Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Student Attitudes Towards Distance Education Platforms in Science Courses

Yıl 2024, , 1 - 24, 30.06.2024
https://doi.org/10.47770/ukmead.1394168

Öz

As in many fields, developments in technology affecting the distance education system give direction to the platforms used in distance education environment. In this study, the effects of the platforms used in learning science (physics, chemistry, biology) courses in distance education environment on students' attitudes were determined. A total of 79 students from 9th and 11th grades in a high school participated in the study. Quantitative and qualitative data were used together in the study. A mixed-method questionnaire was applied in Google Form and thus quantitative data were collected through a scale and qualitative data were collected from the answers given to an open-ended question. In the analysis of the data, descriptive statistics (arithmetic mean, standard deviation, percentage, and frequency), inferential statistics (Mann-Whitney U test and t test) and descriptive analysis were applied. The analyses showed that students' attitudes towards the platform they used to learn science courses in distance education were low. Students not having problems with the use of the platform had problems in learning and getting efficiency from the lessons, and the platform did not have a positive effect on students' motivation and self-confidence. This study is expected to contribute to the effectiveness of distance education and distance education platforms.

Kaynakça

  • Adem, A., Çakıt, E. & Dağdeviren, M. (2022). Selection of suitable distance education platforms based on human–computer interaction criteria under fuzzy environment. Neural Computing and Applications (34), 7919–7931. doi:10.1007/s00521-022-06935-w
  • Aguilera-Hermida, A. P. (2020). College students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open, 1. doi:10.1016/j.ijedro.2020.100011
  • Akkuş, İ. & Acar, S. (2017). Eş zamanlı öğrenme ortamlarında karşılaşılan teknik sorunların öğretici ve öğrenen üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 363-376. doi:10.17679/inuefd.340479
  • Alan, Y. & Can, F. (2021). Covid-19 salgını döneminde öğretmen olmak: Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 72, 541-562. doi:10.14222/Turkiyat4451
  • Almaiah, M. A., Hajjej, F., Lutfi, A., Al-Khasawneh, A., Shehab, R., Al-Otaibi, S. & Alrawad, M. (2022). Explaining the factors affecting students’ attitudes to using online learning (Madrasati Platform) during COVID-19. Electronics, 11(7), 973. doi:10.3390/electronics11070973
  • Almalı, H. & Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 165-182.
  • Almuraqab, N. A. (2020). Shall Universities at the UAE continue distance learning after the covid-19 pandemic? Revealing students’ perspective. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology, 11(5), 226-233. doi:10.34218/IJARET.11.5.2020.024
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67. doi:10.37669/milliegitim.787735
  • Alqurashi, E. (2019). Predicting student satisfaction and perceived learning within online learning environments. Distance Education, 40(1), 133-148. doi:10.1080/01587919.2018.1553562
  • Altawalbeh, K. & Al-Ajlouni, A. (2022). The impact of distance learning on science education during the pandemic. International Journal of Technology in Education (IJTE), 5(1), 43-66. doi:10.46328/ijte.195
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 291–303. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Arslan, K. & Görgülü-Arı, A. (2021). Covid-19 (koronavirüs) pandemisinde gerçekleştirilen çevrim içi eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(4), 1598-1617.
  • Aslan, S. A., Turgut, Y. E. & Aslan, A. (2021). Teachers’ views related the middle school curriculum for distance education during the covid 19 pandemic. Education and Information Technologies, 26, 7381–7405. doi:10.1007/s10639-021-10587-z
  • Aslan, S. & Güner, T. (2022). Fen bilimleri öğretmenlerinin çevrim içi öğrenme (senkron) ortamları ile ilgili deneyimlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(1), 398-421.
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Aytan, T. & Başal, A. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarına yönelik algılarının incelenmesi. Turkish Studies, 10(7), 149-166. doi:10.7827/TurkishStudies.8388
  • Ayyıldız, P. & Yılmaz, A. (2021). Covid-19 pandemi dönemi, uzaktan eğitim ve diğer konular: Bir değerlendirme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650. doi:10.18506/anemon.946037
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. doi:10.7827/TurkishStudies.43502
  • Bakırcı, H., Ertuş-Tunç, Ü. & Cengiz, E. (2023). Opinions of fifth grade students on science lessons taught through distance education. E-International Journal of Educational Research, 14(1), 171-186. doi:10.19160/e-ijer.1212400
  • Balaman, F. & Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. doi:10.19126/suje.38758
  • Başar, R. (2022). Türkiye’de salgın döneminde kullanılan uzaktan eğitim platformları ile yaşanan sürecin eğitim profesyonelleri ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Sakarya İktisat Dergisi, 11(4).
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: Kahoot örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bauer, T., Immitzer, M., Mansberger, R., Vuolo, F., Márkus, B., Wojtaszek, M. V., . . . Mozumder, C. (2021). The making of a joint e-learning platform for remote sensing education: Experiences and lessons learned. Remote Sensing(13), 1718. doi:10.3390/rs13091718
  • Benzer, R., Benzer, S. & Çalışıcı, S. (2022). Uzaktan eğitim programında eğitim alan öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(1), 1-20. doi:10.48174/buaad.51.1
  • Bohner, G. & Wänke, M. (2002). Attitudes and attitude change. Hove: Psychology Press.
  • Bostan-Sarıoğlan, A., Altaş, R. & Şen, R. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 371 - 394. doi:10.37669/milliegitim.787933
  • Brown, F. B. & Brown, Y. (1994). Distance education around the world. In B. Willis (Ed.), Distance education: strategies and tools (pp. 3-40). New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Butt, S., Mahmood, A., Saleem, S., Murtaza, S. A., Hassan, S. & Molnár, E. (2023). The contribution of learner characteristics and perceived learning to students’ satisfaction and academic performance during covid-19. Sustainability, 15(2), 1348. doi:10.3390/su15021348
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [Handbook of data analysis for social sciences] (22nd Edition). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri [Research methods in education] (25th Edition). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Caka, C. (2021). Investigation of the relationship between pre-service teachers’ technologies self-efficacy perceptions, attitudes towards the use of distance education environments, and academic procrastination tendencies. International Technology and Education Journal, 5(2), 21-31.
  • Canpolat, U. & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Castro-Bedriñana, J., Chirinos-Peinado, D. & Castro-Chirinos, G. (2022). Emergency remote education satisfaction during covid-19 at a Public University in Central Andes, Peru with low resources and little online teaching experience. Educational Sciences: Theory and Practice, 22(1), 46-61. doi:10.12738/jestp.2022.1.0005
  • Cesco, S., Zara, V., Toni, A. F., Lugli, P., Betta, G., Evans, A. C. & Orzes, G. (2021). Higher education in the first year of covid-19: Thoughts and perspectives for the future. International Journal of Higher Education, 10(3), 285-294. doi:10.5430/ijhe.v10n3p285
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve Analiz [Research methods design and analysis] (2nd Edition). (A. Aypay, Trans-Ed) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Churches, A. (2019). Bloom's digital taxonomy. Retrieved July 14, 2019 from https://www.researchgate.net/profile/Andrew-Churches/publication/228381038_Bloom's_Digital_Taxonomy/links/5d2ab7ff458515c11c2e24fb/Blooms-Digital-Taxonomy.pdf
  • Connon, N. & Pirie, E. (2022). Home-Based Learning (HBL) in higher education post-covid: An analysis from staff and student perspectives. Journal of Innovation in Polytechnic Education, 4(1).
  • Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş [A Concise Introduction to Mixed Methods Research]. (M. Sözbilir, Trans-Ed) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakmak, K. (2022). Köy okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çetinkaya-Aydın, G. (2020). Covid-19 salgını sürecinde öğretmenler. Retrieved April 20, 2020 from https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler
  • Çilek, A., Uçan, A. & Ermiş, M. (2021). Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13(49). doi:10.15189/1308-8041
  • Çoban, B. T. & Adıgüzel, A. (2022). Uzaktan eğitim İngilizce dersi kelime öğretiminde web 2.0 araçları kullanımının öğrenci başarısına ve tutuma etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(12), 164-180. doi:10.21733/ibad.961403
  • Darwis, M., Arhas, S. H., Nasrullah, M. & Jamaluddin. (2021). Online learning based on the Borneo e-learning application (A study of student satisfaction analysis in the use of the BEL application at the Universitas Borneo Tarakan). Proceedings of the International Joined Conference on Social Science (ICSS 2021). Atlantis Press. doi:10.2991/assehr.k.211130.104
  • Daşcı-Sönmez, E. & Cemaloğlu, N. (2021). Okullaşma sürecinde uzaktan evde eğitime geçiş. İnsan ve İnsan, 8(27), 63-82. doi:10.29224/insanveinsan.799402
  • Daza, R., Morales, A., Tolosana, R., Gomez, L. F., Fierrez, J. & Ortega-Garcia, J. (2023). edBB-Demo: Biometrics and behavior analysis for online educational platforms. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, 37, pp. 16422-16424. doi:10.1609/aaai.v37i13.27066
  • Demir, B. & Walker, S. L. (2022). Psychosocial learning environments: EFL learners’ voices during a pandemic. English Language Teaching Educational Journal, 5(1), 16-31. doi:10.12928/eltej.v5i1.5770
  • Demır, E. & Gologlu-Demır, C. (2021). Investigation of parents’ opinions about distance education during the covid-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(2), 42 - 57. doi:10.17718/tojde.906485
  • Demir, F. & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. doi:10.37669/milliegitim.775620
  • Demir, S. & Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. doi:10.7827/TurkishStudies.44492
  • Dhawan, S. (2020). Online learning: A panacea in the time of covid-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5–22. doi:10.1177/0047239520934018
  • Díez-Pascual, A. M. & Jurado-Sánchez, B. (2022). Remote teaching of chemistry laboratory courses during covid-19. J. Chem. Educ., 9(5), 1913-1922. doi:10.1021/acs.jchemed.2c00022
  • Doğan, S. & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 110-124.
  • Doğrukök, B., Kurnaz, A., Şentürk-Barışık, C. & Kaynar, H. (2021). Lise öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 145-169. doi:10.30692/sisad.860987
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi(Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim), 95-112. doi:10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: Sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 160‐173.
  • Durmuş, A. & Eryılmaz-Toksoy, S. (2022). EBA canlı ders uygulaması hakkında öğretmen görüşleri. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 299-312. doi:10.30900/kafkasegt.998812
  • Eagly, A. H. & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Orlando: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Erbil, D. G., Demir, E. & Armağan-Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(3), 1473-1493. doi:10.47423/TurkishStudies.49745
  • Erdemci, H. (2021). Öğrencilerin pandemi döneminde çevrimiçi öğrenme ortamlarını kullanmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. 8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. Trabzon. www.ittes.org.tr
  • Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – Bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.
  • Estrella, F. (2022). Ecuadorian University English teachers' reflections on emergency remote teaching during the covid-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 3. doi:10.1016/j.ijedro.2022.100141
  • Eyecioğlu, E. & Yeşilyurt, M. (2021). Dijital deneylerin fen bilimleri dersinde kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-35. doi:10.52122/nisantasisbd.927422
  • Ferri, F., Grifoni, P. & Guzzo, T. (2020). Online learning and emergency remote teaching: Opportunities and challenges in emergency situations. Societies, 10(86). doi:10.3390/soc10040086
  • Galusha, J. M. (1997). Barriers to learning in distance education. Interpersonal Computing and Technology, 5(3-4), 6-14.
  • García, N. O., Velásquez, M. F., Romero, T. C., Ortiz, J. H. & Khalaf, O. I. (2021). Remote academic platforms in times of a pandemic. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 16(21). doi:10.3991/ijet.v16i21.25377
  • Gluoksnytė, O. & White, C. (2022). Distance learning: Methods and factors for effective delivery of educational experience. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 8(1), 1 - 21. doi:10.25233/ijlel.1096265
  • Gopal, R., Singh, V. & Aggarwal, A. (2021). Impact of online classes on the satisfaction and performance of students during the pandemic period of Covid 19. Education and Information Technologies, 26(6), 6923–6947. doi:10.1007/s10639-021-10523-1
  • Görgülü-Arı, A. & Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüșleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Gunawardena, C. N. & McIsaac, M. S. (2004). Distance education. In D. H. Jonassen & D. H. Jonassen (Eds.), Handbook of research for educational communications and technology (2nd Edition, pp. 355-396). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. doi:10.17569/tojqi.74876
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hannafin, M. J., Hill, J. R., Song, L. & West, R. E. (2007). Cognitive perspectives on technology-enhanced distance learning environments. In M. G. Moore (Ed.), Handbook of distance education (2nd Edition, pp. 123-136). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the coronavirus (covid-19) pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review. Retrieved March 27, 2020 from https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Horspool, A. & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88. doi:10.1080/02602938.2010.496532
  • İbicioğlu, H. & Antalyalı, Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkan algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338.
  • İçme, T., Yıldırım, T. & Büyük, U. (2022). Z kuşağı öğrencilerinin uzaktan eğitim algıları. Erciyes Akademi, 36(1), 82-102. doi:10.48070/erciyesakademi.1028194
  • Kaleli-Yılmaz, G. & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299 - 322. doi:10.16949/turcomat.75936
  • Kan, A. Ü. & Fidan, E. K. (2016). Türk Dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 23-45.
  • Kaplan, İ. & Alkan, M. F. (2022). Küresel salgın sürecinde öğrenci başarısı: Uzaktan eğitimin etkileri üzerine nitel bir araştırma. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 329-349. doi:10.30900/kafkasegt.989946
  • Karabulut-Coşkun, B. & Çetin, E. (2022). Ön lisans ve lisans öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik motivasyonlarının uzaktan eğitim beklentileri açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(55), 376-397. doi:10.9779/pauefd.1024570
  • Karacaoğlu, M. Ö., Karakuş, N., Esendemir, N. & Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: "Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar". International Journal of Language Academy, 9(1), 124-144. doi:10.29228/ijla.48641
  • Karadimas, D. & Efstathiou, K. (2007). An integrated educational platform implementing real, remote lab-experiments for Electrical Engineering courses. Journal of Computers, 2(2). doi:10.4304/jcp.2.2.37-44
  • Karapınar, D. Ç. (2021). Pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitim ortamlarına ilişkin tutumları ve öğrenci iletişimi doyumları: Atatürk Üniversitesi örneği. ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi(5), 33-50. doi:10.47358/sentez.2021.23
  • Karataş, B. & Zengin, S. (2021). Spor Bilimleri fakültesi öğrencilerinin pandemi sürecinde uzaktan eğitim platformlarına ilişkin tutumlarının incelenmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi(27), 157-168.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. doi:10.26450/jshsr.1868
  • Karbeyaz, A. & Kurt, M. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) ile ilgili öğretmen tutumları: Bir karma yöntem çalışması. EKEV Akademi Dergisi(84), 39 - 66.
  • Kavlak, E. E. & Birhanlı, A. (2023). Fen bilimleri öğretmenlerinin covid-19 uzaktan eğitim sürecinde sanal laboratuvar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 9(2), 26-36.
  • Keskin-Geçer, A. (2020). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının ortaokul öğrencilerinin güneş sistemi ve tutulmalar başarı testi sonuçlarına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 117- 129.
  • Kiremit, İ., Kara, S. & Çinici, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin sayısal derslerde yaşadığı sorunlar: Ölçek geliştirme ve değerlendirme. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 18-39.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 13 - 26.
  • Koçoğlu, E., Ulu-Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış. International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2956-2966. doi:10.26449/sssj.2448
  • Kohnke, L. (2022). A qualitative exploration of student perspectives of chatbot use during emergency remote teaching. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 16(4), 475. doi:10.1504/IJMLO.2022.10049579
  • Kör, H., Çataloğlu, E. & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Şentürk-Barışık, C. & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. doi:10.37669/milliegitim.787959
  • Lau, L. K. (2000). Distance learning technologies: Issues, trends and opportunities. Hershey, PA: Idea Group Publishing.
  • Lee, L. Y. (2022). User experience of distance education in online learning attitude, perceived value and behavioral intentions of Taiwanese College students during covid-19. International Journal of Organizational Innovation, 14(3), 10-26.
  • Leech, N. L., Gullett, S., Cummings, M. H. & Haug, C. A. (2022). The challenges of remote K-12 education during the covid-19 pandemic: Differences by grade level. Online Learning, 26(1), 245-267. doi:10.24059/olj.v26i1.2609
  • Lei, M. & Medwell, J. (2021). Impact of the covid 19 pandemic on student teachers: How the shift to online collaborative learning affects student teachers’ learning and future teaching in a Chinese context. Asia Pacific Education Review, 22, 169–179. doi:10.1007/s12564-021-09686-w
  • Li, Y., Chen, X., Liu, S. & Wang, L. (2022). Exploring middle school students’ attitudes and satisfaction about home-based online education during the covid-19 epidemic and the influential variables. Educational Studies A Journal of the American Educ Studies Assoc, 58(2), 177-199. doi:10.1080/00131946.2021.2010080
  • Maio, G. R. & Haddock, G. (2015). The psychology of attitudes and attitude change (2nd Edition). Los Angeles: SAGE Publications.
  • Marek, M. W., Chew, C. S. & Wu, W. C. V. (2021). Teacher experiences in converting classes to distance learning in the covid-19 pandemic. International Journal of Distance Education Technologies, 19(1), 40-60. doi:10.4018/IJDET.20210101.oa3
  • Masadeh, S., Abumalloh, R. & Labanı, N. (2023). Continuous intention to use online learning during covid-19 pandemic based on three different theoritical models (TAM, SVT, TOE). Turkish Online Journal of Distance Education, 24(2), 284-307. doi:10.17718/tojde.1080016
  • Moore, M. G. & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning (3rd Edition). CA, Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
  • Nugroho, M. A., Abdurohman, M., Prabowo, S., Nurhayati, I. K. & Rizal, A. (2023). Intelligent Remote Online Proctoring in Learning Management Systems. In: So-In, C., Londhe, N.D., Bhatt, N., Kitsing, M. (eds) Information Systems for Intelligent Systems. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 324. pp. 229-238. Singapore: Springer. doi:10.1007/978-981-19-7447-2_21
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. doi:10.37669/milliegitim.788118
  • Özdoğru, M. (2021). Uzaktan eğitimde öğrencilerin derse katılmama nedenleri ve derse katılımı sağlamaya yönelik öğretmenlerin kullandıkları stratejiler. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(2), 209-233. doi:10.52911/itall.933642
  • Palloff, R. M. & Pratt, K. (2001). Lessons from the cyberspace classroom: The realities of online teaching. San Francisco, California: Jossey-Bass.
  • Parlakkılıç, A. & Mertoğlu, S. (2020). Blended distance education during covid-19: Evaluation of Turkey's K12 applications. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 49-61.
  • Paydar, S. & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Pérez-López, E., Atochero, A. V. & Rivero, S. C. (2021). Educación a distancia en tiempos de covid-19: Análisis desde la perspectiva de los estudiantes universitarios. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 331-350. doi:10.5944/ried.24.1.27855
  • Phipps, R. & Merisotis, J. (2000). Quality on the line: Benchmarks for success in internet-based distance education. Washington, DC: Institute for Higher Education Policy.
  • Picciano, A. G. & Seaman, J. (2007). K-12 online learning: A survey of U.S. school district administrators. Online Learning, 11(3). doi:10.24059/olj.v11i3.1719
  • Pınar, M. A. & Dönel-Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486. doi:10.26579/jocress.377
  • Pınar, M. A. & Dönel-Akgül, G. (2021). Covid-19 salgını sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğretmen görüşleri. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(51), 2755-2770. doi:10.31576/smryj.1096
  • Qazi, J., Naseer, K., Qazi, A., AlSalman, H., Naseem, U., Yang, S., . . . Gumaei, A. (2020). Evolution to online education around the globe during a SARS-CoV-2 coronavirus (covid-19) pandemic: Do develop and underdeveloped cope alike? Children and Youth Services Review, 119(1). doi:10.1016/j.childyouth.2020.105582
  • Reingold, M. (2021). Meaningful zoom Israel education?: A 2020 coronavirus case study on emotionally engaging Israel learning. Journal of Jewish Education, 87(4), 417-443. doi:10.1080/15244113.2021.1928571
  • Saba, F. (2007). A systems approach in theory building. In M. G. Moore (Ed.), Handbook of distance education (2nd Edition, pp. 43-56). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Sahın, I. (2007). Predicting student satisfaction in distance education and learning environments. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(2), 113 - 119.
  • Sarı, E. (2019). Web 2.0 uygulamalarına göre tasarlanmış fen bilimleri dersinin etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Sari, T. & Nayir, F. (2020). Challenges in distance education during the (covid-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360. doi:10.17583/qre.2020.5872
  • Shaikh, G. & Özdaş, F. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi: Nitel bir analiz. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 59 - 91. doi:10.53506/egitim.1056035
  • Sia, J. K. M. & Adamu, A. A. (2021). Facing the unknown: pandemic and higher education in Malaysia. Asian Education and Development Studies, 10(2), 263-275. doi:10.1108/AEDS-05-2020-0114
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (5th Edition). Boston: Pearson.
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M. M., Rawashdeh, H., . . . Tawalbeh, L. I. (2020). Distance education during the Covid-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186-194. doi:10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Smith, T. C. (2005). Fifty-One competencies for online instruction. The Journal of Educators Online, 2(2).
  • Southwick, J. W. (2003). Distance education in the rural k-12 environment. In M. Corry & C.-H. Tu (Eds.), Distance education: What works well (pp. 27-32). The Haworth Press.
  • Stefanidou, C., Kyriakou, K., Mandrikas, A., Stavrou, I. & Skordoulis, C. (2022). Students’ views on physics teaching at a distance in the context of covid-19 pandemic. European Journal of Science and Mathematics Education, 10(3), 284-297. doi:10.30935/scimath/11880
  • Tanık-Önal, N. & Önal, N. (2020). Teaching science through distance education during the covid-19 pandemic. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4), 1898-1911.
  • Tas, Y., Emınoglu, S., Atıla, G., Yıldız, Y. & Bozkurt, U. (2021). Teachers’ self-efficacy beliefs and opinions about distance education during the covid-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(4), 229-253. doi:10.17718/tojde.1002868
  • Taşkın, G. & Aksoy, G. (2021). Uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(52), 622-647. doi:10.53444/deubefd.970496
  • Tekin, H. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme [Measurement and evaluation in education] (27th Edition). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Yalman, M. & Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yangil, M. K. & Özdoğan, Ü. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde Türkçe öğretmenlerinin EBA platformunu kullanım durumları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(28), 1-16. doi:10.29000/rumelide.1132502
  • Yaşar, A. & Şimşek, N. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58 - 92. doi:10.54637/ebad.1030364
  • Yıldırım, İ. (2020). 7. sınıf ışığın madde ile etkileşimi ünitesinde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerine ve fene yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 8. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1), 22-33. doi:10.47157/jietp.1032685
  • Yıldız, E. P., Çengel, M. & Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutum ölçeği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 125-146. doi:10.26466/opus.811510
  • Yılmaz-Çal, M. (2022). Güzel sanatlar lisesi müzik ve resim öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin etkililiği üzerine görüşleri (Bursa ili Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Yılmaz, M., Candan, F. & Demir, Y. (2020). Liselerde alan seçimi sürecinde sinema teknolojilerinin kullanımı: Rehberlik hizmetlerinde alternatif bir bireyi tanıma tekniği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10(3), 707 - 717.
  • Yılmaz, Ö. & Özkan, B. (2014). Uzaktan eğitim BÖTE öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. HAYEF Journal of Education, 11(1), 85-94.
  • Yolcu, H. & Kurt, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde EBA canlı derslerle ilgili öğretmenlerin görüşleri. Ekev Akademi Dergisi(87), 241 - 262.
  • Yüksek, F. & Ünsal, S. (2023). Uzaktan eğitim ile merkezi sınava hazırlamak ve hazırlanmak. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 322-348. doi:10.9779.pauefd.1078533
  • Zorlu, F. (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 219-232. doi:10.20860/ijoses.835074

Fen Derslerinde Kullanılan Uzaktan Eğitim Platformlarına Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2024, , 1 - 24, 30.06.2024
https://doi.org/10.47770/ukmead.1394168

Öz

Birçok alanda olduğu gibi uzaktan eğitim sistemini etkileyen teknolojideki gelişmeler uzaktan eğitim ortamında kullanılan platformlara yön vermektedir. Bu çalışmada uzaktan eğitim ortamında fen (fizik, kimya, biyoloji) derslerini öğrenmede kullanılan platformların öğrencilerin tutumları üzerindeki etkileri belirlenmiştir. Araştırmaya bir lisedeki 9. ve 11. sınıflardan toplam 79 öğrenci katılmıştır. Çalışmada nicel ve nitel veriler birlikte kullanılmıştır. Google Form ortamında karma yöntem anketi uygulanmış ve böylece nicel veriler bir ölçek üzerinden nitel veriler ise açık uçlu soruya verilen cevaplardan toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde ve frekans), kestirimsel istatistikler (Mann-Whitney U testi ve t testi) ve betimsel analiz uygulanmıştır. Analizler, öğrencilerin uzaktan eğitimde fen derslerini öğrenmek için kullandıkları platforma yönelik tutumlarının düşük düzeyde olduğunu göstermiştir. Platformun kullanımıyla ilgili sorun yaşamayan öğrenciler öğrenmede ve derslerden verim almada sorun yaşamışlar, kullanılan platformun öğrencilerin motivasyonlarına ve özgüvenlerine olumlu bir etkisi olmamıştır. Bu araştırmanın, uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim platformlarının daha etkili olmasına yönelik katkı sunması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Adem, A., Çakıt, E. & Dağdeviren, M. (2022). Selection of suitable distance education platforms based on human–computer interaction criteria under fuzzy environment. Neural Computing and Applications (34), 7919–7931. doi:10.1007/s00521-022-06935-w
  • Aguilera-Hermida, A. P. (2020). College students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open, 1. doi:10.1016/j.ijedro.2020.100011
  • Akkuş, İ. & Acar, S. (2017). Eş zamanlı öğrenme ortamlarında karşılaşılan teknik sorunların öğretici ve öğrenen üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 363-376. doi:10.17679/inuefd.340479
  • Alan, Y. & Can, F. (2021). Covid-19 salgını döneminde öğretmen olmak: Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 72, 541-562. doi:10.14222/Turkiyat4451
  • Almaiah, M. A., Hajjej, F., Lutfi, A., Al-Khasawneh, A., Shehab, R., Al-Otaibi, S. & Alrawad, M. (2022). Explaining the factors affecting students’ attitudes to using online learning (Madrasati Platform) during COVID-19. Electronics, 11(7), 973. doi:10.3390/electronics11070973
  • Almalı, H. & Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 165-182.
  • Almuraqab, N. A. (2020). Shall Universities at the UAE continue distance learning after the covid-19 pandemic? Revealing students’ perspective. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology, 11(5), 226-233. doi:10.34218/IJARET.11.5.2020.024
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67. doi:10.37669/milliegitim.787735
  • Alqurashi, E. (2019). Predicting student satisfaction and perceived learning within online learning environments. Distance Education, 40(1), 133-148. doi:10.1080/01587919.2018.1553562
  • Altawalbeh, K. & Al-Ajlouni, A. (2022). The impact of distance learning on science education during the pandemic. International Journal of Technology in Education (IJTE), 5(1), 43-66. doi:10.46328/ijte.195
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 291–303. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Arslan, K. & Görgülü-Arı, A. (2021). Covid-19 (koronavirüs) pandemisinde gerçekleştirilen çevrim içi eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(4), 1598-1617.
  • Aslan, S. A., Turgut, Y. E. & Aslan, A. (2021). Teachers’ views related the middle school curriculum for distance education during the covid 19 pandemic. Education and Information Technologies, 26, 7381–7405. doi:10.1007/s10639-021-10587-z
  • Aslan, S. & Güner, T. (2022). Fen bilimleri öğretmenlerinin çevrim içi öğrenme (senkron) ortamları ile ilgili deneyimlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(1), 398-421.
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Aytan, T. & Başal, A. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarına yönelik algılarının incelenmesi. Turkish Studies, 10(7), 149-166. doi:10.7827/TurkishStudies.8388
  • Ayyıldız, P. & Yılmaz, A. (2021). Covid-19 pandemi dönemi, uzaktan eğitim ve diğer konular: Bir değerlendirme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650. doi:10.18506/anemon.946037
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. doi:10.7827/TurkishStudies.43502
  • Bakırcı, H., Ertuş-Tunç, Ü. & Cengiz, E. (2023). Opinions of fifth grade students on science lessons taught through distance education. E-International Journal of Educational Research, 14(1), 171-186. doi:10.19160/e-ijer.1212400
  • Balaman, F. & Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. doi:10.19126/suje.38758
  • Başar, R. (2022). Türkiye’de salgın döneminde kullanılan uzaktan eğitim platformları ile yaşanan sürecin eğitim profesyonelleri ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Sakarya İktisat Dergisi, 11(4).
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: Kahoot örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bauer, T., Immitzer, M., Mansberger, R., Vuolo, F., Márkus, B., Wojtaszek, M. V., . . . Mozumder, C. (2021). The making of a joint e-learning platform for remote sensing education: Experiences and lessons learned. Remote Sensing(13), 1718. doi:10.3390/rs13091718
  • Benzer, R., Benzer, S. & Çalışıcı, S. (2022). Uzaktan eğitim programında eğitim alan öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(1), 1-20. doi:10.48174/buaad.51.1
  • Bohner, G. & Wänke, M. (2002). Attitudes and attitude change. Hove: Psychology Press.
  • Bostan-Sarıoğlan, A., Altaş, R. & Şen, R. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 371 - 394. doi:10.37669/milliegitim.787933
  • Brown, F. B. & Brown, Y. (1994). Distance education around the world. In B. Willis (Ed.), Distance education: strategies and tools (pp. 3-40). New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Butt, S., Mahmood, A., Saleem, S., Murtaza, S. A., Hassan, S. & Molnár, E. (2023). The contribution of learner characteristics and perceived learning to students’ satisfaction and academic performance during covid-19. Sustainability, 15(2), 1348. doi:10.3390/su15021348
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [Handbook of data analysis for social sciences] (22nd Edition). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri [Research methods in education] (25th Edition). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Caka, C. (2021). Investigation of the relationship between pre-service teachers’ technologies self-efficacy perceptions, attitudes towards the use of distance education environments, and academic procrastination tendencies. International Technology and Education Journal, 5(2), 21-31.
  • Canpolat, U. & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Castro-Bedriñana, J., Chirinos-Peinado, D. & Castro-Chirinos, G. (2022). Emergency remote education satisfaction during covid-19 at a Public University in Central Andes, Peru with low resources and little online teaching experience. Educational Sciences: Theory and Practice, 22(1), 46-61. doi:10.12738/jestp.2022.1.0005
  • Cesco, S., Zara, V., Toni, A. F., Lugli, P., Betta, G., Evans, A. C. & Orzes, G. (2021). Higher education in the first year of covid-19: Thoughts and perspectives for the future. International Journal of Higher Education, 10(3), 285-294. doi:10.5430/ijhe.v10n3p285
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve Analiz [Research methods design and analysis] (2nd Edition). (A. Aypay, Trans-Ed) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Churches, A. (2019). Bloom's digital taxonomy. Retrieved July 14, 2019 from https://www.researchgate.net/profile/Andrew-Churches/publication/228381038_Bloom's_Digital_Taxonomy/links/5d2ab7ff458515c11c2e24fb/Blooms-Digital-Taxonomy.pdf
  • Connon, N. & Pirie, E. (2022). Home-Based Learning (HBL) in higher education post-covid: An analysis from staff and student perspectives. Journal of Innovation in Polytechnic Education, 4(1).
  • Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş [A Concise Introduction to Mixed Methods Research]. (M. Sözbilir, Trans-Ed) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakmak, K. (2022). Köy okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çetinkaya-Aydın, G. (2020). Covid-19 salgını sürecinde öğretmenler. Retrieved April 20, 2020 from https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler
  • Çilek, A., Uçan, A. & Ermiş, M. (2021). Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13(49). doi:10.15189/1308-8041
  • Çoban, B. T. & Adıgüzel, A. (2022). Uzaktan eğitim İngilizce dersi kelime öğretiminde web 2.0 araçları kullanımının öğrenci başarısına ve tutuma etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(12), 164-180. doi:10.21733/ibad.961403
  • Darwis, M., Arhas, S. H., Nasrullah, M. & Jamaluddin. (2021). Online learning based on the Borneo e-learning application (A study of student satisfaction analysis in the use of the BEL application at the Universitas Borneo Tarakan). Proceedings of the International Joined Conference on Social Science (ICSS 2021). Atlantis Press. doi:10.2991/assehr.k.211130.104
  • Daşcı-Sönmez, E. & Cemaloğlu, N. (2021). Okullaşma sürecinde uzaktan evde eğitime geçiş. İnsan ve İnsan, 8(27), 63-82. doi:10.29224/insanveinsan.799402
  • Daza, R., Morales, A., Tolosana, R., Gomez, L. F., Fierrez, J. & Ortega-Garcia, J. (2023). edBB-Demo: Biometrics and behavior analysis for online educational platforms. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, 37, pp. 16422-16424. doi:10.1609/aaai.v37i13.27066
  • Demir, B. & Walker, S. L. (2022). Psychosocial learning environments: EFL learners’ voices during a pandemic. English Language Teaching Educational Journal, 5(1), 16-31. doi:10.12928/eltej.v5i1.5770
  • Demır, E. & Gologlu-Demır, C. (2021). Investigation of parents’ opinions about distance education during the covid-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(2), 42 - 57. doi:10.17718/tojde.906485
  • Demir, F. & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. doi:10.37669/milliegitim.775620
  • Demir, S. & Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. doi:10.7827/TurkishStudies.44492
  • Dhawan, S. (2020). Online learning: A panacea in the time of covid-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5–22. doi:10.1177/0047239520934018
  • Díez-Pascual, A. M. & Jurado-Sánchez, B. (2022). Remote teaching of chemistry laboratory courses during covid-19. J. Chem. Educ., 9(5), 1913-1922. doi:10.1021/acs.jchemed.2c00022
  • Doğan, S. & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 110-124.
  • Doğrukök, B., Kurnaz, A., Şentürk-Barışık, C. & Kaynar, H. (2021). Lise öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 145-169. doi:10.30692/sisad.860987
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi(Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim), 95-112. doi:10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: Sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 160‐173.
  • Durmuş, A. & Eryılmaz-Toksoy, S. (2022). EBA canlı ders uygulaması hakkında öğretmen görüşleri. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 299-312. doi:10.30900/kafkasegt.998812
  • Eagly, A. H. & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Orlando: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Erbil, D. G., Demir, E. & Armağan-Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(3), 1473-1493. doi:10.47423/TurkishStudies.49745
  • Erdemci, H. (2021). Öğrencilerin pandemi döneminde çevrimiçi öğrenme ortamlarını kullanmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. 8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. Trabzon. www.ittes.org.tr
  • Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – Bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.
  • Estrella, F. (2022). Ecuadorian University English teachers' reflections on emergency remote teaching during the covid-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 3. doi:10.1016/j.ijedro.2022.100141
  • Eyecioğlu, E. & Yeşilyurt, M. (2021). Dijital deneylerin fen bilimleri dersinde kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 29-35. doi:10.52122/nisantasisbd.927422
  • Ferri, F., Grifoni, P. & Guzzo, T. (2020). Online learning and emergency remote teaching: Opportunities and challenges in emergency situations. Societies, 10(86). doi:10.3390/soc10040086
  • Galusha, J. M. (1997). Barriers to learning in distance education. Interpersonal Computing and Technology, 5(3-4), 6-14.
  • García, N. O., Velásquez, M. F., Romero, T. C., Ortiz, J. H. & Khalaf, O. I. (2021). Remote academic platforms in times of a pandemic. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 16(21). doi:10.3991/ijet.v16i21.25377
  • Gluoksnytė, O. & White, C. (2022). Distance learning: Methods and factors for effective delivery of educational experience. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 8(1), 1 - 21. doi:10.25233/ijlel.1096265
  • Gopal, R., Singh, V. & Aggarwal, A. (2021). Impact of online classes on the satisfaction and performance of students during the pandemic period of Covid 19. Education and Information Technologies, 26(6), 6923–6947. doi:10.1007/s10639-021-10523-1
  • Görgülü-Arı, A. & Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüșleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Gunawardena, C. N. & McIsaac, M. S. (2004). Distance education. In D. H. Jonassen & D. H. Jonassen (Eds.), Handbook of research for educational communications and technology (2nd Edition, pp. 355-396). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E. & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. doi:10.17569/tojqi.74876
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hannafin, M. J., Hill, J. R., Song, L. & West, R. E. (2007). Cognitive perspectives on technology-enhanced distance learning environments. In M. G. Moore (Ed.), Handbook of distance education (2nd Edition, pp. 123-136). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the coronavirus (covid-19) pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review. Retrieved March 27, 2020 from https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Horspool, A. & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88. doi:10.1080/02602938.2010.496532
  • İbicioğlu, H. & Antalyalı, Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkan algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338.
  • İçme, T., Yıldırım, T. & Büyük, U. (2022). Z kuşağı öğrencilerinin uzaktan eğitim algıları. Erciyes Akademi, 36(1), 82-102. doi:10.48070/erciyesakademi.1028194
  • Kaleli-Yılmaz, G. & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299 - 322. doi:10.16949/turcomat.75936
  • Kan, A. Ü. & Fidan, E. K. (2016). Türk Dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 23-45.
  • Kaplan, İ. & Alkan, M. F. (2022). Küresel salgın sürecinde öğrenci başarısı: Uzaktan eğitimin etkileri üzerine nitel bir araştırma. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 329-349. doi:10.30900/kafkasegt.989946
  • Karabulut-Coşkun, B. & Çetin, E. (2022). Ön lisans ve lisans öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik motivasyonlarının uzaktan eğitim beklentileri açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(55), 376-397. doi:10.9779/pauefd.1024570
  • Karacaoğlu, M. Ö., Karakuş, N., Esendemir, N. & Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: "Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar". International Journal of Language Academy, 9(1), 124-144. doi:10.29228/ijla.48641
  • Karadimas, D. & Efstathiou, K. (2007). An integrated educational platform implementing real, remote lab-experiments for Electrical Engineering courses. Journal of Computers, 2(2). doi:10.4304/jcp.2.2.37-44
  • Karapınar, D. Ç. (2021). Pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitim ortamlarına ilişkin tutumları ve öğrenci iletişimi doyumları: Atatürk Üniversitesi örneği. ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi(5), 33-50. doi:10.47358/sentez.2021.23
  • Karataş, B. & Zengin, S. (2021). Spor Bilimleri fakültesi öğrencilerinin pandemi sürecinde uzaktan eğitim platformlarına ilişkin tutumlarının incelenmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi(27), 157-168.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. doi:10.26450/jshsr.1868
  • Karbeyaz, A. & Kurt, M. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) ile ilgili öğretmen tutumları: Bir karma yöntem çalışması. EKEV Akademi Dergisi(84), 39 - 66.
  • Kavlak, E. E. & Birhanlı, A. (2023). Fen bilimleri öğretmenlerinin covid-19 uzaktan eğitim sürecinde sanal laboratuvar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 9(2), 26-36.
  • Keskin-Geçer, A. (2020). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının ortaokul öğrencilerinin güneş sistemi ve tutulmalar başarı testi sonuçlarına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 117- 129.
  • Kiremit, İ., Kara, S. & Çinici, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin sayısal derslerde yaşadığı sorunlar: Ölçek geliştirme ve değerlendirme. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 18-39.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 13 - 26.
  • Koçoğlu, E., Ulu-Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış. International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2956-2966. doi:10.26449/sssj.2448
  • Kohnke, L. (2022). A qualitative exploration of student perspectives of chatbot use during emergency remote teaching. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 16(4), 475. doi:10.1504/IJMLO.2022.10049579
  • Kör, H., Çataloğlu, E. & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Şentürk-Barışık, C. & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322. doi:10.37669/milliegitim.787959
  • Lau, L. K. (2000). Distance learning technologies: Issues, trends and opportunities. Hershey, PA: Idea Group Publishing.
  • Lee, L. Y. (2022). User experience of distance education in online learning attitude, perceived value and behavioral intentions of Taiwanese College students during covid-19. International Journal of Organizational Innovation, 14(3), 10-26.
  • Leech, N. L., Gullett, S., Cummings, M. H. & Haug, C. A. (2022). The challenges of remote K-12 education during the covid-19 pandemic: Differences by grade level. Online Learning, 26(1), 245-267. doi:10.24059/olj.v26i1.2609
  • Lei, M. & Medwell, J. (2021). Impact of the covid 19 pandemic on student teachers: How the shift to online collaborative learning affects student teachers’ learning and future teaching in a Chinese context. Asia Pacific Education Review, 22, 169–179. doi:10.1007/s12564-021-09686-w
  • Li, Y., Chen, X., Liu, S. & Wang, L. (2022). Exploring middle school students’ attitudes and satisfaction about home-based online education during the covid-19 epidemic and the influential variables. Educational Studies A Journal of the American Educ Studies Assoc, 58(2), 177-199. doi:10.1080/00131946.2021.2010080
  • Maio, G. R. & Haddock, G. (2015). The psychology of attitudes and attitude change (2nd Edition). Los Angeles: SAGE Publications.
  • Marek, M. W., Chew, C. S. & Wu, W. C. V. (2021). Teacher experiences in converting classes to distance learning in the covid-19 pandemic. International Journal of Distance Education Technologies, 19(1), 40-60. doi:10.4018/IJDET.20210101.oa3
  • Masadeh, S., Abumalloh, R. & Labanı, N. (2023). Continuous intention to use online learning during covid-19 pandemic based on three different theoritical models (TAM, SVT, TOE). Turkish Online Journal of Distance Education, 24(2), 284-307. doi:10.17718/tojde.1080016
  • Moore, M. G. & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning (3rd Edition). CA, Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
  • Nugroho, M. A., Abdurohman, M., Prabowo, S., Nurhayati, I. K. & Rizal, A. (2023). Intelligent Remote Online Proctoring in Learning Management Systems. In: So-In, C., Londhe, N.D., Bhatt, N., Kitsing, M. (eds) Information Systems for Intelligent Systems. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 324. pp. 229-238. Singapore: Springer. doi:10.1007/978-981-19-7447-2_21
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. doi:10.37669/milliegitim.788118
  • Özdoğru, M. (2021). Uzaktan eğitimde öğrencilerin derse katılmama nedenleri ve derse katılımı sağlamaya yönelik öğretmenlerin kullandıkları stratejiler. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(2), 209-233. doi:10.52911/itall.933642
  • Palloff, R. M. & Pratt, K. (2001). Lessons from the cyberspace classroom: The realities of online teaching. San Francisco, California: Jossey-Bass.
  • Parlakkılıç, A. & Mertoğlu, S. (2020). Blended distance education during covid-19: Evaluation of Turkey's K12 applications. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 49-61.
  • Paydar, S. & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Pérez-López, E., Atochero, A. V. & Rivero, S. C. (2021). Educación a distancia en tiempos de covid-19: Análisis desde la perspectiva de los estudiantes universitarios. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 331-350. doi:10.5944/ried.24.1.27855
  • Phipps, R. & Merisotis, J. (2000). Quality on the line: Benchmarks for success in internet-based distance education. Washington, DC: Institute for Higher Education Policy.
  • Picciano, A. G. & Seaman, J. (2007). K-12 online learning: A survey of U.S. school district administrators. Online Learning, 11(3). doi:10.24059/olj.v11i3.1719
  • Pınar, M. A. & Dönel-Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486. doi:10.26579/jocress.377
  • Pınar, M. A. & Dönel-Akgül, G. (2021). Covid-19 salgını sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğretmen görüşleri. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(51), 2755-2770. doi:10.31576/smryj.1096
  • Qazi, J., Naseer, K., Qazi, A., AlSalman, H., Naseem, U., Yang, S., . . . Gumaei, A. (2020). Evolution to online education around the globe during a SARS-CoV-2 coronavirus (covid-19) pandemic: Do develop and underdeveloped cope alike? Children and Youth Services Review, 119(1). doi:10.1016/j.childyouth.2020.105582
  • Reingold, M. (2021). Meaningful zoom Israel education?: A 2020 coronavirus case study on emotionally engaging Israel learning. Journal of Jewish Education, 87(4), 417-443. doi:10.1080/15244113.2021.1928571
  • Saba, F. (2007). A systems approach in theory building. In M. G. Moore (Ed.), Handbook of distance education (2nd Edition, pp. 43-56). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Sahın, I. (2007). Predicting student satisfaction in distance education and learning environments. Turkish Online Journal of Distance Education, 8(2), 113 - 119.
  • Sarı, E. (2019). Web 2.0 uygulamalarına göre tasarlanmış fen bilimleri dersinin etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Sari, T. & Nayir, F. (2020). Challenges in distance education during the (covid-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360. doi:10.17583/qre.2020.5872
  • Shaikh, G. & Özdaş, F. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi: Nitel bir analiz. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 59 - 91. doi:10.53506/egitim.1056035
  • Sia, J. K. M. & Adamu, A. A. (2021). Facing the unknown: pandemic and higher education in Malaysia. Asian Education and Development Studies, 10(2), 263-275. doi:10.1108/AEDS-05-2020-0114
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (5th Edition). Boston: Pearson.
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M. M., Rawashdeh, H., . . . Tawalbeh, L. I. (2020). Distance education during the Covid-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186-194. doi:10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Smith, T. C. (2005). Fifty-One competencies for online instruction. The Journal of Educators Online, 2(2).
  • Southwick, J. W. (2003). Distance education in the rural k-12 environment. In M. Corry & C.-H. Tu (Eds.), Distance education: What works well (pp. 27-32). The Haworth Press.
  • Stefanidou, C., Kyriakou, K., Mandrikas, A., Stavrou, I. & Skordoulis, C. (2022). Students’ views on physics teaching at a distance in the context of covid-19 pandemic. European Journal of Science and Mathematics Education, 10(3), 284-297. doi:10.30935/scimath/11880
  • Tanık-Önal, N. & Önal, N. (2020). Teaching science through distance education during the covid-19 pandemic. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4), 1898-1911.
  • Tas, Y., Emınoglu, S., Atıla, G., Yıldız, Y. & Bozkurt, U. (2021). Teachers’ self-efficacy beliefs and opinions about distance education during the covid-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(4), 229-253. doi:10.17718/tojde.1002868
  • Taşkın, G. & Aksoy, G. (2021). Uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(52), 622-647. doi:10.53444/deubefd.970496
  • Tekin, H. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme [Measurement and evaluation in education] (27th Edition). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Yalman, M. & Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yangil, M. K. & Özdoğan, Ü. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde Türkçe öğretmenlerinin EBA platformunu kullanım durumları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(28), 1-16. doi:10.29000/rumelide.1132502
  • Yaşar, A. & Şimşek, N. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58 - 92. doi:10.54637/ebad.1030364
  • Yıldırım, İ. (2020). 7. sınıf ışığın madde ile etkileşimi ünitesinde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerine ve fene yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 8. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1), 22-33. doi:10.47157/jietp.1032685
  • Yıldız, E. P., Çengel, M. & Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutum ölçeği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 125-146. doi:10.26466/opus.811510
  • Yılmaz-Çal, M. (2022). Güzel sanatlar lisesi müzik ve resim öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin etkililiği üzerine görüşleri (Bursa ili Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Yılmaz, M., Candan, F. & Demir, Y. (2020). Liselerde alan seçimi sürecinde sinema teknolojilerinin kullanımı: Rehberlik hizmetlerinde alternatif bir bireyi tanıma tekniği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10(3), 707 - 717.
  • Yılmaz, Ö. & Özkan, B. (2014). Uzaktan eğitim BÖTE öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. HAYEF Journal of Education, 11(1), 85-94.
  • Yolcu, H. & Kurt, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde EBA canlı derslerle ilgili öğretmenlerin görüşleri. Ekev Akademi Dergisi(87), 241 - 262.
  • Yüksek, F. & Ünsal, S. (2023). Uzaktan eğitim ile merkezi sınava hazırlamak ve hazırlanmak. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 322-348. doi:10.9779.pauefd.1078533
  • Zorlu, F. (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 219-232. doi:10.20860/ijoses.835074
Toplam 146 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Ermiş 0000-0002-1653-9305

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2023
Kabul Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Ermiş, F. (2024). Fen Derslerinde Kullanılan Uzaktan Eğitim Platformlarına Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-24. https://doi.org/10.47770/ukmead.1394168