Flash Tekniği yöntemi, özel olarak geliştirilmiş bir EMDR (Göz Hareketleriyle Duyarsızlaştırma ve Yeniden İşleme) protokolüdür. Bu çalışmada EMDR Flash Tekniği grup uygulamasının sınav kaygısı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Model, ön test, işlem, son test ve izleme testi karşılaştırmalı gruplu deneysel desen kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada, Çocuklarda Depresyon Ölçeği, Çocuk ve Gençlerde Travma Sonrası Tepki Ölçeği ve Sınav Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, Flash Tekniğinin ergenlerin sınav kaygısı düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkiye sahip olduğu görülmektedir (F(1.65-64.52) = 185.56; p < .05; η2 =.826). Buna göre ergenlerin sınav kaygısı düzeylerindeki değişimin %83’ü Flash Tekniği ile açıklanmaktadır. Diğer yandan Flash Tekniğinin ergenlerin depresyon düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkiye sahip olduğu görülmektedir (F(1.35-52.47) = 48.57; p < .05; η2 =.555). Buna göre ergenlerin depresyon düzeylerindeki değişimin %56’sı Flash Tekniği ile açıklanmaktadır. Son olarak, Flash Tekniğinin ergenlerin travma sonrası tepki düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkiye sahip olduğu görülmektedir (F(2-78) = 83.26; p < .05; η2 =.681). Buna göre ergenlerin travma sonrası tepki düzeylerindeki değişimin %68’i Flash Tekniği ile açıklanmaktadır. Flash Tekniğinin ergenlerin sınav kaygısı düzeylerini, travma sonrası stres tepkilerini ve depresyon düzeylerini azaltmada etkili bir teknik olduğu tespit edilmiştir.
YOK
YOK
YOK
The Flash Technique method is an EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) protocol specifically developed. The purpose of the study was to examine the effect of the EMDR Flash Technique group application on test anxiety. In this study, the quantitative research method was used. The model was created by applying a comparative group experimental design of pre-test, procedure, post-test, and follow-up test. In this study, Child Depression Scale, Child and Adolescent Post Traumatic Response Scale, and Exam Anxiety Scale were also used. Based on the data, it was observed that the Flash Technique has a statistically significant effect on the test anxiety levels of adolescents (F (1.65-64.52) = 185.56; p <.05; η 2 =.826). Accordingly, 83% of the change in adolescents' test anxiety levels was explained by the Flash Technique. On the other hand, it was seen that the Flash Technique has a statistically significant effect on the depression levels of adolescents (F (1.35-52.47) = 48.57; p < .05; η 2 =.555). Accordingly, 56% of the change in the depression levels of adolescents is explained by the Flash Technique. Finally, support the claim that the Flash Technique has a statistically significant effect on the post-traumatic reaction levels of adolescents (F (2-78) = 83.26; p < .05; η 2 =.681). Accordingly, 68% of the change in the post-traumatic reaction levels of adolescents is explained by the Flash Technique. The Flash Technique was found to be an effective technique in reducing the test anxiety levels, post-traumatic stress reactions, and depression levels of adolescents.
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License