Özel eğitim uygulama okulları, özel gereksinimli bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hizmet veren kurumlardır. Başta özel eğitim bölümü mezunu öğretmenler olmak üzere bu kurumlarda hizmet ihtiyacı doğrultusunda birçok alandan mezun olan öğretmen görev yapmaktadır. Ancak özel eğitim uygulama okullarında görevlendirme yoluyla çalışan öğretmenlerin çalışma istekleri farklılaşmaktadır. Alanyazında özel eğitim uygulama okullarında görevlendirme yoluyla çalışan öğretmenlerin çalışma isteklerinin incelenmesine yönelik araştırmaların sınırlı olmasına bağlı olarak bu araştırmanın alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı, özel eğitim uygulama okulunda görevlendirme yoluyla çalışan öğretmenlerin çalışma isteklerinin incelenmesidir. Araştırmanın yürütüldüğü kurumda görevlendirme yoluyla çalışan öğretmenlerin mezuniyet alanlarının farklılığı bu araştırmaya olan ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Araştırma vaka çalışması yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Selçuklu Özel Eğitim Uygulama Okulu I. ve II. kademede görevlendirme yoluyla çalışan yedinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilerek yedinci sınıf öğretmeninin özel eğitim uygulama okulunda çalışma isteklerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenleri özel eğitim uygulama okulunda genellikle kendi istekleri ile görevlendirilmektedirler. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu bu okulda çalışmaktan mutlu olduğunu ifade ederken, bu okulda uzun yıllar çalışma isteğine olumlu yanıt veren öğretmen sayısının düşük olduğu ortaya çıkmıştır.
özel eğitim uygulama okul, kademe I, kademe II sınıf öğretmeni vaka çalışması yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |