Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve araştırmaya kodlama eğitimi hakkında bilgi sahibi olduğunu beyan eden 20 sınıf öğretmeni dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre sınıf öğretmenlerinin kodlama eğitimi ile ilgili sınırlı bilgiye sahip oldukları, kodlama eğitimini üst düzey düşünme becerileri açısından fayda sağlayacak bir alan olarak gördükleri ve öğretmenlere bu konuda gerekli destek ve eğitimlerin verilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur. Bu bağlamda, kodlama eğitimi uygulamaları için atölyeler kurulması, uzmanlardan destek alınarak öğretmenlere gerekli hizmet içi eğitimin verilmesi gibi öneriler sunulmuştur.
This study aims to determine the opinions of classroom teachers regarding coding education. A phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used in this study. The participants were selected using the criterion sampling method, a type of purposeful sampling, and included 20 classroom teachers who declared they knew coding education. Semi-structured interview forms and personal information forms were utilized as data collection tools. Descriptive analysis and content analysis techniques were applied to analyze the data. According to the results, it was found that classroom teachers have limited knowledge about coding education, perceive coding education as a beneficial field for developing higher-order thinking skills, and believe that teachers should be provided with the necessary support and training. Based on these results, several recommendations were made. These include establishing workshops for coding education practices and providing essential in-service training to teachers with the support of experts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License