Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students

Yıl 2024, , 95 - 108, 30.06.2024
https://doi.org/10.35235/uicd.1403547

Öz

In the study, the effect of social studies diary activities applied to seventh grade middle school students on students' social studies achievement was examined. In the research, which was carried out as a quantitative method, static group pretest-posttest design was used from quasi-experimental designs. The study group consisted of 60 middle school seventh grade students. Data were collected with the Social Studies Achievement Test. Descriptive statistics, independent groups t-test and dependent groups t-test statistics were used to analyze the quantitative data. There was no significant difference between the mean pretest achievement scores of the experimental group and the control group. There was also no significant difference between the posttest scores of the experimental and control groups. However, when the experimental and control groups were analyzed within themselves, it was found that there was a significant difference between the pretest and posttest achievement scores of both groups. It was concluded that the posttest achievement scores of the experimental group differed according to gender, whereas the posttest scores of the control group did not differ according to gender.

Kaynakça

  • Ay, A. & Başıbüyük, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 33-42. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erzisosbil/issue/37685/435564
  • Arslan, M. M. (2010). Sosyal bilgiler 7. sınıf öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Anıttepe Yayıncılık.
  • Audet, H. R., Hickman, P., & Dobrynina, G. (1996). Learning logs: A classroom practice for enhancing scientific sense making. Journal of research in science teaching, 33(2), 205–222.
  • Aydın, A. (2014). Fen günlükleri kullanımının akademik başarı, bilginin kalıcılığı ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Can, C. (2017). Türkçe öğretiminde ders günlüğü kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ile yazma becerileri üzerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Cengiz, C. & Karataş, F. Ö. (2014). Developing reflective thinking: Effects of keeping reflective journals with pre-service science teachers. Journal of Research in Education and Teaching, 3(4), 120-129.
  • Çardak, Ü. (2010). Fen ve teknoloji dersine ilişkin günlük tutmanın öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Çavuş, E. (2015). Fen ve teknoloji dersinde fen günlüğü kullanımının ilköğretim öğrencilerinin bilişüstü farkındalık ve akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). ADYÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Eker, C. & Coşkun, İ. (2012). Ders günlüğü yazmanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 111-122. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbed/issue/23510/250481
  • Günel, M., Kabataş Memiş, E. & Büyükkasap, E. (2009). Öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin ve analoji kurmanın üniversite düzeyinde mekanik konularını öğrenmeye etkisinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 401-419.Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6744/90677
  • Güvenç, H. (2009). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ev çalışmalarına ilişkin yansıtmaları. İzmir: Ege Üniversitesi, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. (23 Mart 2010. İzmir).
  • Halis, İ. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • İpek, J., & Malaş, H. (2013). Bilgisayar destekli matematik dersinde STAR stratejisinin ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2), 314-345.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel araştırma yöntemi. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Mcleod, S., & Maimon, E. (2000). Clearing the air: WAC myths and realities. College English, 15(5), 573–583.
  • MEB. (2005). Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı. Ankara, Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Moon, J. (2010). Learning Journals and Logs, ucd Teaching and Learning/ Resaurces. (www.ucd.ie/teaching, 13.07. 2023 tarihinde erişildi).
  • Polat, S., & Uslu, M. (2012). The effect of teaching based on metacognitive strategies on 5th grade students’ achievement in science and technology course. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 28-43.
  • Rossi, D. W. (2004). Using elementary interactive science journals to encourage reflection, learning and positive attitudes toward science. SCE 5308.
  • Aksoy Serttaş, F., & Demirkaya, H. (2021). Sosyal bilgilerde argümantasyon tabanlı öğrenme sürecinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 40-54.
  • Şahin, S. (2019). Sosyal bilgiler derslerinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden ders günlüğü kullanımının öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.) Boston: Pearson.
  • Unrau, N. J. (2008). Thoughtful teachers, thoughtful learners: Helping students think critically. Canada: Pippin Publishing Corporation.
  • Uslu, H. (2009). Altıncı ve yedinci sınıf fen ve matematik derslerinde günlüklerin kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Walker, B. J. (2003). Supporting struggling readers. Canada: Pippin Publishing Corporation.
  • Wiggins, G. (1989). A true test: Toward more authentic and equitable assessment. Phi Delta Kappan, 70, 703–713.
  • Wormeli, R. (2004). Summarization in any subject: 50 techniques to improve student learning. United States of America: Association for Supervision & Curriculum Development.

Günlük Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Başarılarına Etkisi

Yıl 2024, , 95 - 108, 30.06.2024
https://doi.org/10.35235/uicd.1403547

Öz

Araştırmada ortaokul yedinci sınıf öğrencilerine uygulanan sosyal bilgiler günlüğü etkinliklerinin öğrencilerin sosyal bilgiler başarılarına etkisi incelenmiştir. Nicel yöntem şeklinde gerçekleştirilen araştırmada yarı deneysel desenlerden statik grup öntest-sontest desen kullanılmıştır. Çalışma grubu toplam 60 ortaokul yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, Sosyal Bilgiler Başarı Testi ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve bağımlı gruplar t-testi istatistikleri kullanılmıştır. Deney grubu ve kontrol grubunun öntest başarı puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubunun sontest puanları arasında da anlamlı düzeyde bir fark bulunamamıştır. Bununla birlikte deney ve kontrol grupları kendi içlerinde incelendiğinde her ikisinin de öntest-sontest başarı puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde fark olduğu tespit edilmiştir. Deney grubunun sontest başarı puanlarının cinsiyete göre farklılaştığı, buna karşın kontrol grubunun sontest puanlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ay, A. & Başıbüyük, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 33-42. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erzisosbil/issue/37685/435564
  • Arslan, M. M. (2010). Sosyal bilgiler 7. sınıf öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Anıttepe Yayıncılık.
  • Audet, H. R., Hickman, P., & Dobrynina, G. (1996). Learning logs: A classroom practice for enhancing scientific sense making. Journal of research in science teaching, 33(2), 205–222.
  • Aydın, A. (2014). Fen günlükleri kullanımının akademik başarı, bilginin kalıcılığı ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Can, C. (2017). Türkçe öğretiminde ders günlüğü kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ile yazma becerileri üzerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Cengiz, C. & Karataş, F. Ö. (2014). Developing reflective thinking: Effects of keeping reflective journals with pre-service science teachers. Journal of Research in Education and Teaching, 3(4), 120-129.
  • Çardak, Ü. (2010). Fen ve teknoloji dersine ilişkin günlük tutmanın öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Çavuş, E. (2015). Fen ve teknoloji dersinde fen günlüğü kullanımının ilköğretim öğrencilerinin bilişüstü farkındalık ve akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). ADYÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Eker, C. & Coşkun, İ. (2012). Ders günlüğü yazmanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 111-122. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbed/issue/23510/250481
  • Günel, M., Kabataş Memiş, E. & Büyükkasap, E. (2009). Öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin ve analoji kurmanın üniversite düzeyinde mekanik konularını öğrenmeye etkisinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 401-419.Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6744/90677
  • Güvenç, H. (2009). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ev çalışmalarına ilişkin yansıtmaları. İzmir: Ege Üniversitesi, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. (23 Mart 2010. İzmir).
  • Halis, İ. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • İpek, J., & Malaş, H. (2013). Bilgisayar destekli matematik dersinde STAR stratejisinin ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2), 314-345.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel araştırma yöntemi. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Mcleod, S., & Maimon, E. (2000). Clearing the air: WAC myths and realities. College English, 15(5), 573–583.
  • MEB. (2005). Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı. Ankara, Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Moon, J. (2010). Learning Journals and Logs, ucd Teaching and Learning/ Resaurces. (www.ucd.ie/teaching, 13.07. 2023 tarihinde erişildi).
  • Polat, S., & Uslu, M. (2012). The effect of teaching based on metacognitive strategies on 5th grade students’ achievement in science and technology course. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 28-43.
  • Rossi, D. W. (2004). Using elementary interactive science journals to encourage reflection, learning and positive attitudes toward science. SCE 5308.
  • Aksoy Serttaş, F., & Demirkaya, H. (2021). Sosyal bilgilerde argümantasyon tabanlı öğrenme sürecinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 40-54.
  • Şahin, S. (2019). Sosyal bilgiler derslerinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden ders günlüğü kullanımının öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.) Boston: Pearson.
  • Unrau, N. J. (2008). Thoughtful teachers, thoughtful learners: Helping students think critically. Canada: Pippin Publishing Corporation.
  • Uslu, H. (2009). Altıncı ve yedinci sınıf fen ve matematik derslerinde günlüklerin kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Walker, B. J. (2003). Supporting struggling readers. Canada: Pippin Publishing Corporation.
  • Wiggins, G. (1989). A true test: Toward more authentic and equitable assessment. Phi Delta Kappan, 70, 703–713.
  • Wormeli, R. (2004). Summarization in any subject: 50 techniques to improve student learning. United States of America: Association for Supervision & Curriculum Development.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Gelişim Antropolojisi, Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Sarıtekin 0009-0005-2582-8220

Hilmi Demirkaya 0000-0002-4456-580X

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2023
Kabul Tarihi 2 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Sarıtekin, T., & Demirkaya, H. (2024). The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 7(13), 95-108. https://doi.org/10.35235/uicd.1403547
AMA Sarıtekin T, Demirkaya H. The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. Haziran 2024;7(13):95-108. doi:10.35235/uicd.1403547
Chicago Sarıtekin, Tuğba, ve Hilmi Demirkaya. “The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 7, sy. 13 (Haziran 2024): 95-108. https://doi.org/10.35235/uicd.1403547.
EndNote Sarıtekin T, Demirkaya H (01 Haziran 2024) The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 7 13 95–108.
IEEE T. Sarıtekin ve H. Demirkaya, “The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students”, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 7, sy. 13, ss. 95–108, 2024, doi: 10.35235/uicd.1403547.
ISNAD Sarıtekin, Tuğba - Demirkaya, Hilmi. “The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 7/13 (Haziran 2024), 95-108. https://doi.org/10.35235/uicd.1403547.
JAMA Sarıtekin T, Demirkaya H. The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2024;7:95–108.
MLA Sarıtekin, Tuğba ve Hilmi Demirkaya. “The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 7, sy. 13, 2024, ss. 95-108, doi:10.35235/uicd.1403547.
Vancouver Sarıtekin T, Demirkaya H. The Effect of Diary Use on Social Studies Course Achievement of Middle School Students. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2024;7(13):95-108.

2934214343   14336    16295  15505     14338      14339      

14340   14341        14342     14344     14345


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.