Bu araştırmada, dijital okumanın ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma becerileri üzerindeki etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu’da bir ilkokulun 2. sınıf öğrencileri arasından amaçlı örneklem yoluyla seçilmiş ve zayıf okuyucu olan iki öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında; ön test ve son test uygulamalarında kullanılacak benzer özellikteki metinler, okuma hataları çizelgesi, hız çizelgesi ve prozodik okuma çizelgesi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; dijital okumanın özellikle okuma hatalarının düzeltilmesinde ve prozodi becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu ortaya konulmuştur. Okuma hızının artırılmasında ,dijital okuma beklenen etkiyi göstermemiştir. Bu sebeple öğrencilerin akıcı okuma becerilerinin geliştirilmesinde dijital ortamda okuma materyallerinin kullanılması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |