Bu makale Arap dünyasında internet kullanımını incelemektedir. İnternet kullanımının ne düzeyde olduğu, kimlerin hangi amaçlarla interneti kullandıkları ve internetin ne derece geleneksel toplum yapısının değişmesinde etkili olduğu makalenin temel odak noktalarıdır. Arap ülkelerinde internet özellikle gençler, üst üst orta ve üst sınıflar ile kadınlarca yoğun olarak kullanılmaktadır. Arama motorları, e-posta, müzik ve program indirmenin yanı sıra tartışma forumlarıda Arap toplumlarında popülerdir. Bu forumlarda toplumların tabu konuları haline gelmiş politika, din ve kadın-erkek ilişkileri hakkında yoğun tartışmalar yapılmaktadır. Bu tartışmalar özellikle bireysel anlamda yeni anlayışların ortaya çıkmasını sağlarken bireye seçm hakkınının ne kadar önemli olduğunu öne çıkarmaktadır. Tartışma forumları kadar popülerlik kazanmaya başlayan web günlükleri de bireylerin seçim haklarının farkına varmalarının ve kendi kişisel alanlarını oluşturmalarının en açık göstergesidir.
This article analyses the usage of internet in the Arap World. The level of internet usage, for what reasons and who are using it and how much the internet has been influential on the changes in the traditional Arap societies are the main points of the article. Internet in Arap countries are mostly used by young people, uppermiddle and high classes, and women. In addition to search engines, e-mail, music and software downloading, the discussion boards are very popular in Arap societies. In these platforms, intense discussions take place about the taboo issues such as politics, religion and relations between sexes. These discussions, while contributing to the emergence of new understandings especially on individual level, also highlight the importance of individual’s right of election. The Blogs, becoming as popular as the discussion forums, are also apparent indications of forming private areas and awareness of personal right of election
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA37PZ27KY |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 16 |