Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CARL CZERNY OPUS 599/30 ve 36 NUMARALI ETÜTLERİN PİYANO İCRASINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 4, 1105 - 1120, 30.12.2024
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1573408

Öz

Bu çalışma, Carl Czerny'nin Op. 599 etüt kitabındaki 30 ve 36 numaralı etütlerin teknik ve biçimsel analizleri üzerine odaklanmaktadır. Araştırma, piyano öğrencilerinin bu etütleri daha etkin bir biçimde çalışabilmesi için detaylı çalışma yöntemleri sunmayı amaçlamaktadır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmış olup, 30 ve 36 numaralı etütler bu yöntemle analiz edilmiştir. Etütlerin yapısal özellikleri, kullanılan motif ve cümleler hakkında elde edilen bilgiler ışığında, geliştirilen çalışma yöntemleri sayesinde piyano öğrencilerinin bu etütleri rahatlıkla icra edebilecekleri düşünülmektedir. Çalışma sonucunda, Czerny Op. 599 etütlerinin diğer numaralarının da benzer bir şekilde analiz edilmesinin faydalı olacağı, piyano öğrencilerinin bu çalışmada sunulan yöntemleri kullanırken, kendi yaratıcılıkları yoluyla yeni çalışma yöntemlerini ortaya koymaları öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Aktüze, İ. (2005). Müziği Okumak Cilt-2 (2.Basım.). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Cangal, N. (2023). Müzik Formları (8. Basım). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design. Thousand Oaks: Sage.
  • Czerny, C. (1949). Il Primo Maestro Di Pianoforte 100 Studi Giornalieli Op. 599. Pozolli.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin Kitabı. Ankara: Akba Kitapevi.
  • Finlow, S. R. (1986). Piano study from 1800 to 1850: Style and technique in didactic virtuoso piano music from Cramer to Liszt. [Apollo-University of Cambridge Repository]. https://doi.org/10.17863/CAM.42193.
  • Guba, E. G. and Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(105), 163-194.
  • Klenke, K. (2016). Qualitative research in the study of leadership. Emerald Group Publishing Limited.
  • Sezen, H. (2021). Czerny’nin Op.849, 30 Études De Mécanisme Kitabının Çalım Teknikleri ve Kazanımları Açısından İncelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(77), 18–29.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Wong, K. T. K. (2008). The contribution of Carl Czerny to piano pedagogy in the early nineteenth century (Doktora tezi, UNSW Sydney). Erişim adresi https://doi.org/10.26190/unsworks/17717.

CARL CZERNY OPUS 599/30 AND 36 EDUTES' COMPARATIVE ANALYSIS FOR PIANO PERFORMANCE

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 4, 1105 - 1120, 30.12.2024
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1573408

Öz

This study focuses on the technical and formal analysis of etudes 30 and 36 in Carl Czerny's book Op. 599 etudes. The research aims to provide detailed study methods so that piano students can practice these etudes more effectively. In this study, which is qualitative research, the document analysis method was used and studies 30 and 36 were analyzed with this method. Considering the information obtained about the structural features of the etudes, the motifs and phrases used, it is thought that piano students will be able to perform these etudes easily, thanks to the developed practice methods. As a result of the study, it is anticipated that it will be beneficial to analyze other numbers of Czerny 599 etudes in a similar way, and that piano students will reveal new working methods through their own creativity while using the methods presented in this study.

Kaynakça

  • Aktüze, İ. (2005). Müziği Okumak Cilt-2 (2.Basım.). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Cangal, N. (2023). Müzik Formları (8. Basım). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design. Thousand Oaks: Sage.
  • Czerny, C. (1949). Il Primo Maestro Di Pianoforte 100 Studi Giornalieli Op. 599. Pozolli.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin Kitabı. Ankara: Akba Kitapevi.
  • Finlow, S. R. (1986). Piano study from 1800 to 1850: Style and technique in didactic virtuoso piano music from Cramer to Liszt. [Apollo-University of Cambridge Repository]. https://doi.org/10.17863/CAM.42193.
  • Guba, E. G. and Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(105), 163-194.
  • Klenke, K. (2016). Qualitative research in the study of leadership. Emerald Group Publishing Limited.
  • Sezen, H. (2021). Czerny’nin Op.849, 30 Études De Mécanisme Kitabının Çalım Teknikleri ve Kazanımları Açısından İncelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(77), 18–29.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Wong, K. T. K. (2008). The contribution of Carl Czerny to piano pedagogy in the early nineteenth century (Doktora tezi, UNSW Sydney). Erişim adresi https://doi.org/10.26190/unsworks/17717.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Turgay Tunç 0000-0002-5257-5469

Erken Görünüm Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2024
Kabul Tarihi 22 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tunç, T. (2024). CARL CZERNY OPUS 599/30 ve 36 NUMARALI ETÜTLERİN PİYANO İCRASINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1105-1120. https://doi.org/10.47525/ulasbid.1573408

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License