12 Ağustos 2018 tarihinde Aktau Anlaşması’yla Hazar Denizi’nin hukuki statüsünün belirlenmesi denize kıyıdaş ülkelerin işbirliğini arttırmıştır. Bu durum, Hazar merkezli yeni bir bölgesel işbirliğini oluşmasına temel hazırlamaktadır. Makalede “Hazar İşbirliği Örgütü” adını verdiğimiz ve kıyıdaş ülkelerin üye olacağı bölgesel bir teşkilatın kurulma olasılığı tartışılmaktadır. Bu çerçevede deniz etrafında gelişmekte olan “Uluslararası Kuzey-Güney Ulaştırma Koridoru” ve “Orta Koridor” ticaret ve ulaştırma güzergahları göz önünde bulundurularak, Hazar ülkelerinin denize yönelik politikaları kıyaslanarak sonuca varılmaktadır. Makalede, böyle bir yeni teşkilatın kurulması halinde bütün kıyı ülkelerinin bu örgüte üye olacağı öngörülmektedir.
Hazar Denizi Kuzey-Güney Doğu-Batı Kıyıdaş Ülkeler Ulaştırma
The determination of the legal status of the Caspian Sea with the Aktau Agreement on 12 August 2018 increases the cooperation of the coastal countries. This is the basis for a new regional cooperation in the Caspian region. The article discusses the possibility of establishing a regional organization of coastal states, which can be named as “Caspian Cooperation Organization”. In this context, considering the trade and transportation routes such as “the International North-South Transport Corridor” and “the Middle Corridor” which are developing around the sea, the policies of the Caspian countries towards the sea are compared. According to the article, it is foreseen that all such coastal countries will be members of this organization when such a new organization is established.
Caspian Sea North-South East-West Coastal Countries Transportation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |