Güç istenci savunma mekanizmaları ile kişilerin sosyal medyada takip ettiği hesaplardaki takipçi, beğeni, yorum ve etkileşim verileri arasında anlamlı bir ilişki vardır. Kişiler sosyal medyayı benliğin güç istenci savunma mekanizmalarına katkı sağladığı için kullanmaktadır. Veri, bağlamdan yoksun anlamsız bir noktadır. Bağlam takip edilen kişinin ya kalıtsal ve kişisel ya konumsal ve formal ya da etkileyebilme kapasitesine sahip olduğu güçtür. Güç istencinin yaratılmasında veri sosyal medya kullanıcıları üzerinde etkilidir. Bu araştırma, sosyal medyada gerçek benliğin (ego’nun) güç istenci savunma mekanizması olarak açıklanan Kalıtsal ve Kişisel, Etkileyebilme Kapasitesi, Konumsal ve Formal ve Sahte Benliğin Güç İstenci Savunma Mekanizmaları ile sosyal medyadaki verilerin (beğeni, takipçi, yorum ve etkileşim sayısı) kullanıcılar üzerindeki etkisini incelemeyi ve açıklamayı amaçlamaktadır. Çalışmada iletişim ve sosyal bilimlerin araştırma, yöntemlerinden kantitatif (nicel) araştırma yöntemi ve model olarak da survey (tarama) kullanılmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre gerçek benliğin sağlıklı çabaları olarak açıklanan Doğallık, Görkemli Görüntü, Görünmek, Hayal ve Güç İstenci Savunma Mekanizmaları ile sosyal medyadaki veriler arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Sosyal medyadaki takipçi, beğeni ve etkileşim sayıları güç istenci savunma mekanizmalarını daha kompakt ve kullanışlı bir hale getirmektedir.
Etik Kurul Raporu Sisteme Yüklenmiştir.
There is a significant relationship between the will to power defense mechanisms and the follower, like, comment and interaction data on the accounts that people follow on social media.People use social media because it contributes to the will to power defense mechanisms of the self. Data is a meaningless point devoid of context. Context is the power that the person being followed has either hereditary and personal, positional and formal or the capacity to influence.Data is effective on social media users in creating the will to power. This research aims to examine and explain the effects of the Hereditary and Personal, Capacity to Influence, Positional and Formal and False Self's Will to Power Defense Mechanisms, which are explained as the will to power defense mechanisms of the real self (ego) on social media, and the data (number of likes, followers, comments and interactions) on social media on users. In the study, the quantitative research method from the research methods of communication and social sciences and the survey (scanning) model are used. According to the findings of the research, there is a significant relationship between the Naturalness, Magnificent Image, Appearance, Imagination and Will to Power Defense Mechanisms, which are explained as the healthy efforts of the real self, and the data on social media. The number of followers, likes and interactions on social media make the will to power defense mechanisms more compact and useful.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 14 |