Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği bölümünde Görsel Sanatlar dersi alan aday öğretmenlerin ‘sanat eğitimi’ ve ‘resim öğretmenleri’ kavramına ilişkin düşüncelerini metaforlar yoluyla nasıl aktardıklarını belirlemektir. Bir olguyu derinlemesine incelemek amaçlandığından araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu, Atatürk Öğretmen Akademisi’nin 2021-2022 eğitim öğretim döneminin bahar yarı yılında öğrenim gören ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 88 aday öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmış ve ulaşılan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, sınıf öğretmenleri adaylarının sanat eğitimine ilişkin 7 farklı tema altında 36 metafor ürettikleri görülmüştür. Resim öğretmenlerine yönelik olarak da 5 farklı tema altında 30 metafor ortaya konmuştur. Bu bağlamda, sınıf öğretmeni adaylarının oluşturdukları metaforlar ele alındığında, söz konusu iki kavramında kendi içinde birçok farklı metaforlarla yorumlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
sanat eğitimi resim dersi görsel sanatlar dersi metafor tekniği sınıf öğretmeni adayları
The purpose of this research is to determine the perceptions of ‘art education’ and 'art teacher' concepts of the prospective teachers who take Visual Arts course in the department of elementary school education. Since it is aimed to examine a phenomenon in depth, the research was designed by the phenomenology design, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research, who volunteer to participate in the research, consists of 88 prospective teachers who study at Atatürk Teacher Training Academy in the spring semester of the 2021-2022 academic year. In order to collect data, a semi-structured interview form prepared by the researchers was used, and the data analyzed was obtained through content analysis method. As a result of the analysis, it was seen that prospective elementary teachers produced 36 metaphors under seven different themes related to art education. For art teachers, 30 metaphors were put forward under 5 different themes. Based on the metaphors of the prospective elementary teachers, these two concepts have been explained with numerous and varied metaphors.
art education art teacher visual arts course Metaphoric Technique prospective elementary teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License