Araştırmanın amacı Sağlık Bilimleri Fakültelerinde okuyan öğrenciler ile Fakültelerin Çevre Mühendisliği Bölümünde okuyan öğrencilerin çevre sorunlarına ve problemlerine karşı tutum ve davranışlarını ölçmek ve karşılaştırmaktır. Bu amaçla Berberoğlu ve Tosun tarafından geliştirilen (1995) Çevresel Tutum Ölçeği ve sosyo -demografik anket kullanılarak, Covid-19 Pandemisinin en yoğun olduğu 1 Mart – 30 Mayıs 2021 tarihleri arasında, veriler öğrencilerden online yöntemle toplanmıştır.
Bu araştırmaya toplam 203 öğrenci katılmıştır. Bu katılımcıların 127’si çeşitli Sağlık Bilimleri Fakültelerinden, 76’sı da çeşitli Fakültelerin Çevre Mühendisliği bölümünden öğrencilerdir. Veriler SPSS 24 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin Çevresel Tutum Ölçek ortalama puanı 86,25± 9.19 olarak saptanmıştır. Çevre Mühendisliğinde okuyan öğrencilerin Çevresel Tutum Ölçek puanının ortalaması Sağlık Bilimleri Fakülteleri öğrencilerinin ortalama puanından yüksek olmasına rağmen (88,13±8,09), Sağlık Bilimleri Fakülteleri öğrencilerinin Çevresel Tutum Ölçek ortalama puanı (85,90±9,73) ile karşılaştırıldığında aralarında istatiksel olarak anlamlı farklılık saptanmamıştır. Sonuçta öğrencilerin çevresel tutum puan ortalamaları yüksek olmasına rağmen, cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi gibi sosyo-demografik faktörlerle ilişkilendirildiğinde Çevresel Tutum puan ortalamalarında istatiksel olarak anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır.
Artemis Arıtım Ltd şirketine teşekkür ederiz.
ABSTRACT: The purpose of the study was to evaluate and compare the attitudes of the students of Environmental Engineering Department of various Faculties of Environmental Engineering and the students of the Faculty of Heath Sciences towards environmental issues and problems. The research study was carried via online between March, 1- May 30, 2021.
This study was conducted with the total of 203 students. Data were analyzed by using SPSS 24.0 Packet Program. According to the findings of the study, it was determined that students had scored average of 86.25±9.19. The mean of the Environmental Attitude Score of the Environmental Engineering students was found higher (88,13±8,09) than the mean score of the students from the Faculty of Health Sciences (85.90±9,73). However, no statistical difference between two faculty groups was observed. The mean score of environmental attitudes of all students was found higher. However, the mean scores were not significantly differed by the socio-demographic factors such as gender, age, and grade level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823