Numerous approaches associated with foreign language teaching and learning have been experimented and are continue to be experimented throughout history. The education and professional experiences shaped by the changing world also bring along different approaches. Although only some of these are accepted, it is certain that these approaches are guiding in foreign language education. As in many fields, motivation to learn is crucial in foreign language education. Sources of educational motivation are also very important, as well as individual sources. In this respect, peer-assisted learning, which has proven results that increase motivation to learn by maximizing student interaction, is one of the effective methods that can be applied in the classroom. The method was first used by Mazur in physics courses at the academic level, but over time it began to be applied in other disciplines as well. One of these application areas is foreign language education. Most of the studies on this have been done in the field of English education. The lack of much emphasis on its applicability in Russian as a foreign language led to this study. There is a greater need for methods such as peer learning for motivation in teaching the Russian language, which requires a long process in terms of both alphabet and grammatical structure. The study discussed the definition of peer learning, its origins and Mazur's style of application, and examined the applicability and results of this method in Russian language lessons. In this regard, according to local and foreign studies obtained through document analysis, it was found that peer learning increases the success of learning in foreign language (English) courses and it is concluded that this method is suitable for the needs of students in teaching the Russian language. Taking into account the results, a number of forecasts and recommendations were presented for the use of the method in Russian language courses in higher educational institutions.
Russian as a foreign language Peer assisted learning Peer feedback Mentoring Motivation
Yabancı dil öğretimi ve öğrenimi ile ilgili tarih boyunca pek çok yöntem denenmiş ve denenmeye devam etmektedir. Değişen dünya ile birlikte şekillenen eğitim ve mesleki deneyimler, farklı yaklaşımları da beraberinde getirmektedir. Bu yaklaşımların tamamı kabul görmese de her bir savın yabancı dil eğitiminde yol gösterici olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Pek çok alanda olduğu gibi yabancı dil eğitiminde de öğrenme motivasyonu önemli bir yere sahiptir. Öğrencinin, bireysel olduğu kadar eğitim sürecinde sınıf içi motivasyon kaynaklarına da ihtiyacı vardır. Bu bağlamda öğrenci etkileşimini üst düzeye çıkararak öğrenme motivasyonunu arttırdığına dair kanıtlanmış sonuçlara sahip olan akran destekli öğrenim, sınıfta uygulanabilecek etkili yöntemlerden biridir. Yöntem, akademik düzeyde ilk olarak Mazur tarafından fizik derslerinde kullanılmış ancak zamanla diğer disiplinlerde de uygulanmaya başlanmıştır. Bu uygulama alanlarından biri de yabancı dil eğitimi olup bununla ilgili çalışmaların çoğu İngilizce öğretimi üzerinedir. Yabancı dil olarak Rusça derslerinde uygulanabilirliği üzerinde çok fazla durulmamış olması ise bu araştırmaya zemin hazırlamıştır. Gerek alfabesi gerek gramer yapısı bakımından uzun bir süreç gerektiren Rusça öğretiminde, akran öğrenimi gibi öğrenci motivasyonunu canlı tutacak yöntemlere daha fazla gereksinim duyulmaktadır. Çalışmada, akran öğreniminin tanımı, ortaya çıkışı ve Mazur’un uygulama biçimi ele alınarak yükseköğretim Rusça derslerinde uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, doküman incelemesi yoluyla alan yazından yerli ve yabancı araştırmalardan elde edilen verilere göre yabancı dil (İngilizce) derslerindeki başarıyı arttırdığı tespit edilen akran öğreniminin, Rusça öğretiminde de öğrenci gereksinimlerine uygun bir yöntem olduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, yöntemin yükseköğretim Rusça derslerinde kullanımına yönelik birtakım öngörü ve önerilere yer verilmiştir.
Yabancı dil olarak Rusça Akran öğrenimi Akran geribildirimi Mentörlük Motivasyon
Çalışma etik beyan izni gerektirmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rus Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |