Geçtiğimiz yıllarda COVID-19 salgını nedeniyle ülkemiz de dâhil olmak üzere dünyadaki çoğu ülkede bu salgına karşı çeşitli tedbirler alınmıştır. Bu salgına karşı en önemli tedbirlerden birisi de evde kalmak olmuştur. Herkesin işini evde yaptığı bu süreçte öğrenciler de evde eğitim görmeye başlamış ve " uzaktan eğitim” kavramı ile tanışmışlardır. Bu kavram sayesinde eğitim-öğretim öğrencilerin elinin altına gelmiştir. Pandemi sürecine kadar gerek öğrencilerin gerekse öğretmenlerin alışık olmadığı bir durum olduğu için çeşitli zorluklarla da karşılaşılmıştır. Bu durumdan en çok fen bilimleri dersi etkilenmiştir. Bu dersin olmazsa olmazı, öğrencilerin bizzat görmesi hatta yapması gerekli olan deneydir. Bu yüzden evde deney yapmak dezavantaj haline gelmiştir. Ancak pandemi sürecinde, evde kaldıkları için çok fazla olan boş zamanlarını deneylerle geçirmek, uzaktan eğitimde deney yapılmasının avantajlarındandır. İşte bu yüzden pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren fen bilimleri öğretmenlerine yapmış oldukları deneyler, pandemi sürecinde karşılaştıkları durumlar sorulmuştur. Bu çalışmada, nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler, nitel araştırma yaklaşımlarından yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır Öğretmenlere Google Anket aracılığıyla görüşme formunda yer alan açık uçlu sorular sorulmuştur. Çalışmanın örneklemini Kahramanmaraş ilinin Afşin ilçesine bağlı devlet okullarında çalışan 26 tane fen bilimleri öğretmeni oluşturdu. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada uzaktan eğitimin somutlaştırıcı, kolay, rahat gibi avantajların yanı sıra güvenlik sıkınıtısı, hazırbulunuşluk olmaması, geri dönüt alamama gibi dezavantajları olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlere uzaktan ve yüzyüze eğitimden hangisini tercih edecekleri sorulmuştur. Dikkat çekme, deneye katılma, tüm sınıfa ulaşma, anında dönüt alma gerekçelerini sunan öğretmenler büyük bir çoğunlukla (26 öğretmenden 23’ü) yüz yüze eğitimde deney yapmayı tercih etmiştir. Bu araştırmanın sonucunda uzaktan eğitimde deney yapmaya ilişkin ayrıca ders planı geliştirilmesi, internet altyapısının iyileştirilmesi ve tüm öğrencilere uzaktan eğitime erişimi önerilmiştir.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Bu makaleyi yazma ve yayınlama süresince bana her zaman destek olan canım annem Züleyha DUMAN'a ve canım babam Metin DUMAN'a ve asla pes etmemem gerektiğini söyleyen canım ağabeyim Eray DUMAN'a çok teşekkür ederim.Canım ailem,sizleri çok seviyorum.İyi ki varsınız.
In the past years, due to the COVID-19 epidemic, various measures have been taken against this epidemic in most countries in the world, including our country. One of the most important measures against this epidemic was to stay at home. In this process, where everyone is doing their job at home, students have started to study at home, and " distance education" . Thanks to this concept, education and training came under the hands of students. Since it was a situation that both students and teachers were not accustomed to until the pandemic process, various difficulties were encountered. Science lessons were most affected by this situation. That's why experimenting at home has become a disadvantage. However, during the pandemic process, spending their spare time with experiments, which is too much because they stay at home, is one of the advantages of conducting experiments in distance education. They were asked about bee experiments and the situations they encountered during the pandemic process. The semi-structured interview method, which is a qualitative research method, was used in the study. Open-ended questions were asked to the teachers through a Google survey. The sample of the study consisted of 26 science teachers working in public schools in Afşin district of Kahramanmaraş province. Content analysis in the analysis of the data method was used. Teachers who provided the reasons for reaching out and getting immediate feedback mostly preferred (23 out of 26 teachers) to experiment in face-to-face education. It is recommended that all students have access to distance education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |