Çin’de ortaya çıkan COVID-19 salgını kısa sürede tüm insanlığı etkileyen küresel bir sorun haline gelmiştir. Araştırmalar bu salgının tüm insanlığı olduğu gibi üniversite öğrencilerini de etkilediğini göstermektedir. Bu araştırmada da farklı üniversitelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin COVID -19 pandemi sürecine yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 akademik yılı bahar döneminde Türkiye'deki 26 üniversitede 24 farklı bölümde öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Bu araştırmada, nicel araştırma türlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Görüşleri Anketi kullanılmıştır. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınına yönelik görüşleri, “uzaktan eğitime ilişkin görüşler” ve “ Covid-19’un olumsuz etkileri” olmak üzere iki alt boyutta incelenmiştir. Bu anket, literatür taraması yapılıp uzman görüşü alındıktan sonra araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırmada, farklı üniversitelerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecine yönelik görüşleri araştırılmıştır. Veri toplama sürecinde, anket maddeleri Google Form aracılığıyla üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Katılımcılar 332 kadın (% 86,8) ve 51 erkek (% 13,2) olmak üzere 386 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada toplanan veriler betimsel istatistikler, t-testi, ortalama ve standart sapma analizleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınından psikolojik yönden, sosyal yönden, ekonomik yönden etkilendiğini bazı üniversite öğrencilerinin ise her yönden etkilendiği bulunmuştur. Genel olarak uzaktan eğitim uygulamalarını verimli bulmadıklarını belirtmişlerdir. Üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecine yönelik görüşlerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencileri, COVID-19 pandemisinin olumsuz etkileri olduğunu bildirmişlerdir. Araştırmada, COVID-19 pandemi sürecinin üniversite öğrencileri üzerinde endişe, stres, korku, terleme vb. bedensel değişikliklere neden olabildiği görülmüştür. Bu kapsamda, üniversite öğrencilerinin öncelikle psiko-sosyal alanda desteklenmesi gerektiği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |