Bu çalışmanın amacı, lisans düzeyinde öğrenim gören Spor Bilimleri Alanı öğrencilerinin Türkçe I Yazılı Anlatım dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve aralarındaki farklılıkların ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gümüşhane Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören 289 öğrenci (176 kız ve 113 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Bahar, Uludağ ve Yılmaz (2010) tarafından geliştirilen Türkçe I Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; Spor Bilimleri Alanında öğrenim gören öğrencilerin cinsiyet, bölüm, yabancı dil dersi alma isteği ve aylık okunan kitap sayısı durumlarına göre aralarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License