Bu durum çalışmasının amacı, çocuklar için geliştirilen Sanal Gerçeklik Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Programını (SGSDÖBP) tanıtmak ve çocukların psikoeğitim programı ve yazılım dahil olmak üzere SGSDÖBP'in iki ana bileşenini nasıl deneyimlediklerini, algıladıklarını ve tepki verdiklerini ortaya koymaktır. Son yıllarda sanal gerçekliğin yaygınlaşması, çocuklara yönelik geliştirilen uygulamaların ortaya çıkmasını hızlandırmıştır. Örneğin sosyal kaygısı yüksek bir çocuk, kaçındığı sosyal ortamlarla daha iyi başa çıkabilmek için sanal gerçeklik senaryolarına maruz kaldığında, gerçek hayatta olduğu gibi kaygılı olacaktır. Öte yandan sanal ortamın gerçek olmadığını bilmek, çocuğun daha cesur davranmasını ve desteklenen beceriyi istendiği kadar sık tekrar etmesini sağlar. Böylece çocuk gerçek yaşam deneyimine daha iyi hazırlanır. Çocukların SDÖ becerilerini desteklemek amacıyla tasarlanan SGSDÖBP, “Psikoeğitim Programı” ve “Yazılım” olmak üzere iki temel içerikten oluşmaktadır. Bu çalışmaya yaşları 9 ile 10 arasında değişen yedi çocuk (kız = 4, erkek = 3) katılmıştır. SGSDÖBP, dokuz hafta boyunca yedi çocukla bireysel olarak uygulanmıştır. Uygulama sonrasında araştırmacı çocuklarla yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler yapmıştır. Ayrıca programı yürüten psikolojik danışman/araştırmacının gözlemleri de araştırmacı günlüğü aracılığıyla kaydedilmiştir. Görüşmelerden ve günlüklerden elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, SGSDÖBP’nin çocukların sosyal-duygusal becerilerinin gelişimini desteklediğini ve çocukların böyle bir programla becerileri öğrenmekten keyif aldıklarını göstermiştir. Bu gelişmede SGSDÖBP kapsamındaki psikoeğitim programı, yazılım, psikolojik danışman ve oyunlaştırma etki boyutlarının önemli katkılarının olduğu görülmüştür. Çalışmanın bulguları, SGSDÖBP'in etkililiği, yararları ve yan etkileri ile ilgili olarak tartışılmıştır. Son olarak, program geliştiriciler ile araştırmacılar ve uygulayıcılar için öneriler sunulmuştur.
Sosyal-Duygusal Öğrenme Sanal Gerçeklik Psikoeğitim Programı Sanal Gerçeklik Yazılımı Çocuklar.
The purpose of this case study is to introduce Virtual Reality Social–Emotional Learning Skills Programme developed for Children (VRSELCHILD) and to reveal how children experience, perceive and react the two main components of VRSELCHILD including psychoeducation program and the software. The spread of virtual reality in recent years has accelerated the emergence of applications developed for children. For example, a child with high social anxiety will be anxious as in real life when exposed to vitrual reailty scenarios in order to better cope with the avoidance social environments. On the other hand, knowing that the virtual environment is not real allows the child to act more courageously and repeat the supported skill as often as desired. Thus, the child is better prepared for real life experience. VRSELCHILD, designed to support children's SEL skills, consists of two basic contents: "Psychoeducation Program" and "Software".This study recruited seven children (females = 4, males=3) aged between 9 and 10 years. VRSELCHILD was implemented individually with seven children during nine weeks. Researcher conducted semi-structured individual interviews with children after the implementation. Observations of counselor/researcher were also recorded via a researcher diary. The data obtained from the interviews and diaries was analyzed through descriptive analysis. The findings showed that VRSELCHILD supports the development of children’s social-emotional skills and children enjoyed learning the skills with such a programme. It has been seen that psychoeducation program, software, counselor and gamification effect dimensions within the scope of VRSELCHILD have important contributions to this development. The findings of the study are discussed regarding the effectiveness, benefits and side effects aspects of VRSELCHILD. Recommendations are provided for further program developers as well as researchers and practitioners.
Social-Emotional Learning Virtual Reality Psychoeducation Program Virtual Reality Software Children.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License