Günümüzde, dünya genelinde 4 milyarı aşkın kişi
internet kullanıcısı durumundadır. Son yıllarda, akıllı telefonlar ve mobil
iletişim cihazları ile kullanıcı sayısı günden güne artan internet erişimi
sayesinde, internet ortamında destinasyon, işletme veya hizmetler hakkında
yapılan çevrimiçi değerlendirmeler, potansiyel tüketicilerin satın alma
kararları üzerinde etkili olmaya başlamıştır. TripAdvisor ve benzeri internet
tabanlı uygulama ve web siteleri, ziyaretçilerin gittikleri mekân ve
işletmelerde yaşadıkları deneyimleri, diğer insanlar ile paylaşmalarına olanak
sağlamaktadır. Bu çalışmada, bir kırsal turizm çekim merkezi olan
Eğirdir ilçesinde faaliyet gösteren ve TripAdvisor web platformunda yer alan üç
farklı balık restoranına yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmeleri analiz
edilmiştir. Verilerin analizi, frekans analizi, tek faktörlü ANOVA, Levene, ve
Tukey’s Post Hoc testleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, çevrimiçi
müşteri değerlendirmeleri ile işletme, cinsiyet ve fiyat aralığı arasındaki farklılıkları
inceleyen hipotezler test edilmiştir. Analizlerden elde edilen bulgulara göre;
Eğirdir ilçesinde faaliyet gösteren balık restoranı işletmeleri ile çevrimiçi
müşteri puanlamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olduğu
tespit edilmiştir. Buna karşılık, cinsiyet ve işletmelerin uyguladığı fiyat
aralığı ile çevrimiçi müşteri puanlamaları arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823