This study investigated the attitudes toward
statistics of the electrical & electronics engineering and geomatic
engineering students who were enrolled in a Turkish university. Survey of
Attitudes toward Statistics-36 (SATS) was used to collect data. The
participants of the study were 62 Engineering students (38 male and 24 female).
They were sophomore students enrolled in either electrical & electronics
engineering (n=28) or geomatic engineering (n=34) departments and had not taken
a university level statistics course before. Both electrical & electronics
engineering students and geomatic engineering students generally had positive
attitudes toward statistics; however, geomatic students tended to have more
neutral attitudes at the end of the semester.
Higher Education Engineering Education Statistics Education Attitudes Toward Statistics
Bu çalışma Türkiye’de bir üniversitede
elektrik-elektronik ve harita mühendisliği alanlarında eğitim alan
öğrencilerinin istatistiğe karşı tutumunu araştırmaktadır. Veri toplamak için
İstatistiğe Yönelik Tutum Anketi-36 (İYTA-36) kullanılmıştır. Çalışma, 62
mühendislik öğrencisi (38 Erkek ve 24 Kadın) ile yapılmıştır. Öğrenciler,
elektrik-elektronik veya harita mühendisliği bölümü ikinci sınıfında kayıtlı
olup daha önce üniversite seviyesinde istatistik dersi almamıştır. Hem
elektrik-elektronik hem de harita mühendisliği öğrencilerinin genellikle
istatistiğe karşı olumlu tutumları bulunmakla birlikte, dönem sonunda harita
mühendisliği öğrencilerinin elektrik elektronik mühendisliği öğrencilerine göre
göre daha fazla nötr olma eğilimi gösterdiği tespit edilmiştir.
Yüksek Eğitim Mühendislik eğitimi İstatistik Eğitimi İstatistiğe Karşı Tutum
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823