Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Outdoor Science Camp Study on Attitudes toward the Environment and Scientific Research

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 78 - 90, 31.12.2024
https://doi.org/10.47770/ukmead.1433630

Öz

This study aims to comprehensively assess the impact of science camp activities conducted in outdoor settings on middle school students' attitudes toward the environment and scientific processes. The research encompasses a diverse group of 30 students from İnegöl middle schools. The research design employs a mixed-methods approach, combining qualitative and quantitative data collection tools. Upon analyzing the quantitative data using the WILCOXON signed-ranks test, no statistically significant difference emerged between pretest and posttest scores within student subgroups. However, posttest scores exhibited a discernible increase, and this trend was further confirmed by the follow-up test, affirming the consistency of the posttest scores over time. In conclusion, the science camp experience had a positive and lasting influence on students' attitudes toward both the environment and scientific processes. The study revealed that students not only acquired scientific research skills but also developed a heightened interest in research and demonstrated increased environmental sensitivity through their active participation in these enriching activities.

Proje Numarası

122B667

Kaynakça

  • Akça, Z. (2016). Müzik eğitimi veren kuruluşların fen eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Akengin, H., Tuncel, G. ve Cendek, M. E. (2016). Öğrencilerde harita okuryazarlığının geliştirilmesine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 34, 61-69. https://dergipark.org.tr/en/pub/marucog/issue/24661/260863
  • Arabacı, S. ve Akgül, G. D. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. International Journal of Scholars in Education, 3(2), 276-291. https://dergipark.org.tr/en/pub/ueader/issue/59308/735367
  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A. ve Doğanay, K. (2019) STEM eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Kastamonu bilim kampı. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 39-51 https://dergipark.org.tr/en/pub/steam/issue/48084/601443
  • Avcı, E., Su-Özenir, Ö. S., Kurt, M. ve Atik, S. (2015). Assessment of “Bizim Deniz Akdeniz” Project planned for secondary school students financed by TUBITAK under 4004 Nature and Science Schools Program. Amasya Education Journal, 4(2), 312-333.https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/25319/267445
  • Avraamidou, L. (2015). Reconceptualizing elementary teacher preparation: A case for informal science education. International Journal of Science Education, 37(1), 108-135. https://doi.org/10.1080/09500693.2014.969358
  • Bentsen, P. ve Jensen, F. S. (2012). The nature of udeskole: outdoor learning the oryand practice in Danish schools. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, 12(3), 199-219. https://doi.org/10.1080/14729679.2012.699806
  • Bodur, Z. ve Yıldırım, M. (2018). Sınıf dışı etkinliklerinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47, 125-140. https://doi.org/10.15285/maruaebd.271564
  • Cihanoğlu, M. O. (2008). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Colella, D. ve D'Arando, C. (2021). Teaching styles and outdoor education to promote non-linear learning. Journal of Physical Education and Sport, (21), 507-513. https://efsupit.ro/images/stories/februarie2021/Art%2054.pdf
  • Creswell, J. W. ve PlanoClark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (Çev: Y. Dede ve S. B. Demir), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2022) Okul dışı ortamlarda değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Demirhan, E. (2021). The evaluation of values education project which is conducted by the context of nature education. Participatory Educational Research, 8 (3), 44-61. http://dx.doi.org/10.17275/per.21.53.8.3
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16 (2), https://dx.doi.org/10.1007/s10956-006-90271.
  • Gatto, J. T. (2018). Eğitim: Bir kitle imha silahı. M. A. Özkan (Çev.). İstanbul: EDAM.
  • Gilbertson, K.,Ewert, A., Siklander, P. ve Bates, T. (2022). Outdoor education: Methods and strategies. Human Kinetics.
  • Harvey, D. J.,Montgomery, L. N., Harvey, H., Hall, F., Gange, A. C. ve Watling, D. (2020). Psychological benefits of a biodiversity-focussed outdoor learning program for primary school children. Journal of Environmental Psychology, 67, 101-381.https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2019.101381
  • Hills, D. ve Thomas, G. (2020). Digital technology and outdoor experiential learning. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 20(2), 155-169. https://doi.org/10.1080/14729679.2019.1604244
  • Huppert, J.,Lomask, S. M. ve Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the highschool: Students' cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803-821. https://doi.org/10.1080/09500690110049150
  • İnce, S. ve Akcanca, N. (2021). Okul öncesi eğitimde okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik ebeveyn görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 172-197. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/61832/886446
  • Leeming, F.C.,Dwyer, W.O. ve Bracken, B.A., (1995). Children’s Environmental Attitude and Knowledge Scale: Construction and Validation. The Journal of Environmental Education, 26 (3), 22-31.
  • McKerrow, K. L. (2023). More than play: promoting moderate-to-vigorous physical activity using principles of Outdoor and Adventure Education in a Finnish municipal early childhood education and carecentre. Unpuplished master thesis, Humak University of Applied Sciences
  • Nisbet, E. K., Zelenski, J. M. ve Murphy, S. A. (2009). The nature relatedness scale: Linking individuals' connection with nature to environmental concern and behavior. Environment and behavior, 41(5), 715-740. https://dx.doi.org/10.1177 %2F0013916508318748.
  • Noonan, B. &Randy, D. (2005). Peer and self-assessment in high schools. Practical Assessment Research and Evaluation, 10(17), 1-8.
  • Ocak, İ. ve Korkmaz, Ç. (2018). Fen bilimleri ve okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 4(1), 18-38https://dergipark.org.tr/en/pub/ijofe/issue/37692/399111
  • Oslund, K. L. (1992). Science porcess skills: Assessing hands-on student performance. New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Özdemir, O. (2010). The effects of nature-based environmental education on environmental perception and behavior of primary school students. PAU Journal of Education, 27(27), 125-138. http://dergipark.org.tr/en/download/article-file/114641.
  • Özkul, R.,Kırnık D., Dönük, O., Altunhan, Y. ve Altunkaynak, Y. (2020). Uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri: Ölçek çalışması. Turkish Studies, 15(8), 3655-3667. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.46557
  • Öztürk, Ş. (2009). Okulda eğitimle bütünleştirilmiş mekân dışı eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 38(181), 131-145.
  • Paris, S. G.,Yambor, K. M. ve Packard, B. W. (1998). Hands-on biology: a museum, school, university partnership for enhancing students interest and learning in science. Elementary School Jaurnal, 98(3), 267-288. https://doi.org/10.1086/461894
  • PlanoClark, V. L.,Huddleston-Casas, C., Churchill, S., O'Neil Green, D., ve Garrett, A., (2008). Mixed methods approaches in family science research. Educational Psychology Papers and Publications. 81. https://digitalcommons.unl.edu/edpsychpapers/81
  • Ramey-Gassert, L.,Walberg, H. ve Walberg, H. J. (1994). Museums as science learning environments: Reexamining connections. Science Education, 78(4), 345-363. https://doi.org/10.1002/sce.3730780403
  • Rodgers, C. R. ve Raider-Roth, M . B. (2006). Presence in teaching. Teachers and Teaching, 12 (3), 265–287. https://dx.doi.org/10.1080/13450600500467548
  • Sağır, Ş. U., Aslan, O. ve Cansaran, A. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevre bilgisi ve çevre tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 7(2), 496-511.
  • Salmi, H.,Kaasinen, A. ve Suomela, L. (2016). Teacher Professional development in outdoor and open learning environments: a research based model. Creative Education, 7(10), 1392–1403.
  • Sjöblom, P. ve Svens, M. (2019). Learning in the Finnish outdoor classroom: Pupils' views. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(4), 301–314 https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1531042.
  • Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir?. A. İ. Şen (Ed.), Okul dışı öğrenme ortamları içinde (ss.1-20). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tatar, N., ve Bağrıyanık, K. (2012). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online Dergisi, 14(4), 883-896.
  • Thalib, S. B. ve Ahmad, M. A. (2020). The outdoor learning modules based on traditional games in improving prosocial behaviour of early childhood. International Education Studies, 13(10), 88-104. https://doi.org/doi:10.5539/ies.v13n10p88
  • Thomas, G. J. (2019). Effective teaching and learning strategies in outdoor education: findings from two residential programmes based in Australia. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(3), 242-255. https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1519450
  • Uludağ, G. ve Erkan, N. S. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarında etkinlikler içeren fen eğitimi programının 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 52-77. https://doi: 10.16986/HUJE.2020064760
  • Yeşilbursa, C. C. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih. Şimşek, A. & Kaymakçı S. (Eds.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi içinde (143-170). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, Y. (2019). The effect of outdoor school activity based values education programme on students' effective citizenship values, Yayınlanmamış doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi.
  • Yıldırım, Y. ve Çalışkan, H. (2022). The impact of outdoor activity based values education program on the effective citizenship values of students. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(3), 706–718. https://doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.3.758
  • Yıldırım, Y. ve Güler, B. (2024) Okul dışı ortamlarda gerçekleştirilen akıl ve zekâ oyunlarına ilişkin veli ve öğrenci görüşleri. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 6(1), 15-33.
  • Yıldız, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumlarının değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127.https://doi.org/10.35675/befdergi.826566
  • Yılmaz, S., Yılmaz Bolat, E. Y. ve Gölcük, İ. (2020). Erken çocukluk döneminde uygulanan çevre eğitim programının çocukların çevreye karşı tutumları üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 557-578. https://doi.org/10.33711/yyuefd.693833

Okul Dışı Bilim Kampı Çalışmasının Çevreye ve Bilimsel Çalışmalara Yönelik Tutumlara Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 78 - 90, 31.12.2024
https://doi.org/10.47770/ukmead.1433630

Öz

Bu araştırmada amacı okul dışı ortamlarda yürütülen bilim kampı çalışmalarının öğrencilerin çevreye ve bilimsel süreçlere yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi şeklindedir. Ayrıca öğrencilerin bilim kampı sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bilim kampı şeklinde okul dışı ortamlarda yürütülen projeye katılan İnegöl’deki ortaokullarda eğitim alan 30 öğrenci oluşturmaktadır. Karma desen olarak tasarlanan araştırmada nitel ve nicel veri toplama araçları birlikte kullanılmıştır. Nicel veri analizi sürecinde normallik durumuna bakıldıktan sonra gruplarda katılımcı sayılarının az olmasından dolayı nonparametrik istatistiklerden WİLCOXON işaretli sıralar teste, nitel veriler ise betimsel analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonunda öğrenci puanlarında sontest lehine artış tespit edilmiştir. Ayrıca izleme testi ile sontestte elde edilen puan ortalaması korunmuştur. Toplam puan değerlendirildiği zaman okul dışı ortamda yürütülen bilim kampı çalışmasının katılımcı öğrencilerin çevreye ve bilimsel süreçlere yönelik tutumlarını olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Bilim kampı aracılığıyla öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerini kazandıkları, bilimsel araştırmalara ilgi duydukları ve çevreye yönelik duyarlılık kazandıkları belirlenmiştir.

Etik Beyan

Bu çalışma Sakarya Üniversitesi, Eğitim Araştırmaları ve Yayın Etik Kurulu’nun 09.02.2022 tarih ve E-61923333-050.99-105365 sayılı Etik Kurul Onayı alınarak gerçekleştirilmiştir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK 4004 çağrısı kapsamında 122B667 ID ile kabul almıştır

Proje Numarası

122B667

Teşekkür

TÜBİTAK, İnegöl Belediyesi, İnegöl Milli Eğitim Müdürlüğü, Çilek Mobilya ARGE Birimi, MÜSİAD İnegöl Şubesi, katılımcı öğrenci ve velilerine teşekkür ederiz. Ayrıca eğitmen ve rehberlere gayret ve çalışmaları için samimi teşekkür etmeyi bir borç biliriz.

Kaynakça

  • Akça, Z. (2016). Müzik eğitimi veren kuruluşların fen eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Akengin, H., Tuncel, G. ve Cendek, M. E. (2016). Öğrencilerde harita okuryazarlığının geliştirilmesine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 34, 61-69. https://dergipark.org.tr/en/pub/marucog/issue/24661/260863
  • Arabacı, S. ve Akgül, G. D. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. International Journal of Scholars in Education, 3(2), 276-291. https://dergipark.org.tr/en/pub/ueader/issue/59308/735367
  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A. ve Doğanay, K. (2019) STEM eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Kastamonu bilim kampı. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 39-51 https://dergipark.org.tr/en/pub/steam/issue/48084/601443
  • Avcı, E., Su-Özenir, Ö. S., Kurt, M. ve Atik, S. (2015). Assessment of “Bizim Deniz Akdeniz” Project planned for secondary school students financed by TUBITAK under 4004 Nature and Science Schools Program. Amasya Education Journal, 4(2), 312-333.https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/25319/267445
  • Avraamidou, L. (2015). Reconceptualizing elementary teacher preparation: A case for informal science education. International Journal of Science Education, 37(1), 108-135. https://doi.org/10.1080/09500693.2014.969358
  • Bentsen, P. ve Jensen, F. S. (2012). The nature of udeskole: outdoor learning the oryand practice in Danish schools. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, 12(3), 199-219. https://doi.org/10.1080/14729679.2012.699806
  • Bodur, Z. ve Yıldırım, M. (2018). Sınıf dışı etkinliklerinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47, 125-140. https://doi.org/10.15285/maruaebd.271564
  • Cihanoğlu, M. O. (2008). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Colella, D. ve D'Arando, C. (2021). Teaching styles and outdoor education to promote non-linear learning. Journal of Physical Education and Sport, (21), 507-513. https://efsupit.ro/images/stories/februarie2021/Art%2054.pdf
  • Creswell, J. W. ve PlanoClark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (Çev: Y. Dede ve S. B. Demir), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2022) Okul dışı ortamlarda değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Demirhan, E. (2021). The evaluation of values education project which is conducted by the context of nature education. Participatory Educational Research, 8 (3), 44-61. http://dx.doi.org/10.17275/per.21.53.8.3
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16 (2), https://dx.doi.org/10.1007/s10956-006-90271.
  • Gatto, J. T. (2018). Eğitim: Bir kitle imha silahı. M. A. Özkan (Çev.). İstanbul: EDAM.
  • Gilbertson, K.,Ewert, A., Siklander, P. ve Bates, T. (2022). Outdoor education: Methods and strategies. Human Kinetics.
  • Harvey, D. J.,Montgomery, L. N., Harvey, H., Hall, F., Gange, A. C. ve Watling, D. (2020). Psychological benefits of a biodiversity-focussed outdoor learning program for primary school children. Journal of Environmental Psychology, 67, 101-381.https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2019.101381
  • Hills, D. ve Thomas, G. (2020). Digital technology and outdoor experiential learning. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 20(2), 155-169. https://doi.org/10.1080/14729679.2019.1604244
  • Huppert, J.,Lomask, S. M. ve Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the highschool: Students' cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803-821. https://doi.org/10.1080/09500690110049150
  • İnce, S. ve Akcanca, N. (2021). Okul öncesi eğitimde okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik ebeveyn görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 172-197. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/61832/886446
  • Leeming, F.C.,Dwyer, W.O. ve Bracken, B.A., (1995). Children’s Environmental Attitude and Knowledge Scale: Construction and Validation. The Journal of Environmental Education, 26 (3), 22-31.
  • McKerrow, K. L. (2023). More than play: promoting moderate-to-vigorous physical activity using principles of Outdoor and Adventure Education in a Finnish municipal early childhood education and carecentre. Unpuplished master thesis, Humak University of Applied Sciences
  • Nisbet, E. K., Zelenski, J. M. ve Murphy, S. A. (2009). The nature relatedness scale: Linking individuals' connection with nature to environmental concern and behavior. Environment and behavior, 41(5), 715-740. https://dx.doi.org/10.1177 %2F0013916508318748.
  • Noonan, B. &Randy, D. (2005). Peer and self-assessment in high schools. Practical Assessment Research and Evaluation, 10(17), 1-8.
  • Ocak, İ. ve Korkmaz, Ç. (2018). Fen bilimleri ve okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 4(1), 18-38https://dergipark.org.tr/en/pub/ijofe/issue/37692/399111
  • Oslund, K. L. (1992). Science porcess skills: Assessing hands-on student performance. New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Özdemir, O. (2010). The effects of nature-based environmental education on environmental perception and behavior of primary school students. PAU Journal of Education, 27(27), 125-138. http://dergipark.org.tr/en/download/article-file/114641.
  • Özkul, R.,Kırnık D., Dönük, O., Altunhan, Y. ve Altunkaynak, Y. (2020). Uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri: Ölçek çalışması. Turkish Studies, 15(8), 3655-3667. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.46557
  • Öztürk, Ş. (2009). Okulda eğitimle bütünleştirilmiş mekân dışı eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 38(181), 131-145.
  • Paris, S. G.,Yambor, K. M. ve Packard, B. W. (1998). Hands-on biology: a museum, school, university partnership for enhancing students interest and learning in science. Elementary School Jaurnal, 98(3), 267-288. https://doi.org/10.1086/461894
  • PlanoClark, V. L.,Huddleston-Casas, C., Churchill, S., O'Neil Green, D., ve Garrett, A., (2008). Mixed methods approaches in family science research. Educational Psychology Papers and Publications. 81. https://digitalcommons.unl.edu/edpsychpapers/81
  • Ramey-Gassert, L.,Walberg, H. ve Walberg, H. J. (1994). Museums as science learning environments: Reexamining connections. Science Education, 78(4), 345-363. https://doi.org/10.1002/sce.3730780403
  • Rodgers, C. R. ve Raider-Roth, M . B. (2006). Presence in teaching. Teachers and Teaching, 12 (3), 265–287. https://dx.doi.org/10.1080/13450600500467548
  • Sağır, Ş. U., Aslan, O. ve Cansaran, A. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevre bilgisi ve çevre tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 7(2), 496-511.
  • Salmi, H.,Kaasinen, A. ve Suomela, L. (2016). Teacher Professional development in outdoor and open learning environments: a research based model. Creative Education, 7(10), 1392–1403.
  • Sjöblom, P. ve Svens, M. (2019). Learning in the Finnish outdoor classroom: Pupils' views. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(4), 301–314 https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1531042.
  • Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir?. A. İ. Şen (Ed.), Okul dışı öğrenme ortamları içinde (ss.1-20). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tatar, N., ve Bağrıyanık, K. (2012). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online Dergisi, 14(4), 883-896.
  • Thalib, S. B. ve Ahmad, M. A. (2020). The outdoor learning modules based on traditional games in improving prosocial behaviour of early childhood. International Education Studies, 13(10), 88-104. https://doi.org/doi:10.5539/ies.v13n10p88
  • Thomas, G. J. (2019). Effective teaching and learning strategies in outdoor education: findings from two residential programmes based in Australia. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(3), 242-255. https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1519450
  • Uludağ, G. ve Erkan, N. S. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarında etkinlikler içeren fen eğitimi programının 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 52-77. https://doi: 10.16986/HUJE.2020064760
  • Yeşilbursa, C. C. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih. Şimşek, A. & Kaymakçı S. (Eds.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi içinde (143-170). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, Y. (2019). The effect of outdoor school activity based values education programme on students' effective citizenship values, Yayınlanmamış doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi.
  • Yıldırım, Y. ve Çalışkan, H. (2022). The impact of outdoor activity based values education program on the effective citizenship values of students. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(3), 706–718. https://doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.3.758
  • Yıldırım, Y. ve Güler, B. (2024) Okul dışı ortamlarda gerçekleştirilen akıl ve zekâ oyunlarına ilişkin veli ve öğrenci görüşleri. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 6(1), 15-33.
  • Yıldız, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumlarının değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127.https://doi.org/10.35675/befdergi.826566
  • Yılmaz, S., Yılmaz Bolat, E. Y. ve Gölcük, İ. (2020). Erken çocukluk döneminde uygulanan çevre eğitim programının çocukların çevreye karşı tutumları üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 557-578. https://doi.org/10.33711/yyuefd.693833
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Dışı Öğrenme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Yıldırım 0000-0003-0035-8443

Işılay Güneş Torun 0009-0005-3522-4981

Musa Çınartaş 0009-0009-7022-6818

Proje Numarası 122B667
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2024
Kabul Tarihi 25 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y., Güneş Torun, I., & Çınartaş, M. (2024). Okul Dışı Bilim Kampı Çalışmasının Çevreye ve Bilimsel Çalışmalara Yönelik Tutumlara Etkisi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 78-90. https://doi.org/10.47770/ukmead.1433630