Eğitimde ve eğitim kurumlarında gerçekleşen programlı eğitimdeki yenilikler, yirminci ve yirmibirinci yüzyıla kadar olan yeniliklerden çok daha farklı ve hızlı gerçekleşmiştir. Gerçekleşen yeniliklerin temelindeki nedenler incelendiğinde birçok alandaki gelişmeler ile birlikte özellikle psikoloji, felsefe, bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler yatmaktadır. Eğitimde, eğitim programlarında ve program geliştirme alanındaki yeniliklerin farklı ve hızlı gerçekleşmesinin nedenlerini anlamak için ondokuzuncu yüzyılın sonunda ve yirminci yüzyılda yapılan psikoloji alanındaki deneysel çalışmaların, çağdaş felsefi akımların, bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmelerin incelenmesi yararlı olacaktır
Program geliştirme psikoloji felsefe bilgi ve iletişim teknolojileri
Educational innovations in the programmed instruction have happened more different and faster than the ones in the twentieth and twentyfirst centuries. When analyzed the causes of those innovations, developments in many disciplines have influence as well especially psychology, philosophy, information and communication technologies. In order to realize why the educational innovations in education programs and program development took place in a different and fast way, it would be beneficial to analyze the experimental studies in psychology, contemporary philosophical movements, the developments in information and communication technologies in the late 19th and the early 20th centuries
Program development psychology philosophy information and communication technologies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |