Congestion pricing is a fiscal practice aimed at enhancing the efficiency of transportation infrastructure. Despite its success in reducing traffic, the greatest barrier to its implementation is public acceptability. This study aims to identify the factors affecting the public acceptability of congestion pricing. It examines the experiences of Singapore, London, and Stockholm, where pricing has been successfully implemented, alongside Hong Kong, Edinburgh, and New York, where efforts to gain public acceptance have failed, ending the pricing initiatives. The study is original in its identification of influencing factors through both literature review and analysis of country experiences. Fifteen factors impacting public acceptability have been identified, providing policy implications for attention to these factors in future congestion pricing schemes.
Sıkışıklık ücretlendirmesi, ulaşım altyapısının verimliliğini artırmayı amaçlayan mali bir uygulamadır. Sıkışıklık ücretlendirmesinin trafiği azaltmadaki başarısına rağmen, uygulamanın hayata geçirilmesindeki en büyük engel, toplumsal kabul edilebilirliktir. Bu çalışmanın amacı; sıkışıklık ücretlendirmesinin toplumsal kabulünü etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Çalışmada; ücretlendirmenin başarılıyla uygulandığı Singapur, Londra ve Stockholm deneyimleriyle; toplumsal kabulü sağlayamayarak ücretlendirmenin son bulduğu Hong Kong, Edinburgh ve New York örnekleri ele alınmaktadır. Çalışma, gerek literatür gerekse ülke deneyimlerinden hareketle ücretlendirmeyi etkileyen faktörleri belirlemesi açısından özgünlük taşımaktadır. Araştırma sonucunda toplumsal kabulü etkileyen on beş faktör belirlenerek gelecekte uygulanacak olası bir ücretlendirmede bu faktörlere dikkat edilmesi gerektiği politika çıkarımı yapılmıştır.
Trafik sıkışıklığı sıkışıklık ücretlendirmesi toplumsal kabul edilebilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi Politik Teorisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü, 61080, Trabzon/Türkiye
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.