Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Globalization and Art

Yıl 2019, , 8 - 19, 27.06.2019
https://doi.org/10.35235/uicd.468436

Öz

On the basis of the
phenomenon called globalization are the forces of the world economic market
spreading all over the world.  But the
economic dimension of globalization is perhaps the most comfortable and easy to
explain.  Because this economic factor has
intertwined with politics, security and culture, even religion in essence,
issues such as international power, power balances, market wars and culture
make up the most subtle, deep side of globalization. Those who seize the market
are taking care to control these areas by transferring funds of political,
religious, cultural and artificial resources in order to carry out all kinds of
policies. This is the technical and real dimension of the work, and the
globalization that continues its economic existence based on neo-liberal
economic policies continues its social existence with liberal culture. In this
context, art, which is a great influence on the influence of the globalizing
world on the masses, is inevitably an important area.

Kaynakça

  • KaynakçaArtun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasviyesi, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri Müze ve Modernlik, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Bauman, Z. (2014). Küreselleşmenin Toplumsal Sonuçları, İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Bayrak, B. (2013). “Çağdaş Sanatın Ticarileşmesine Küreselleşmenin Etkileri”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, ss.123-134
  • Chin-Tao Wu. (Çevrimiçi), http://www.e-skop.com, Çev. Ayse Boren, Bienaller ve Sanat Fuarları 04 Kasım 2016
  • Çağlı, E. (2006). Küreselleşme Eşitsiz Bileşik Kapitalist Gelişme, İstanbul, Tarih Bilinci Yayınları
  • Erkızan Nur, H. (2002, Şubat- Mart-Nisan). Küreselleşmenin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri Üzerine. Ankara, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Sayı:18, ss.61-75
  • Fridman, T. (2000). Lexus ve Zeytinağacı, Çev. Elif Özsayar, İstanbul, Boyner Yayınları
  • Gen, E. (Çevrimiçi), www.e-skop.com/skopbulten, Çağdaştan Güncele, Eserden İşe: Çeviri Hikayesi, 07 Ağustos 2012
  • Karaca, G, (2007). “Küreselleşme ve Büyük Ortadoğu Projesi”, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Madra, B. (2003). İki Yılda Bir Sanat Bienal Yazıları 1987-2003, İstanbul, Norgunk Yayıncılık
  • Stallabras, J. (2009). Sanat A.Ş, Çağdaş Sanat ve Bienaller, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Tomlinson, J.(2013). Küreselleşme ve Kültür, Çev, Arzu Eker, İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Thompson, D. (2012). 12 Milyon Dolarlık Köpek Balığı, Çağdaş Sanatın ve Müzayede Evlerinin Tuhaf Ekonomisi Sanat Mezat, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Özer, S. (Çevrimiçi), Lebriz.com, Dünya Sanat Müzayedeciliği ve Önemli Müzayede Evleri, 20 Kasım 2009
  • Whitham, G. P. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak, Çev. Tufan Göbekçin, İstanbul, Optimist Yayınları
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Ankara, Ütopya Yayınları.

Küreselleşme ve Sanat

Yıl 2019, , 8 - 19, 27.06.2019
https://doi.org/10.35235/uicd.468436

Öz

Küreselleşme denen olgunun
temelinde, dünya ekonomi piyasası güçlerinin tüm dünyaya yayılması yatmaktadır.
Fakat küreselleşmenin ekonomik boyutu belki de en rahat ve kolay
açıklanabilecek boyutudur. Uluslararası iktidar, güç dengeleri, pazar savaşları
ve kültür gibi konular, küreselleşmenin en incelikli, derin tarafını meydana
getirmektedir. Çünkü bu ekonomik faktör, özünde siyaset, güvenlik ve kültürle,
hatta din ile iç içe geçmiş haldedir. Piyasayı ele geçirenler, her türlü
politikalarını yürütebilmek için siyasete, dine, kültüre ve sanata kaynak
fonlar aktararak bu alanları kontrol altına almaya özen göstermektedirler. Bu
işin teknik ve gerçek boyutu olup, ekonomik varlığını neo-liberal ekonomi
politikalarını temel alarak devam ettiren küreselleşme, sosyal varlığını da
liberal kültürleştirmeyle sürdürmektedir. Bu bağlamda, küreselleşen dünyanın,
kitleler üzerindeki etki gücü üzerinde büyük etkisi olan sanat ise kaçınılmaz
olarak önemli bir alan oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • KaynakçaArtun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasviyesi, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri Müze ve Modernlik, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Bauman, Z. (2014). Küreselleşmenin Toplumsal Sonuçları, İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Bayrak, B. (2013). “Çağdaş Sanatın Ticarileşmesine Küreselleşmenin Etkileri”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, ss.123-134
  • Chin-Tao Wu. (Çevrimiçi), http://www.e-skop.com, Çev. Ayse Boren, Bienaller ve Sanat Fuarları 04 Kasım 2016
  • Çağlı, E. (2006). Küreselleşme Eşitsiz Bileşik Kapitalist Gelişme, İstanbul, Tarih Bilinci Yayınları
  • Erkızan Nur, H. (2002, Şubat- Mart-Nisan). Küreselleşmenin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri Üzerine. Ankara, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Sayı:18, ss.61-75
  • Fridman, T. (2000). Lexus ve Zeytinağacı, Çev. Elif Özsayar, İstanbul, Boyner Yayınları
  • Gen, E. (Çevrimiçi), www.e-skop.com/skopbulten, Çağdaştan Güncele, Eserden İşe: Çeviri Hikayesi, 07 Ağustos 2012
  • Karaca, G, (2007). “Küreselleşme ve Büyük Ortadoğu Projesi”, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Madra, B. (2003). İki Yılda Bir Sanat Bienal Yazıları 1987-2003, İstanbul, Norgunk Yayıncılık
  • Stallabras, J. (2009). Sanat A.Ş, Çağdaş Sanat ve Bienaller, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Tomlinson, J.(2013). Küreselleşme ve Kültür, Çev, Arzu Eker, İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Thompson, D. (2012). 12 Milyon Dolarlık Köpek Balığı, Çağdaş Sanatın ve Müzayede Evlerinin Tuhaf Ekonomisi Sanat Mezat, İstanbul, İletişim Yayınları
  • Özer, S. (Çevrimiçi), Lebriz.com, Dünya Sanat Müzayedeciliği ve Önemli Müzayede Evleri, 20 Kasım 2009
  • Whitham, G. P. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak, Çev. Tufan Göbekçin, İstanbul, Optimist Yayınları
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Ankara, Ütopya Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Arıkan 0000-0003-1752-345X

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 8 Ekim 2018
Kabul Tarihi 11 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Arıkan, H. (2019). Küreselleşme ve Sanat. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 2(3), 8-19. https://doi.org/10.35235/uicd.468436
AMA Arıkan H. Küreselleşme ve Sanat. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. Haziran 2019;2(3):8-19. doi:10.35235/uicd.468436
Chicago Arıkan, Hakan. “Küreselleşme Ve Sanat”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2, sy. 3 (Haziran 2019): 8-19. https://doi.org/10.35235/uicd.468436.
EndNote Arıkan H (01 Haziran 2019) Küreselleşme ve Sanat. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2 3 8–19.
IEEE H. Arıkan, “Küreselleşme ve Sanat”, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 2, sy. 3, ss. 8–19, 2019, doi: 10.35235/uicd.468436.
ISNAD Arıkan, Hakan. “Küreselleşme Ve Sanat”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2/3 (Haziran 2019), 8-19. https://doi.org/10.35235/uicd.468436.
JAMA Arıkan H. Küreselleşme ve Sanat. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2019;2:8–19.
MLA Arıkan, Hakan. “Küreselleşme Ve Sanat”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 2, sy. 3, 2019, ss. 8-19, doi:10.35235/uicd.468436.
Vancouver Arıkan H. Küreselleşme ve Sanat. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2019;2(3):8-19.

2934214343   14336    16295  15505     14338      14339      

14340   14341        14342     14344     14345


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.