Muhasebecilik mesleği, 3568 Sayılı "Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu" ile Türkiye’de mevzuata bağlanarak düzenlenmiştir. Herhangi bir iş türü olmaktan çıkarak nitelikli meslek haline gelen muhasebecilik işletmeler ve kamuoyu gözünde de böylece itibar kazanmıştır. Muhasebe mesleği bir serbest meslek olarak, işletmelere hizmet sunmaktadır. Bu sebeple, muhasebe hizmeti alımında ve verilmesinde dikkat edilmesi gereken konular vardır. Bu çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının müşteri işletme ile anlaşmalarında, karşılıklı olarak göz önünde tuttukları olguların araştırılmasıdır. Bu amaçla, Ankara İli’nde faaliyet gösteren 200 muhasebe meslek mensubuna anket yöntemi ile ve likert ölçeği kullanılarak sorular sorulmuştur. 184 kişiden geri dönüş sağlanmıştır. Bu noktada özellikle, etik kavramını odak alan farklı sorular yöneltilmiştir. Katılımcılara yöneltilen sorulardan bir kısmı işletmelerin muhasebeci seçimine yönelik bakışları ile ilgili, bir kısmı da muhasebecilerin çalışacakları işletmeyi seçmelerine yönelik bakışları ile ilgilidir. Analiz programı olarak SPSS 18 kullanılmıştır. Analiz yöntemleri, frekans, korelasyon ve ANOVA yöntemleridir. Sonuç olarak: Muhasebeci bakışları ile işletme bakışları ile ilgili sorular arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Katılımcıların çalıştıkları işletme sayısı ve mesleki tecrübelerinin muhasebeci ve işletme seçimine etkileri de anlamlı olarak test edilmiştir
Accountancy, through having been consolidated to laws of Public Practice Accounting, Financial Consultancy and Certified Public Accountants as issued by Article 3568, has been regulated. Through this way, accountancy, rather than being a humble job, has gained great significance both in the eye of public and of institutions. Accountacy, as an independent business, provides service for companies. That's why there are issues to consider when giving and receiving such services. The aim of this study is the examination of the events in agreements between accounting proficiency and customer enterprises. With this aim, 184 accounting proficiencies active in business in Ankara are investigated with surveys and Likert Scale. At this point, questions focusing on the concept of ethics are asked. Some of the questions directed to the participants are about their perception on choosing the accountant and the others are about of the accountant’s view regarding their choices of an Enterprise. SPSS 18 is used as the analysis program. The analysis methods are frequency, correlation, and ANOVA. As a result, meaningful relations are found between the questions regarding the perception of accountant and the perception of an enterprise. The effects of the number of the enterprise the accountants are working for and their professional experience are tested to be meaningful
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 12 |