Bu çalışma Avrupa eğitim politikasına odaklanmakta ve özellikle 1999 senesinde başlatılan Bologna Süreci üzerinde durarak politikanın gelişimini incelemektedir. Çalışmanın cevap aradığı iki ana soru şunlardır: Avrupa eğitim alanı nasıl inşa edilmektedir ve hangi söylemler üzerine kurulmuştur. Bu sorulara cevap verirken, makale, eğitim üzerine olan resmi belgelerde AB vatandaşlık kavramının nasıl tanımlandığını da incelemektir. Makalede eğitim söyleminin ilk zamanlarında bölgesel, daha sonra ise uluslararası bir boyutunun olduğu savunulmaktadır.
AB Eğitim Politikası Eğitim Alanı Bologna Süreci AB Vatandaşlığı
This study analyses the European education policy and traces its evolution, specifically focusing on the Bologna Process that was launched in 1999. The study aims mainly at answering the following two questions: How is the European education space constructed and on which narrative is it built upon? In answering these questions, the article also discusses how the concept of European citizenship is defined in educational documents. The paper argues that the narrative of education policy initially had a regional focus, which later gained an international dimension
EU Education Policy Education Space Bologna Process EU Citizenship
Diğer ID | JA33AE75DZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 35 |