Öğretmenin eğitim sisteminin tüm paydaşlarıyla
etkileşim içinde olduğu söylenebilir. Öğretmenin etki alanı, öğrenciden
başlayarak eğitim kurumunun dış çevresini ve toplumu etkileyen sonuçlara
götürebilir. Öğretmen portfolyosu değerlendirme, öğretmenin etkileme gücünün
etkin kullanımını sağlayabilecek alternatiflerden biri olarak
nitelendirilebilir. Zira öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleki gerekliliklerin
yerine getirilme, mesleğe adanmışlık düzeyine dair bir çerçeve sunmaktadır.
Böylelikle öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleğe hazırlık ve mesleki
hayatında öğrenme, gelişim ve performansının sistematik olarak ele alınmasını,
gelişime açık yönlerin ortaya konulmasını ve geliştirilmesi gibi
fırsatlar sunmaktadır. Bu çalışma ile portfolyo değerlendirmesinden
yararlanarak öğretmenlerin etki alanlarını doğru ve etkili kullanabilmeleri
amaçlanmaktadır. Bu amaçla öncelikle portfolyo ve öğretmen değerlendirme
portfolyoları hakkında, daha sonra ise öğretmen porfolyosu değerlendirme
hakkında detaylı bilgi verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |