri yapmak sorumluluğundadır.
Derginin Etik Sorumlulukları
UEYBİD etik sorumlulukları şu şekilde belirlenmiştir:
1- Yayıncı, UEYBİD’de makale yayınlama sürecinde kararı ve hakemlik sürecini editörlerin sorumluluğunda kabul eder.
2- Yayıncı, dergide yayınlanan makalelere www.ueybid.com adresinden ulaşılabilmesini sağlamak, açık erişimi aktive etmek ve teknik sorunların önlemi almakla yükümlüdür.
3- Dergi, hem www.ueybid.com adresinden hem de Dergipark sistemi üzerindeki …………………………………. adresinden yayımlanmaktadır. Her iki adres de senkron yüklemeye tabi olup, olası aksiliklerde ikinci bir tercih sunulmaktadır.
İntihal ve Etik Dışı Davranışlar
UEYBİD’e gönderilen aday makaleler “iThenticate ya da Turnitin” programı ile taranmakta ve % 30’luk oran üst sınır olarak kabul edilmektedir. Derginin bu oranı daha aşağı değerlere çekmesi, editörler kurulunun kararı ile mümkün olabilecektir. Benzeşim oranı % 30’dan fazla olan makaleler yazara geri gönderilir ve düzeltme istenir. Bir hafta içerisinde düzeltilmeyen makaleler tekrar değerlendirmeye alınmaz.
Makalelerde intihal tespit edilirse makale yayımlanmadan geri gönderilir.
Dergide etik dışı davranışlar şu şekilde belirlenmiştir:
1- Haksız yazarlık(Çalışmaya katkıda bulunanların yazılmaması, çalışmaya katkıda bulunmayanların yazılması),
2- Makale tezlerden türetilmiş ya da proje kapsamında yapılmış ise bunun belirtilmemesi,
3- Bir çalışmada sayısal çokluk amacı ile birden çok çalışmaya dönüştürülmek üzere dilimleme yapılması
4- Gönderilen çalışmalara ilişkin çıkar çatışmalarının bildirilmemesi,
5- Çifte körleme sürecinin deşifre edilmesi,
6- Yayınlanan çalışmayı farklı dillerde farklı dergilerde de yayınlatmak.
7- Bir makaleyi aynı anda birden çok dergiye göndermek.
8- Kongre ve sempozyum gibi bilimsel toplantılarda sunulan sözlü bildirilerin makale olarak dergiye gönderildiğinde daha önce sunulduğuna dair bilgi notunu düşmemek.
Dergimize kabul edilen makaleler;
a- İntihal denetimi,
b- Atıf kontrolü,
c- Kaynakçanın kontrolü ve düzeni,
d- Dijital mizanpaj ve düzenleme işlemleri,
e- Yazım kurallarına uygunluk incelemeleri,
f- Yabancı dil kontrolü gibi aşamalardan geçmektedir.
Bu çalışmaların yapılması için destek alınan uzmanlara yapılacak ödemeler ve derginin yayını için ödenecek hosting ödemelerinin, yazarlardan karşılanması gerekmektedir.