Bu çalışma Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin dini eğilim düzeylerini tespit etmek üzere yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülen bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 273 lisans öğrencisidir. Verilerin toplanmasında, yetişkin bireylerin dindarlık eğilimlerini belirlemek amacıyla Kaya, Erginsoy-Osmanoğlu ve Coşkun (2021) tarafından geliştirilen “Dini Eğilim Ölçeği” ve araştırmacı tarafından eklenen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Dini Eğilim Ölçeği ve kişisel bilgi formu yardımıyla toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarak “SPSS 24” istatistik paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, örneklem grubunun dini eğilim düzeyleri ile demografik değişkenlerden sınıf düzeyi faktörüyle anlamlı bir farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin cinsiyet ve mezun oldukları lise türü değişkenleriyle dini eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma bulunamamıştır.
Bayburt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
2022/ 69002-11
This study is carried out to determine the religious inclination levels of the students studying at the Faculty of Theology, Bayburt University. The study is based on the quantitative research method by using the correlational survey model and conducted on a sample of 273 undergraduate students. The “Religious Tendency Scale” developed by Kaya, Erginsoy-Osmanoğlu, and Coşkun (2021) and the personal information form added by the researcher were also used to collect the data. The data collected with the help of the Religious Tendency Scale and the personal information form were transferred to the computer environment and analyzed with the “SPSS 24” statistical package program. The results of this study suggest that there was a significant difference between the religious inclination levels of the sample group and the class level factor, one of the demographic variables. However, no significant gender differences were revealed between the variables of the student’s gender, the type of graduated high school, and their level of religious inclination.
2022/ 69002-11
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2022/ 69002-11 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License