Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Üniversitelerde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 94 - 102, 31.12.2021
https://doi.org/10.47770/ukmead.943044

Öz

Çin’de ortaya çıkan COVID-19 salgını kısa sürede tüm insanlığı etkileyen küresel bir sorun haline gelmiştir. Araştırmalar bu salgının tüm insanlığı olduğu gibi üniversite öğrencilerini de etkilediğini göstermektedir. Bu araştırmada da farklı üniversitelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin COVID -19 pandemi sürecine yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 akademik yılı bahar döneminde Türkiye'deki 26 üniversitede 24 farklı bölümde öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Bu araştırmada, nicel araştırma türlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Görüşleri Anketi kullanılmıştır. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınına yönelik görüşleri, “uzaktan eğitime ilişkin görüşler” ve “ Covid-19’un olumsuz etkileri” olmak üzere iki alt boyutta incelenmiştir. Bu anket, literatür taraması yapılıp uzman görüşü alındıktan sonra araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırmada, farklı üniversitelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecine yönelik görüşleri araştırılmıştır. Veri toplama sürecinde, anket maddeleri Google Form aracılığıyla üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Katılımcılar 332 kadın (% 86,8) ve 51 erkek (% 13,2) olmak üzere 386 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada toplanan veriler betimsel istatistikler, t-testi, ortalama ve standart sapma analizleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınından psikolojik yönden, sosyal yönden, ekonomik yönden etkilendiğini bazı üniversite öğrencilerinin ise her yönden etkilendiği bulunmuştur. Genel olarak uzaktan eğitim uygulamalarını verimli bulmadıklarını belirtmişlerdir. Üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecine yönelik görüşlerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencileri, COVID-19 pandemisinin olumsuz etkileri olduğunu bildirmişlerdir. Araştırmada, COVID-19 pandemi sürecinin üniversite öğrencileri üzerinde endişe, stres, korku, terleme vb. bedensel değişikliklere neden olabildiği görülmüştür. Bu kapsamda, üniversite öğrencilerinin öncelikle psiko-sosyal alanda desteklenmesi gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Agormedah, E. K., Henaku, E. A., Ayite, D. M. K., & Ansah, E. A. (2020). Online Learning in Higher Education during COVID-19 Pandemic: A case of Ghana. Journal of Educational Technology & Online Learning, 3(3),183-210.
  • Ammar, A., Brach, M., Trabelsi, K., Chtourou, H., Boukhris, O., Masmoudi, L., et al. (2020a). Effects of COVID-19 home confinement on eating behaviour and physical activity: results of the ECLB-COVID19 international online survey. Nutrients 12:1583. doi: 10.3390/nu12061583.
  • Ammar, A., Chtourou, H., Boukhris, O., Trabelsi, K., Masmoudi, L., Brach, M., et al. (2020b). COVID-19 home confinement negatively impacts social participation and life satisfaction: a worldwide multicenter study. Int. J. Environ. Res. Public Health 17:6237. doi: 10.3390/ijerph17176237.
  • Bakioğlu, F., Korkmaz, O., & Ercan, H. (2020). Fear of COVID-19 and positivity: Mediating role of intolerance of uncertainty, depression, anxiety, and stress. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-14.
  • Bao, W. (2020). COVID‐19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 113– 115. Basilaia, G., Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 10.
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2019). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. The lance5t, rapid review, Published Online February 26, 2020.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş ve Demirel,F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, 112934.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787–810.
  • Eder, R. (2020). The Remoteness of Remote Learning: A Policy Lesson from COVID19. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, 9(1), 168–171.
  • F. Bu, A. Steptoe, D. Fancourt (2020). Who is lonely in lockdown? Cross-cohort analyses of predictors of loneliness before and during the COVID-19 pandemic, Public Health, Volume 186, Pages 31-34, ISSN 0033-3506, https://doi.org/10.1016/j.puhe.2020.06.036.
  • Islam, M. A., Barna, S. D., Raihan, H., Khan, M. N. A., & Hossain, M. T. (2020). Depression and anxiety among university students during the COVID-19 pandemic in Bangladesh: A web-based cross-sectional survey. PLoS One, 15(8), e0238162.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karakuş, N, Ucuzsatar, N , Karacaoğlu, M , Esendemir, N , Bayraktar, D . (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , (19) , 220-241.
  • Koç, M. (2016). Demografik özellikler ile empatik eğilim arasındaki ilişki: yetişkinler üzerine ampirik bir araştırma.
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID‐19 pandemic. Education Sciences, 10(9), 232.
  • Mattioli, A. V., Ballerini Puviani, M., Nasi, M., and Farinetti, A. (2020). COVID-19 pandemic: the effects of quarantine on cardiovascular risk. Eur. J. Clin. Nutr. 74, 852–855. doi: 10.1038/s41430-020-0646-z
  • Mohmmed, A. O., Khidhir, B. A., Nazeer, A., & Vijayan, V. J. (2020). Emergency remote teaching during Coronavirus pandemic: the current trend and future directive at Middle East College Oman. Innovative Infrastructure Solutions, 5(3), 1–11.
  • Peters, M. A., Wang, H., Ogunniran, M. O., Huang, Y., Green, B., Chunga, J. O., … Khomera, S. W. (2020). China's internationalized higher education during COVID‐19: Collective student autoethnography. Postdigital Science and Education, 2(3), 968– 988.
  • Petrie, C. (2020). Spotlight: Quality education for all during COVID-19 crisis (hundrED Research Report #01). United Nations.
  • Pokhrel, S., & Chhetri, R. (2021). A Literature Review on Impact of COVID-19 Pandemic on Teaching and Learning. Higher Education for the Future, 8(1), 133–141.
  • Rasmussen, S.A., Smulian, J.C., Lednicky, J.A., Wen, T.S., & Jamieson, D.J. (2020). Coronavirus disease 2019 (COVID‐19) and pregnancy: what obstetricians need to know. Am J Obstet Gynecol.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019 (4), 4–9.
  • Sintema, E. J. (2020 April 7). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7).
  • United Nations (2020). Policy brief: Education during COVID-19 and beyond. United Nations. https://www.un.org/development/desa/dspd/wp-content/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020.pdf.
  • World Health Organization (WHO) (2020). WHO Director-General’s Remarks at the Media Briefing on 2019-nCoV on 11 February 2020. From: https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-remarks-at-the-mediabriefing-on-2019-ncov-on-11-february-2020.
  • Yıldırım, E., Akın, M . (2018). Örgütlerde Dışlanma, Sinizm ve Pozitif-Negatif Duygusallık Arasındaki İlişkiler: Pozitif ve Negatif Duygusallığın Aracılık Rolü. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14 (2) , 427-449.
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China's education emergency management policy in the COVID‐19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 55.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Şengün

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şengün, G. (2021). Farklı Üniversitelerde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Görüşleri. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 94-102. https://doi.org/10.47770/ukmead.943044