Değerler
insan yaşamında oldukça önemli olan unsurlardır. Erken yaşlardan itibaren
öğretilebilecek değerler ile bir toplumun sağlıklı devamı sağlanabilecektir.
Öğretmenler ise bir toplumun geleceğini şekillendirmede büyük etkilere
sahiptir. Bu düşünceden hareketle araştırmada öğretmen adaylarının insani
değerler ile çocuk sevme düzeylerinin birtakım sosyodemografik değişkenlere
göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ve insani değerler ile çocuk
sevme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını saptamak
amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel modeli
kullanılmıştır. Erzurum Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nden gönüllü
olarak araştırmaya katılmayı kabul eden 250 öğrenciyle gerçekleştirilen
araştırmada veriler “Genel Bilgi Formu”, “İnsani Değerler Ölçeği” ve “Barnett
Çocuk Sevme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin normal dağılım
gösterip göstermediği, Kolmogorov- Smirnov test sonucu ve Kurtosis ile Skewness
değerleri ile incelenmiştir. Verilerin normal dağılım göstermediği
belirlenmiştir. Verilerin analizinde Kruskal Wallis testi, Mann Whitney U testi
ve Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen
adaylarının %78’inin kadın, %22’sinin erkek, %48,8’inin 21-23 yaş grubunda,
%48,8’inin 2. Sınıfta olduğu, öğretmen adaylarının %60,4’ünün annesinin,
%34,8’inin babasının ilkokul mezunu olduğu, %33,2’sinin dört ve üzeri kardeşe
sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının cinsiyet, yaş,
sınıf düzeyi, anne öğrenim düzeyi, kardeş sayısı, bölüme gelme tercihleri ile
insani değerler ölçeği alt boyutlarında, cinsiyet, anne öğrenim düzeyi ile
çocuk sevme düzeyleri arasında anlamlı farklılıkların olduğu, insani değerler
ölçeği alt boyutlarından dostluk alt boyutu ile çocuk sevme düzeyi arasında
pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara
göre ebeveynlerin çok küçük yaşlardan itibaren çocuklarıyla değerleri verecek
şekilde ilgilenmeleri önerilebilir.
Values are important elements in human life. With the values that can be taught from an early age, a healthy continuation of a society can be ensured. Teachers have great implications for shaping the future of a society. Based on these thoughts, it was aimed to determine whether teacher candidates’ human values and levels of child love differ according to some sociodemographic variables and to determine whether there is a significant relationship between human values and levels of child love. Correlational model of quantitative research methods were used in the research. “General Information Form”, “Humanitarian Values Scale” and “Barnett Children’s Love Scale” were collected in a survey conducted with 250 students who voluntarily participated in the research from Erzurum Ataturk University Faculty of literature. Whether the data showed normal distribution were examined with Kolmogorov Smirnov test result and Kurtosis and Skewness values. It was determined that the data did not show normal distribution. Kruskal Wallis test, Mann Whitney U test and Spearman Correlation analysis were used to analyze the data. As a result of the research it was found that 78% of the teacher candidates were female, 22% were male, 48,8% were in the 21-23 age group, 48,8% of them 2nd. Class, 60,4% of the teacher candidates of mothers and 34,8% of the fathers have a primarily school graduates, 33,2% had four or more siblings. In the research it was found there were significant differences between the teacher candidates in terms of gender, age, class level, mother’s education level, number of siblings, preference of department and humanitarian value scale, and teacher candidates in terms of gender, mother’s education level and child loving scale. At the same time, a significant relationship was found between the humanitarian scale, and the child loving scale. According to the results obtained, it can be suggested that the parents should be interested in giving their values to their children from very young age.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 28 Eylül 2018
|
Bibtex | @araştırma makalesi { uicd464979,
journal = {Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi},
issn = {},
eissn = {2636-8641},
address = {},
publisher = {Zeynel KARACAGİL},
year = {2018},
volume = {1},
pages = {281 - 304},
doi = {10.35235/uicd.464979},
title = {Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Kadan, Gül and Küçükali, Rıdvan}
} |
APA | Kadan, G , Küçükali, R . (2018). Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi . Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi , 1 (2) , 281-304 . DOI: 10.35235/uicd.464979 |
MLA | Kadan, G , Küçükali, R . "Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi" . Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 (2018 ): 281-304 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uicd/issue/41464/464979> |
Chicago | Kadan, G , Küçükali, R . "Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi". Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 (2018 ): 281-304 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi AU - Gül Kadan , Rıdvan Küçükali Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.35235/uicd.464979 DO - 10.35235/uicd.464979 T2 - Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 281 EP - 304 VL - 1 IS - 2 SN - -2636-8641 M3 - doi: 10.35235/uicd.464979 UR - https://doi.org/10.35235/uicd.464979 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi %A Gül Kadan , Rıdvan Küçükali %T Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi %D 2018 %J Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi %P -2636-8641 %V 1 %N 2 %R doi: 10.35235/uicd.464979 %U 10.35235/uicd.464979 |
ISNAD | Kadan, Gül , Küçükali, Rıdvan . "Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi". Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 / 2 (Aralık 2018): 281-304 . https://doi.org/10.35235/uicd.464979 |
AMA | Kadan G , Küçükali R . Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2018; 1(2): 281-304. |
Vancouver | Kadan G , Küçükali R . Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2018; 1(2): 281-304. |
IEEE | G. Kadan ve R. Küçükali , "Öğretmen Adaylarının İnsani Değerler ve Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi", Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 1, sayı. 2, ss. 281-304, Ara. 2018, doi:10.35235/uicd.464979 |